Gå til innhold

Hvor lenge er det siden du kjøpte en papiravis?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg har ikke kjøpt på iallefall 4 år, og det var ikke ofte da heller. På 90 tallet kjøpte jeg både vg og dagbladet hver morgen.

 

Nå leser jeg på nett, men får også mye annen info på facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg har ikke kjøpt på iallefall 4 år, og det var ikke ofte da heller. På 90 tallet kjøpte jeg både vg og dagbladet hver morgen.

 

Nå leser jeg på nett, men får også mye annen info på facebook. 

Jeg får Morgenbladet i postkassa hver fredag, men for øvrig tror jeg det er noen år siden jeg kjøpte papiravis i løssalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes papiravis er bra på featurestoff, debatt og dyptgående journalistikk. På nyheter er nettavis klart best og ferskest.

Men jeg mistenker at nettaviser som gratis medie snart er borte som følge av den fantastiske adblock. De som bruker det, bør tenke over at de 1) stjeler, og 2) setter en stopper for gratis nyheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi abonnerer på Adressa og Morgenbladet, og rett som det er kjøper jeg Innsikt (mer magasin enn avis da forsåvidt), Klassekampen og Dag og Tid. Vurderer å si opp Adressa og erstatte med e-abonnement, men liker å lese nyheter på papir så jeg venter litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det eneste nyhetsmediet jeg betaler for er NRK, og det er ikke frivillig og med glede.

 

Har hatt dagbladet pluss flere ganger. Dagbladet er favorittavisa mi, selv om jeg oftest er uenig i ledere og slikt. VG liker jeg ikke særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi abonnerer på Aftenposten og Dagens Næringsliv, dels fordi vi har en avis hver betalt av arbeidsgiver. Har vurdert å droppe, for noen dager får jeg knapt åpnet dem. Synes imidlertid ikke det blir helt frokost uten avis, og om jeg har tid på ettermiddagen forsøker jeg å lese noen artikler. I helgene er de helt nødvendige.

 

Hender i mellom at jeg kjøper løssalgsavis i helgen (VG/Dagbladet/Klassekampen/Morgenbladet), men egentlig stadig sjeldnere.

 

Synes på ingen måte nettaviser erstatter papiraviser, men man kan si de utfyller hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Ark-medlem og får innimellom med Dagbladet gratis når jeg handler der. Ellers kan jeg ikke huske sist jeg kjøpte en papiravis til eget bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg stusser over hvor få som leser papiraviser. Artikler i nettavisene kan da på ingen måte måle seg med de i papiravisene, muligens med mindre man har papir abonnement?

 

Synes selv jeg får lest altfor lite i de papiravisene jeg har. Det er jo bare i papiravisene man får litt bakgrunn og dybde til nyhetene, for ikke å snakke om kronikker, ledere og mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 minutt siden, Xtra skrev:

Må si jeg stusser over hvor få som leser papiraviser. Artikler i nettavisene kan da på ingen måte måle seg med de i papiravisene, muligens med mindre man har papir abonnement?

 

Synes selv jeg får lest altfor lite i de papiravisene jeg har. Det er jo bare i papiravisene man får litt bakgrunn og dybde til nyhetene, for ikke å snakke om kronikker, ledere og mye mer.

Synd å si det, men Aftenposten en divisjon over Adressa når det gjelder artikler som går i dybden.

Adresseavisen er ikke dårlig, men bortsett fra lokale saker er den nok mer på nivå med nettavisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper Aftenposten på fredager, liker A-magasinet. Og så kjøper jeg VG og Dagbladet på lørdager. Når jeg har vært ute og handla på lørdagene, er det stilletid med aviser og et glass vin hvis jeg ikke skal ut og kjøre mer den dagen. Det er nesten den beste stunden hele uka.

Når jeg er hos kjæresten, er lørdagsavistida på kjøkkenet hos svigermor. Da er det Aftenposten, Klassekampen og Adresseavisa i tillegg - og gjerne flere glass vin, samt diskusjoner om ting vi leser om i avisene. Det er så koselig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Xtra skrev:

Vi abonnerer på Aftenposten og Dagens Næringsliv, dels fordi vi har en avis hver betalt av arbeidsgiver. Har vurdert å droppe, for noen dager får jeg knapt åpnet dem. Synes imidlertid ikke det blir helt frokost uten avis, og om jeg har tid på ettermiddagen forsøker jeg å lese noen artikler. I helgene er de helt nødvendige.

 

Hender i mellom at jeg kjøper løssalgsavis i helgen (VG/Dagbladet/Klassekampen/Morgenbladet), men egentlig stadig sjeldnere.

 

Synes på ingen måte nettaviser erstatter papiraviser, men man kan si de utfyller hverandre.

Jeg leser Aftenposten på nett; tror jeg har tilgang til alt som står i papirversjonen også på nett. Synes det har blitt utrolig mye papir når jeg har hatt papirversjonen;-) Det samme gjelder for Dagbladet. Men leser papiraviser av og til når jeg drikker kaffe på de kaffebarene som fortsatt har aviser tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Vi abonnererpå to lokalaviser og kjøper rikelig med riksaviser i tillegg. Alt på papir.

Men nå ser vi på husholdningsbudsjettet og kutter i alt vi kan. Utgifter som strøm og sånt er jo vanskelig å kutte i. Men det første som ryker hos oss er telefon og TV og alt med media.

Så er det å begynne å kutte i klær og  sist mat.

Har mye beholdt mobil på grunn av "mas "fra NAV. Strømutgiftene er jo alt begynt å ta helt av selv om ingen varmeovner har vært i bruk så langt.Det går bare en vei også her til lands tror jeg. Økonomien bare forverres for så veldig mange.

At noen skor seg på kriser og ulykke vet vi alle fra historien ved kriser og alt historien til menneskene rommer.

Bare ikke vi får 30 årene opp igjen. Dem har jeg lest og hørt så altfor mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser lokalavisa og VG eller Dagbladet ofte. Abonnerer/kjøper ikke, men er ofte der jeg har et verv og da leser jeg de avisene som er der.

Selv kutter jeg også utgifter der jeg greier og da er avisa noe av det første som ryker. Hadde kanskje kjøpt avisa av og til hvis jeg ikke hadde tilgang på noen aviser. Koselig med avis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frosken skrev:

Jeg leser Aftenposten på nett; tror jeg har tilgang til alt som står i papirversjonen også på nett. Synes det har blitt utrolig mye papir når jeg har hatt papirversjonen;-) Det samme gjelder for Dagbladet. Men leser papiraviser av og til når jeg drikker kaffe på de kaffebarene som fortsatt har aviser tilgjengelig.

Ja, mitt helgeabonnenent på Aftenposten gir ogsp digital tilgang – herunder til eAvis som ser akkurat ut som papiravisa. 

Jeg trodde for noen år siden at jeg aldri skulle slutte å ha morgenavis på papir, men det funker utrolig bra med denne løsningen. Jeg er glad for å slippe alt papiret, og glad for å ha avisen tilgjengelig uansett hvor jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maggie55 skrev:

Strømutgiftene er jo alt begynt å ta helt av selv om ingen varmeovner har vært i bruk så langt.

Se på fakturaen - er det nettleien som er høy, er det lite å gjøre med det.  Men betaler dere unødvendig mye for forbruket, kan det hjelpe å skifte leverandør.  https://elskling.no/  (nei, det er ikke en datingside)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...