Gå til innhold

Få livet på styr.. Få det ryddig!!!!.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fatter ikke at det går ann, men leiligheten som jeg leier er gammel...og jeg har itillegg tydeligvis dårlig system i sakene. Alt ser rotete ut. Tør knappt å ha besøk her. Er sjelden jeg har det. Derfor håper jeg på litt ryddetips. 

Jeg har dårlig økonomi, prioriterer alt annet enn møbler osv. Noen av møblene burde vært fornyet men det er dyrt, og jeg er singel med barn, og må ta hensyn til økonomi. 

Noen ryddetips? Hvor ofte vasker dere badet og huset? Jeg må lage noen rutiner. Men det gjelder å begynne, men vet knappt hvor jeg skal begynne ...det er så mye rot. Problemet med å være alene er at alt samler seg opp, og jeg ser at jeg bør nok kaste en del ting på kontaineren. Får ta litt og litt med meg... 

Noen andre som kjenner seg igjen i rotet? Noen gode ryddetips :) ? 

Anonymkode: c5535...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger nok også å få ryddet....

Selv har jeg en liten, men koselig leilighet. Med lite plass til alt mulig rart jeg har. Har begynt å ta litt grep da og har begynt på seksjonen. Den var overfylt. Tok alt bort og så satt inn igjen 1/3 av tingene og bildene. Fikk også ryddet kjøkkenbordet for alt det som hadde hopet seg opp der. Det hjalp. Det så ikke lengre så overfylt ut. Nå har ikke jeg noen møbler som kan/bør taes ut, men hadde jeg hatt det, så hadde jeg hevet de ut.

Min store rotehaug er på soverommet og der kommer jeg ikke igang. Hmm... Trenger et skikkelig spark i baken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg trenger nok også å få ryddet....

Selv har jeg en liten, men koselig leilighet. Med lite plass til alt mulig rart jeg har. Har begynt å ta litt grep da og har begynt på seksjonen. Den var overfylt. Tok alt bort og så satt inn igjen 1/3 av tingene og bildene. Fikk også ryddet kjøkkenbordet for alt det som hadde hopet seg opp der. Det hjalp. Det så ikke lengre så overfylt ut. Nå har ikke jeg noen møbler som kan/bør taes ut, men hadde jeg hatt det, så hadde jeg hevet de ut.

Min store rotehaug er på soverommet og der kommer jeg ikke igang. Hmm... Trenger et skikkelig spark i baken.....

Det er lurt å rydde etter seg hver gang man forlater et rom...tror jeg... Nå forsøker jeg å rydde litt smått her og der og så skal man se om det kommer seg. Men problemet er nok at leiligheten er gammel... gamle hvitevarer -som er utleier sitt. Og leiligheten er heller ikke så fin i seg selv, og det gjør nok det til at alt ser mer rotete ut enn det er :) .Men jeg skal forsøke å være flink som deg å forsøke å rydde bort alt smått som har hopet seg opp. 

Du  er flink!. 

Anonymkode: c5535...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter ikke at det går ann, men leiligheten som jeg leier er gammel...og jeg har itillegg tydeligvis dårlig system i sakene. Alt ser rotete ut. Tør knappt å ha besøk her. Er sjelden jeg har det. Derfor håper jeg på litt ryddetips. 

Jeg har dårlig økonomi, prioriterer alt annet enn møbler osv. Noen av møblene burde vært fornyet men det er dyrt, og jeg er singel med barn, og må ta hensyn til økonomi. 

Noen ryddetips? Hvor ofte vasker dere badet og huset? Jeg må lage noen rutiner. Men det gjelder å begynne, men vet knappt hvor jeg skal begynne ...det er så mye rot. Problemet med å være alene er at alt samler seg opp, og jeg ser at jeg bør nok kaste en del ting på kontaineren. Får ta litt og litt med meg... 

Noen andre som kjenner seg igjen i rotet? Noen gode ryddetips :) ? 

Anonymkode: c5535...38f

Mitt beste ryddetips er å ikke eie for mange ting. Legg alt du ikke trenger midt på gulvet og fyll i søppelsekker. 

Det er vel egentlig bare å sette i gang ? :)

Nå på våren er det mange loppemarked rundt om kring. Benytt deg av det. Eller kast. 

Vi vasker badet en gang i uka. Noen ganger oftere hvis vi ser at det er behov. I hvert fall vaskes doen ofte. Vi samarbeider veldig godt. Når vi kom hjem fra jobb på fredag begynte han å støvsuge mens jeg laget mat. 

Vi rydder egentlig aldri eller kanskje det blir mer riktig å si at vi rydder hele tiden. Vi bor i en leilighet som er enkel å holde i orden. Vi eier bare ting vi synes er skikkelige. Alt ræl er kastet. 

Men dette er nå. Det var ikke slik da ungene var små. 

 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Mitt beste ryddetips er å ikke eie for mange ting. Legg alt du ikke trenger midt på gulvet og fyll i søppelsekker. 

Det er vel egentlig bare å sette i gang ? :)

Nå på våren er det mange loppemarked rundt om kring. Benytt deg av det. Eller kast. 

Vi vasker badet en gang i uka.

 

Mener dere det er for skjeldent å vaske badet annenhver måned?

Anonymkode: 6ca4d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener dere det er for skjeldent å vaske badet annenhver måned?

Anonymkode: 6ca4d...8d6

Du dauer sikkert ikke av det, så da må du gjøre det du trives best med. 

Hvis du trives med å ha det grisete, så er det din sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du dauer sikkert ikke av det, så da må du gjøre det du trives best med. 

Hvis du trives med å ha det grisete, så er det din sak :)

Jeg er så lat. Badet er det rommet jeg oppholder meg minst på, så da er ikke så nøye. :ph34r:

Anonymkode: 6ca4d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lat. Badet er det rommet jeg oppholder meg minst på, så da er ikke så nøye. :ph34r:

Anonymkode: 6ca4d...8d6

Nei , da så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som kjenner seg igjen i rotet? Noen gode ryddetips :) ? 

Anonymkode: c5535...38f

Jeg kjenner meg igjen, jeg er lat og i tillegg bor jeg to steder så jeg er max 5 dager i gangen på samme sted - noe som fører til at det blir ekstra kjedelig å måtte dra frem støvsuger og vaskebøtte når jeg først er der.

Men ta for deg ett skap eller en skuff i gangen - gå gjennom alt som er der og spør deg selv:

- bruker jeg denne?

- er denne fin?

- har den affeksjonsverdi for meg?

Og vær beinahrd! Kast eller gi bort det du ikke har bruk for. Klær du ikke har brukt de to siste årene går til Fretex (med unntak av bunad og svært spesielle plagg dersom de betyr noe for deg da). Pyntegjenstander du ikke gidder ha fremme lenger? Gi det til loppis! Se om du har noe du kan selge eller gi det bort på finn.no. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var en smart ide å kaste det man ikke har bruk for. Har samlet opp en haug med skrot og nå skal jeg få det i Containere... Og det ble faktisk mye mye finere her nå :) 

Anonymkode: c5535...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...