Gå til innhold

Blødning etter hysterektomi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er straks 24 år, og fikk fjernet livmoren for ni dager siden, grunnet svært langvarige og smertefulle menstruasjoner. Relevante diagnoser: Turnsr mosaikk. Livmoren, livmorhalsen og begge egglederne ble fjernet. Ukomplisert laparoskopisk operasjon, med vafinalt uttak av preparatene.

Jeg hadde en sparsom blødning på operasjonsdagen, deretter har jeg vært blødningsfri frem til idag, hvor jeg fikk en sparsom blødning. Er klar over at det er normalt å blø litt etter dette inngrepet, men jeg reagerer på at blødningen starter etter så lang tid. Hva kan være årsaken til dette, og er det grunn til noen form for bekymring?

Anonymkode: 53a3b...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan skyldes at noen av trådene løsner og at det medfører blødning. Det er ingen grunn til bekymring.

Jeg ser at du har Turner mosaikk og at du sannsynligvis har fått hormonbehandling. Hvilken behandling har du hatt? Og hvilken behandling skal du fortsette med?

Jeg er bare litt nysgjerrig.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, da bekymrer jeg meg ikke over det.

Jeg har hatt spontane menstruasjoner siden 12 - årsalderen, og det har foreløpig ikke blitt funnet grunn til å gi meg hormonbehandling. Dersom tidlig ovariesvikt skulle oppstå, som det jo er en viss sannsynlighet for, antar jeg at rent østrogen vil være en god behandling?

Anonymkode: 53a3b...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...