Gå til innhold

Gjøre negative tanker om til positivt


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Er du god på det ? Jeg har blitt bedre på det men har fortsatt litt å trene på. 

Slutt å tenkte, gjør noe produktivt så går grublingen over av seg selv.

Anonymkode: 81e8d...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Er du god på det ? Jeg har blitt bedre på det men har fortsatt litt å trene på. 

Jeg er brukbar på det i perioder og så er det perioder jeg er svært dårlig til det.

Det henger som oftest sammen med formen ellers. Er jeg svært sliten og/eller i dårlig form så blir det negative også mer fremtredende. Det er vel ganske normalt.  Prøver derfor og ikke bli så sliten, spesielt mentalt. Jobber ofte med å bli mer positiv, får det så veldig mye bedre når jeg greier det (også de som er rundt meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å tenkte, gjør noe produktivt så går grublingen over av seg selv.

Anonymkode: 81e8d...182

Jeg er nok den personen som har lett for å tenke. Men jeg har blitt flinkere. Iblant sklir jeg ut igjen. Men jeg har blitt flink til å finne noe å fokusere på når grillingen begynner samt finne positive tankene. Altså å la de negative bli mer positive eller lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg er brukbar på det i perioder og så er det perioder jeg er svært dårlig til det.

Det henger som oftest sammen med formen ellers. Er jeg svært sliten og/eller i dårlig form så blir det negative også mer fremtredende. Det er vel ganske normalt.  Prøver derfor og ikke bli så sliten, spesielt mentalt. Jobber ofte med å bli mer positiv, får det så veldig mye bedre når jeg greier det (også de som er rundt meg)

Det gjør det. Henger sammen med formen. 

Jeg får noen anfall for dagen med tankekjør/ tvangstanker ennå men det er mye mindre av det. Og jeg har lært meg  å ikke bry meg når det kommer. Og dreie det om til positivt tenking istedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Det er fint å strebe etter å være optimistisk og se det positive i ting — men man skal også vokte seg for å fortrenge negative tanker. Alle tenker negative tanker, det er helt normalt og noen ganger nødvendig. Jeg har tro på å slippe alle tanker til og ta et skritt tilbake og betrakte dem med nøytral aksept. Hvis man forholder seg til vanskelige tanker på den måten slipper de ofte litt taket.

I mindfulness og metakognitiv terapi bruker man i stor grad denne tilnærmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Det er fint å strebe etter å være optimistisk og se det positive i ting — men man skal også vokte seg for å fortrenge negative tanker. Alle tenker negative tanker, det er helt normalt og noen ganger nødvendig. Jeg har tro på å slippe alle tanker til og ta et skritt tilbake og betrakte dem med nøytral aksept. Hvis man forholder seg til vanskelige tanker på den måten slipper de ofte litt taket.

I mindfulness og metakognitiv terapi bruker man i stor grad denne tilnærmingen.

Det er jeg helt enig i. 

Jeg tror at vi alle tenker. Jeg kan surre rundt å tenke på alt mulig i perioder. Det er sikkert ikke så uvanlig. Altså jeg kan ramle i tanker på vei til butikken. Jeg kan ramle i tanker når jeg vasker osv.

Det beste er å lære av negative opplevelser. Altså ta lærdom. Det er også viktig å ikke gnage over mennesker som en føler har behandlet en dårlig. Heller fokusere positivt. Men samt ta lærdommer. Og slutte å være bitter og sint for det straffer kun seg selv. Beste er å konsentree seg om hva man lærer. Og leve fra der man er i nåtiden. Tenke : nå er det sånn ... osv 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...