Gå til innhold

Bør vektere og politi ha våpen på kropp ?


AnonymBruker

Bør vektere og politi få ha våpen på kropp  

11 stemmer

  1. 1. Bør vektere og politi få ha våpen på kropp

    • Ja
      2
    • Ja, og en bør ha tydelig lovgivning som tillater å skyte i selvforsvar for å eliminere trusselen dersom en blir fysisk angripet
      4
    • Nei
      3
    • Nei stakkars kriminelle voldsmenns, kan ikke la dem få oppleve på kroppen det de utøver på andre dakar,
      1
    • Vet ikke helt
      1


Anbefalte innlegg

Bør vektere (og politi) få gå med våpen ?

https://www.vgtv.no/video/147565/blir-angrepet-midt-i-intervjuet

Virker som en del av jobbeskrivelsen er å få juling, da bør en vel få lov til å sikre seg selv. F.eks så ser vi denne unge gutten som blir slått i hodet uten grunn, så blir han slått igjenn før 'slosskamp' bryter ut. Dersom denne gjerningsmannen hadde vært sterkere og/eller ikke ruset og/eller hatt kniv på seg, kunne guttungen bli alvorlig skadet for livet, nå blir han bare "litt" skadet. VIlle du godtatt å bli "litt" skadet på jobb hver dag, kanskje sjefen gir deg juling 2 ganger om dagen, ville du akseptert det ?. Hvorfor skal vi akseptere at lovlydige borgere skal ha slike arbeidsmiljø? For å beskytte de kriminelle ?  La oss heller tenke oss at guttungen har våpen med seg, han blir slått en gang, trekker våpenet og sikter og beordrer mannen til å legge seg ned, dersom han gjør noen som helst aggressiv bevegelse skyter og eliminerer vekteren trusselen, isteden for å være menneskelig punching bag, det virker mer logisk for meg. Regner med at gjerningsmannen kun får noen få dager i fengsel eller bot, så er han fri til å gjenta dette om og om igjenn, det bør heller ikke være tilfelle, gjerningsmannen her bør få år i fengsel (dersom han ikke blir skutt og drept), fordi vi kan ikke ha slike folk gående i gatene våre, desverre. Og etter soningen ved gjentagelse bør han låses bort for godt, kanskje sende dem til en øy med likesinnede hvor de kan leve resten av livet sitt, rundt folk som dem selv, så kan de sloss mot hverandre til de dør, isteden for at de skal sloss mot uskyldige folk i gaten, høres mer logisk ut for meg, men det er vel inhumant det kanskje ?

Hva synes dere, bør vi sende menneskelige punchingbagger ut i gatene, eller bør folk ha lov til å forsvare seg?

 

 

Ville du hatt en slik jobb ? Nei, så da spiller det vel ingen rolle sålenge andre tar drittjobben og julingen for deg, da trenger de ikke å få lov til å ha våpen sikkert ....

Kjør debatt !

Anonymkode: 6d629...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør vektere (og politi) få gå med våpen ?

https://www.vgtv.no/video/147565/blir-angrepet-midt-i-intervjuet

Virker som en del av jobbeskrivelsen er å få juling, da bør en vel få lov til å sikre seg selv. F.eks så ser vi denne unge gutten som blir slått i hodet uten grunn, så blir han slått igjenn før 'slosskamp' bryter ut. Dersom denne gjerningsmannen hadde vært sterkere og/eller ikke ruset og/eller hatt kniv på seg, kunne guttungen bli alvorlig skadet for livet, nå blir han bare "litt" skadet. VIlle du godtatt å bli "litt" skadet på jobb hver dag, kanskje sjefen gir deg juling 2 ganger om dagen, ville du akseptert det ?. Hvorfor skal vi akseptere at lovlydige borgere skal ha slike arbeidsmiljø? For å beskytte de kriminelle ?  La oss heller tenke oss at guttungen har våpen med seg, han blir slått en gang, trekker våpenet og sikter og beordrer mannen til å legge seg ned, dersom han gjør noen som helst aggressiv bevegelse skyter og eliminerer vekteren trusselen, isteden for å være menneskelig punching bag, det virker mer logisk for meg. Regner med at gjerningsmannen kun får noen få dager i fengsel eller bot, så er han fri til å gjenta dette om og om igjenn, det bør heller ikke være tilfelle, gjerningsmannen her bør få år i fengsel (dersom han ikke blir skutt og drept), fordi vi kan ikke ha slike folk gående i gatene våre, desverre. Og etter soningen ved gjentagelse bør han låses bort for godt, kanskje sende dem til en øy med likesinnede hvor de kan leve resten av livet sitt, rundt folk som dem selv, så kan de sloss mot hverandre til de dør, isteden for at de skal sloss mot uskyldige folk i gaten, høres mer logisk ut for meg, men det er vel inhumant det kanskje ?

Hva synes dere, bør vi sende menneskelige punchingbagger ut i gatene, eller bør folk ha lov til å forsvare seg?

 

 

Ville du hatt en slik jobb ? Nei, så da spiller det vel ingen rolle sålenge andre tar drittjobben og julingen for deg, da trenger de ikke å få lov til å ha våpen sikkert ....

Kjør debatt !

Anonymkode: 6d629...6c2

Vanskelig å si. Både fordeler og ulemper. Men de burde vært flere på jobb samtidig i slike utsatte områder med denne type gjenger. Og de burde ihvertfall hatt mulighet til å bruke pepperspray og elpistol for å stoppe bøllene.

Anonymkode: 9eac3...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke vektere skal få bære skytevåpen, men at de burde få bedre hjelpemidler til å forsvare seg selv. Om de klarer stikke av med batongen, tør jeg ikke tenke på hva de hadde gjort om de hadde fått tak på et ev. skytevåpen. Hadde vekterene slått tidligere så hadde de også fått bedre kontroll på situasjonen. De hadde neppe skutt raskere enn de hadde slått. Politiet bør derimot få bære skytevåpen, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes det burde vært mer politi til stede der disse problemene finnes. Jeg synes også at politiet burde vært bevæpnet, men mest fordi våpen er det eneste som hjelper mot terroraksjoner. 

Jeg synes ikke det som skjer på videoen taler for bevæpning. Det blir så dårlig stemning når vanlig pøbel blir skutt av politiet, så det har neppe forebyggende effekt.

Har mer tro på ukritisk og generøs bruk av fengselstraff og utvisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg mener ja!. Både politi og vektere bør få bære våpen etter min mening. 

Synes ikke de krakilske boleapene som kalles "vektere" skal bære våpen.

Visse deler av politiet bør det.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Synes ikke de krakilske boleapene som kalles "vektere" skal bære våpen.

Visse deler av politiet bør det.

Er uenig i det. Jeg mener at den jobben vektere kan være ganske tøff tiltider. Men enhver sin mening om det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mina1 skrev:

Er uenig i det. Jeg mener at den jobben vektere kan være ganske tøff tiltider. Men enhver sin mening om det. 

 

Ja, men en vekter er bare en person som deg og meg som har gjennomgått vekterkurs. Kvalitetssikringen er lav og det er mye vold blant vektere.

Politi og forsvar er de eneste som bør bære våpen etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye årsak til at de kanskje ikke har er som ofte i så mye mangel på ressurser. Alt er ikke gratis.

Anonymkode: 1895c...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våpenindustrien og tobakksindustrien vinner jo alltid gjennom virker det som og det er vel fordi så veldig mange ønsker det. Hver dag hører vi jo om hendelser tilogmed på skoler så det er vel bare ikke til å unngå med vår vonde utvikling i samfunnet.Hvem som avgjør er vel stortinget sikkert.

 

Anonymkode: 1895c...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...