Gå til innhold

Er det sånn for alle?


siameser

Anbefalte innlegg

Det kom opp i samtale for et par måneder siden at når jeg har mensen og tar smertestillende, blir også bakgrunnssmerten svakere så det går an å sove nesten ei hel natt. Ingen forsto hva jeg mente. 

Det som kalles voksesmerter i barndommen går jo ikke bort i voksen alder. Det blir jo bare verre og verre, og nå etter å ha passert 40 år går det jo ikke an å sove i mer en en times tid om gangen før den der isende smerten inni mangw bein i kroppen tar over. Og en blir jo så stiv i musklene av det. Sliter ikke alle med å komme seg opp av senga om morgenen i en sånn alder? Med å stå opp fra en stol om en sitter stille i en time eller to? Fins det noen over 40 som noen gang føler seg uthvilte når de står opp? Ringer ikke støy i ørene så det høres ut som en sprengt høyttaler? Begynner ikke alle å bli glemske, rote bort ord på den tiden? Er jeg ikke for gammel til å klare å sitte stille og konsentrere meg om f. eks. en film? Må ikke alle opp og tisse tre ganger om natta, uten at sviingen i blæra forsvinner? 

Jeg ble møtt med vantro. Er det faktisk mulig at det er en sykdom jeg har, og at det faktisk ikke er like slitsomt i hverdagen for alle voksne? 

Jeg er fullstendig avhengig av å gå. Jobben min er fysisk og om jeg ikke har vært på jobb må jeg gå kilometerviS for å ikke stivne fullstendig. Isingen er alltid der inni fingrene, leggene, korsryggen, og overrasker meg ofte med å dukke opp på en helt ny plass. 

Bør jeg gå til lege? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg skal det. Men er litt redd for at jeg skal sitte der og beskrive hvordan alle andre mennesker har det. :) Det at det faktisk kan være noe i veien med meg er en ny ide som jeg ikke har vent meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, siameser skrev:

Fins det noen over 40 som noen gang føler seg uthvilte når de står opp? Ringer ikke støy i ørene så det høres ut som en sprengt høyttaler? Begynner ikke alle å bli glemske, rote bort ord på den tiden? Er jeg ikke for gammel til å klare å sitte stille og konsentrere meg om f. eks. en film? Må ikke alle opp og tisse tre ganger om natta, uten at sviingen i blæra forsvinner? 

Er du i 40-årene? Jeg er 49 og kjenner meg overhodet ikke igjen, joda, litt småpjakk som leddsmerter nå og da og en runde på do om natten er det, men alt det andre du skriver er ikke normalt nei. Hadde du nærmet deg 80 år så kunne jeg gått med på en del av det, en slett ikke alt da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  er 53 og kjenner meg ikke igjen i noe av det du beskriver. Ta deg en tur til lege og beskriv dine egne plager og ikke hva du tror andre har av dem.

Anonymkode: 42e08...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2017 den 4.54, siameser skrev:

Det kom opp i samtale for et par måneder siden at når jeg har mensen og tar smertestillende, blir også bakgrunnssmerten svakere så det går an å sove nesten ei hel natt. Ingen forsto hva jeg mente. 

Det som kalles voksesmerter i barndommen går jo ikke bort i voksen alder. Det blir jo bare verre og verre, og nå etter å ha passert 40 år går det jo ikke an å sove i mer en en times tid om gangen før den der isende smerten inni mangw bein i kroppen tar over. Og en blir jo så stiv i musklene av det. Sliter ikke alle med å komme seg opp av senga om morgenen i en sånn alder? Med å stå opp fra en stol om en sitter stille i en time eller to? Fins det noen over 40 som noen gang føler seg uthvilte når de står opp? Ringer ikke støy i ørene så det høres ut som en sprengt høyttaler? Begynner ikke alle å bli glemske, rote bort ord på den tiden? Er jeg ikke for gammel til å klare å sitte stille og konsentrere meg om f. eks. en film? Må ikke alle opp og tisse tre ganger om natta, uten at sviingen i blæra forsvinner? 

Jeg ble møtt med vantro. Er det faktisk mulig at det er en sykdom jeg har, og at det faktisk ikke er like slitsomt i hverdagen for alle voksne? 

Jeg er fullstendig avhengig av å gå. Jobben min er fysisk og om jeg ikke har vært på jobb må jeg gå kilometerviS for å ikke stivne fullstendig. Isingen er alltid der inni fingrene, leggene, korsryggen, og overrasker meg ofte med å dukke opp på en helt ny plass. 

Bør jeg gå til lege? 

Dette er klart sykdomsplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, siameser skrev:

Tusen takk for svarene, dette har virkelig åpnet øynene mine. Jeg har bestilt legetime, men ikke fått en tildelt enda. 

Har du prøvd å faktisk ta det helt med ro over tid? Som i 1-2 uker? Jeg har mye muskelverk selv og er i ca samme alder. Jeg også er svært aktiv sånn som deg. Mine smerter går bort i perioder jeg er syk eller hindres av andre grunner. 

Anonymkode: e85c6...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26/11/2017 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å faktisk ta det helt med ro over tid? Som i 1-2 uker? Jeg har mye muskelverk selv og er i ca samme alder. Jeg også er svært aktiv sånn som deg. Mine smerter går bort i perioder jeg er syk eller hindres av andre grunner. 

Anonymkode: e85c6...ea2

Ja, jeg var en gang sykemeldt i ei uke med en skade. Fikk ikke gjort noe, satt bare og så på TV. Det ble mye, mye verre av å være i ro. Det var som det brant inni ryggen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎11‎.‎2017 den 4.54, siameser skrev:

Det kom opp i samtale for et par måneder siden at når jeg har mensen og tar smertestillende, blir også bakgrunnssmerten svakere så det går an å sove nesten ei hel natt. Ingen forsto hva jeg mente. 

Det som kalles voksesmerter i barndommen går jo ikke bort i voksen alder. Det blir jo bare verre og verre, og nå etter å ha passert 40 år går det jo ikke an å sove i mer en en times tid om gangen før den der isende smerten inni mangw bein i kroppen tar over. Og en blir jo så stiv i musklene av det. Sliter ikke alle med å komme seg opp av senga om morgenen i en sånn alder? Med å stå opp fra en stol om en sitter stille i en time eller to? Fins det noen over 40 som noen gang føler seg uthvilte når de står opp? Ringer ikke støy i ørene så det høres ut som en sprengt høyttaler? Begynner ikke alle å bli glemske, rote bort ord på den tiden? Er jeg ikke for gammel til å klare å sitte stille og konsentrere meg om f. eks. en film? Må ikke alle opp og tisse tre ganger om natta, uten at sviingen i blæra forsvinner? 

Jeg ble møtt med vantro. Er det faktisk mulig at det er en sykdom jeg har, og at det faktisk ikke er like slitsomt i hverdagen for alle voksne? 

Jeg er fullstendig avhengig av å gå. Jobben min er fysisk og om jeg ikke har vært på jobb må jeg gå kilometerviS for å ikke stivne fullstendig. Isingen er alltid der inni fingrene, leggene, korsryggen, og overrasker meg ofte med å dukke opp på en helt ny plass. 

Bør jeg gå til lege? 

Jeg er 46 år og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Jeg kan riktignok være litt stiv i ryggen når jeg reiser meg fra sofaen eller en sjelden gang om morgenen, og har litt susing i ørene, men ellers har jeg få plager. Sovner fort, sover godt hele natta (er alltid trøtt i ukedagene fordi jeg legger meg seint og får en time for lite søvn, men det er min egen feil. I helga sover jeg lenger), er ikke særlig glemsk og har ikke voksesmerter eller ising.

Gå til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, siameser skrev:

Ja, jeg var en gang sykemeldt i ei uke med en skade. Fikk ikke gjort noe, satt bare og så på TV. Det ble mye, mye verre av å være i ro. Det var som det brant inni ryggen hele tiden.

Jeg er forbauset over at du virkelig har trodd at det er normalt for alle å gå rundt med slike smerter? Håper du får hjelp, for det høres temmelig slitsomt ut å ha det sånn. Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt som at du har levd så lenge med smertene at du har begynt å innbille deg at det er sånn det er "å føle seg normal"? Men jeg tenkte i retning av leddgikt eller noe med en gang, uten at jeg har peiling. Men typisk stivhet om morgenen, og hvis du er inaktiv... og at det har blitt verre med tiden. Men uansett hva det er, så høres det ikke så greit ut, og jeg håper du får god hjelp av legen din. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lignende smerter. Hos meg er det fibromyalgi. Håper du får hjelp til å finne ut hva som plager deg. 

Anonymkode: a4849...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært til legen.

Det var ingen utslag på CRP eller hva nå ellers de måler inflammasjon med.

Det er derimot en veldig naturlig forklaring på energimangelen, ryggsmertene og den hyppige tissingen. Jeg er gravid! Jeg har hatt mensen helt som vanlig og aner ærlig talt ikke hvor langt jeg er på vei. Skal til ultralyd rett over nyttår.

Det der skulle strengt tatt ikke gått an. Det er veldig, veldig ønsket. Jeg er helt i svime nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, siameser skrev:

Det er derimot en veldig naturlig forklaring på energimangelen, ryggsmertene og den hyppige tissingen. Jeg er gravid!

Gratulerer og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, siameser skrev:

Nå har jeg vært til legen.

Det var ingen utslag på CRP eller hva nå ellers de måler inflammasjon med.

Det er derimot en veldig naturlig forklaring på energimangelen, ryggsmertene og den hyppige tissingen. Jeg er gravid! Jeg har hatt mensen helt som vanlig og aner ærlig talt ikke hvor langt jeg er på vei. Skal til ultralyd rett over nyttår.

Det der skulle strengt tatt ikke gått an. Det er veldig, veldig ønsket. Jeg er helt i svime nå.

Wow! Så spennende da! Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, siameser skrev:

Nå har jeg vært til legen.

Det var ingen utslag på CRP eller hva nå ellers de måler inflammasjon med.

Det er derimot en veldig naturlig forklaring på energimangelen, ryggsmertene og den hyppige tissingen. Jeg er gravid! Jeg har hatt mensen helt som vanlig og aner ærlig talt ikke hvor langt jeg er på vei. Skal til ultralyd rett over nyttår.

Det der skulle strengt tatt ikke gått an. Det er veldig, veldig ønsket. Jeg er helt i svime nå.

 

 

Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...