Gå til innhold

All skriftlig kommunikasjon med myndighetene skal være digital innen 2025


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

– Det som måtte være igjen av analog kommunikasjon med det offentlige, skal lukes helt bort. Det tror jeg er realistisk, sier Peter Frølich, som har ledet Høyres digitaliseringsutvalg.

Han mener det offentlige ved økt digitalisering kan klare seg med færre ansatte og dermed færre kontorer, for eksempel færre etater, domstoler og Nav-kontorer.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wEbrxG/Hoyre-vil-gjore-praten-med-staten-digital

Samtidig vet vi at mer enn 400.000 ikke er på nett. Hva med disse?

Anonymkode: 797d6...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

– Det som måtte være igjen av analog kommunikasjon med det offentlige, skal lukes helt bort. Det tror jeg er realistisk, sier Peter Frølich, som har ledet Høyres digitaliseringsutvalg.

Han mener det offentlige ved økt digitalisering kan klare seg med færre ansatte og dermed færre kontorer, for eksempel færre etater, domstoler og Nav-kontorer.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wEbrxG/Hoyre-vil-gjore-praten-med-staten-digital

Samtidig vet vi at mer enn 400.000 ikke er på nett. Hva med disse?

Anonymkode: 797d6...103

For meg personlig vil det være helt utmerket, men med to gamle foreldre som ikke er særlig digitale av seg lurer jeg på det samme. Man kan ikke vedta at de gamle skal beherske Altinn og Digipost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt kommer til å bli bare salig surr tror jeg. 400 000 er ikke på nett men hva med de øvrige. Jeg tror en stor prosent ikke er særlig aktive brukere i det hele tatt men de har mange hensyn å ta og føler de bare følger haltende med for syns skyld tror jeg. Selv ligger jeg sannsynlig under torva i 2025 så det hele bekymrer meg lite. Akkurat som politikerene. Jeg tror det hele bare knekker sammen til slutt. Digitale signaturer er jo heller ikke løst.

Anonymkode: c3025...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...