Gå til innhold

Hvite blemmer etter sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 
 

Jente på 29 år, normal helse, ikke vært gravid tidligere. Bruker Yasmin ppiller fast, brukt disse siden jeg var 16 år. 

Fikk diagnose kjønnsvorter for ca 2 år siden, behandlet jevnlig med Condyline. Plaget med små hudfargede vorter, aldri mer enn 4-5 stk. Stort sett gjentagende på samme steder. Noen små hvite akkurat i skjedeinngangen (bekreftet av gynekolog og behandlet etter anbefaling). 

Fikk også diagnose Herpes type 2 for ca 2 mnd siden. Gynekolog menten det var et "mildt primærutbrudd". Jeg hadde influenaslignende symptomer, stråling nedover bena, og var generelt rød og irritert i skjeden, men hadde ingen blemmer eller synlige sår. Behandlet med Zovirax 5 tabl 5 ganger daglig. Det tok ca 2 uker før jeg ikke var sår lenger. Merket nytt utbrudd etter forrige menstruasjon, tok etter anbefaling fra gynekolog ny runde med Zovirax 5 x 5. Samme sykdomsforløp som sist, minus influensasymptomer. 

Slitt en del med soppinfeksjoner i det siste, disse har jeg behandlet med Diflucan/Fluconazol som jeg har resept på. Har også slitt med noen urinveisinfeksjoner, og blitt behandlet med antibiotika for disse. Totalt 3 antibiotikakurer de siste 4 mnd. 

Etter at jeg fikk diagnosen herpes har jeg vært plaget med å bli ekstremt sår i skjedeinngangen etter sex. Det ser ut som åpne sår, nesten litt krateraktige på hver sin side av skjedeinngangen, og så blir det dagen etter hvite blemmer. Dette minner meg veldig om type gnagsår/vannblemmer, men det blir hvitt. Det svir og det tar lang tid før det gror, gjerne 1-2 uker. Dette har nå skjedd to ganger på rad. 

1. Vi har sex flere ganger på rad, gjerne 3-5 ganger på en kveld når vi først møtes. Jeg tenkte at dette kan skyldes sårhet pga jeg ikke er våt nok, altså type friksjonsskader? 

2. Jeg tror ikke det er en reaksjon på herpes, for jeg passer alltid på å være ferdig med behandling + litt til etter jeg kjenner et utbrudd. Jeg ser aldri noe tegn til blemmer i forbindelse med herpesen. 

Dette kommer altså kun rett etter jeg har hatt sex en del ganger på en og samme kveld. Jeg blir allikevel litt desperat og redd for hva det kan være, siden det er såpass sårt og vondt i lang tid etterpå. Det ser jo heller ikke veldig bra ut med disse hvite blemmene og åpne sår. Kan det være forsinket reaksjon på herpes, at det bare tar lengre tid før jeg får blemmer og at de kun blir ekstra irriterte etter sex? Eller at jeg blir sår etter sex og at blemmer oppstår fordi det er sår der fra før? 

 

Anonymkode: 17513...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan dessverre ikke uttale meg om hva som er årsaken til de små blemmer. Noen kan få små rifter etter sex, spesielt så hyppige samleier som du beskriver. Jeg tror ikke at det har noe med den tidligere herpes å gjøre. Få din fastlege til å vurdere det og evt. henvise deg til en 'vulvaklinikk' som er eksperter på plager i det ytre kjønnsorgan.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...