Gå til innhold

Soppinfeksjon, første gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ganske sikker på at jeg har fått soppinfeksjon i underlivet. Alle symptomene stemmer, har ekstremt med kløe, "cottage cheese" utflod som folk kaller det. Dette er første gang jeg har fått det. Har ikke oppsøkt legen min enda, men gikk til apoteket og kjøpte Canesten 1% krem.

Ville egentlig ha vaginal pille også, men hun på apoteket anbefalte denne kremen. Vet du om noe annet jeg kan bruke eller gjøre for å få vekk infeksjonen? Infeksjonen startet da jeg begynte på Apocillin 660mg mot forkjølelsen min. Bør jeg ta vaginal pille også siden det er første gang?

Anonymkode: ae57c...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig å få sopp etter antibiotikakur. Da forsvinner de gode melkesyrebakterier fra skjeden, det er de som holder andre mikrober borte. Som du har erfart, så er 'cottage cheese' liknende utflod typisk (klumpet og hvit). Kløe er et vanlig ledsagesymptom. Jeg vil anbefale Canesten stikkpille (500 mg som engangsdose), og du kan gjerne bruke kremen i tillegg. Det finnes kombinasjonspakninger med stikkpille og krem. Det er ikke en seksuelt overført sykdom, så evt, partner skal ikke ha behandling.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...