Gå til innhold

UVI og/eller Soppinfeksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en jente på 23 år, som i 6 år nå har vært plaget på symptomer som kan tyde på både sopp og uvi. Det er en brennende, sviende og av og til prikkende følelse. 

Det svir ved vannlating, men plagene er størst etter vannlating. De forsvinner jo mer jeg drikker og fyller blæra, og kjennes mer intenst om jeg drikker mindre. I de periodene jeg er plaget, er ikke symptomene konstante gjennom dagen, men forekommer omtrent alltids en gang om dagen, der det varer i noen timer, før det går over.
Jeg har vært inn og ut hos leger, der det i noen få tilfeller har blitt påvist UVI, der jeg har behandlet med kur (ofte selexid). Symptomene blir borte mens jeg går på slike kurer, men kommer raskt tilbake når jeg er ferdig. 

Andre ting som har hjulpet meg, er når jeg drikker vann med natron i og når jeg drikker kjerringrokkte. Da blir smertene borte litt etter jeg har drokket, men de blir aldri helt borte tross en periode med behandling av dette. 

Jeg har også, når jeg har lest på nettet fått opp både eksem i underlivet og kreft i blære/underlivet (sistenvente ville dem vel sett når dem va med kamera inni blæra?). Har også lurt litt på om dette kan være tegn på en allergisk reaksjon av noe slag?

Har vært hos urolog, der de med et lite kamera sjekket urinblæra innvendig, og alt så fint ut. De har sjekker om den er istand til å tømme seg selv, og når jeg ikke har symptomene, så er den istand til det. Har også vært i ultralyd, der de så at det så ut som det skulle. 

Har du noen tanker? Jeg er så usikker på om plagene ligger i blæra eller underlivet, eller begge deler. Klarer ikke ordentlig kjenne etter, annet enn at det ligger inni der et sted. Har også av og til smerter nede på magen der blæra ligger, og i korsryggen. 

 

Anonymkode: 7aa01...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også blitt testet for kjønnssykdommer og infeksjoner i underlivet før, ved gynekologisk undersøkelse av en allmennlege, der de ikke har funnet ut noe. 

Anonymkode: 7aa01...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres ut som tilbakevendende små urinveisinfeksjoner. Du virker grundig undersøkt. Det er også svært vanlig ved behandling av dette at man får soppinfeksjoner. Selexid er heller ikke heldig som kur gang på gang. Har du forsøkt en kur mot sopp? Evnt en annen type medisin ved infeksjon? Jeg anbefaler deg i tillegg å drikke nok væske, helst vann, slik at du ofte får latet vannet. Jeg er stor tilhenger av daglig inntak av C-vitaminer i tillegg til en «hestekur» om man kjenner tilløp til infeksjon ved hyppigere vannlating med svie. Har hjulpet med mange gagner. Tranebærkapsler eller tranebærjuice ville jeg også gitt et forsøk. 

Anonymkode: 4d277...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...