Gå til innhold

Nok en skyting på Holmlia, ber om "strakstiltak"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag ble en 18 år gammel gutt skutt. I oktober ble en 21 år gammel mann skutt. I fjor sommer døde en ung gutt etter vold ved Holmlia skole. Og i starten av februar ble en mann skutt på en parkeringsplass i Ravnåsveien. https://www.dagsavisen.no/oslo/vi-trenger-strakstiltak-pa-holmlia-folk-er-redde-1.1134962

2 måneder før dette: Listhaug drar på folkemøte for å diskutere problemet (kriminelle gjenger som holder befolkningen som gissel og skyter/kjemper mot hverandre for territorier for dopslag etc), der møter 90% hvite folk opp for å diskutere problemene i området med 90% mørkhudet befolkning, de kommer frem til at problemet er Listhaug, Listhaugs skumle retorikk gjør elevene redde, ikke de kriminelle gjengene som har tatt over kontroll over området. Angivelig. Det nevnes også at NAV og Staten og Barnevernet, er problemet i området. (????) https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/02/13/195371709/listhaug-buet-pa-etter-innvandrings-utspill-pa-krisemote-jo-det-ma-vi-snakke-om

Det settes inn mer politi, men det er lite de kan gjøre, dersom de f.eks stanser folk de mistenker fordi de henger med noen av gjengene, så får vi slike artikler i nyhetene: (Rasisme, diskriminering, etnisk profilering etc etc. Hva reellt sett kan politiet gjøre i et område med 90% mørkhudede, absolutt alle handlinger vil tolkes av mediene som "overrepresentasjon" av mørkhudede og rasisme). For eksempel slike artikler https://www.dagbladet.no/kultur/raser-etter-ransaking-og-fotografering---ydmyker-guttene/69408262 

Så vi ender med "strakstiltaket" til politikeren, la oss starte flere fritidsklubber, så vil alt gå bra, er det der vi kommer....

Det er litt av en mental gymnastikk, hvordan kan vi, forsøke løse problemet, uten å snakke om problemet. Og tror politikerne ikke at gjengene vil benytte seg av ungdomsklubbene til litt rekruttering? Lite de ansatte kan gjøre med mindre de vil bli skutt eller banket opp... Kanskje derfor klubbene ble lagt ned ? (bare spør kjenner ikke lokalområdet personlig) 

Jeg tror dere vil ende opp som Sverige, dere nekter å se problemet, og fine ord løser svært lite, så, fortsett slik dersom det er målet deres (?) 

Lykke til

Anonymkode: 17426...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå har vi også fått «norske tilstander».

Jaja, lykke til videre.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Anonymkode: b6355...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor ikke så langt unna Furuset. Det er ett av de innvandrings tetteste områdene, ved siden av Holmlia og Grønland. Jeg er ofte på Furuset og handler. Har ikke blitt ranet, slått ned, eller skikanert i det hele tatt. Men dersom man hele tiden hauser opp hvor "jævlig" sånne steder er, så blir det iallfall ikke noe bedre. Da flytter flere nordmenn også har man det gående. Her jeg bor i en bydel som grenser til Furuset er det enda ganske mange nordmenn igjen. Men man ser en klar trend. Slik Furuset var for 20 år siden er det her nå og dalen fylles opp av nye landsmenn.

 

Jeg håper galskapen med å slippe inn alle som aldri kommer til å integrere seg, er noe dritt. Og jeg må innrømme att jeg savner gamledager litt. Men noe vold eller ran har jeg aldri blitt utsatt for i nærområdet rundt Furuset.

 

Nedsnakking er dog ett problem som bare øker ghettofiseringen. Selv om det har pågått i mange år. Jeg tror ikke jeg ville bodd på selve Furuset hadde jeg hatt barn. Men her jeg bor nå ikke langt unna, ville jeg ikke vært redd for å la barna være i nær-miljøet.

Anonymkode: 238a5...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke jeg ville bodd på selve Furuset hadde jeg hatt barn.

Anonymkode: 238a5...24e

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nedsnakking er dog ett problem som bare øker ghettofiseringen.

Anonymkode: 238a5...24e

:lol:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg må innrømme att jeg savner gamledager litt

Anonymkode: 238a5...24e

Ja, føler ikke som at en i Norge i de områdene (for meg), mer som å være turist i fremmed land. Noen land er det greit å være turist i en kort periode, andre land ville jeg aldri dratt som turist til, bla.a muslimske land høres ikke ut som det jeg definerer som ferie, blir voldtatt og fengslet for å ha vært utro? Eh, nei takk tror jeg drar på ferie til andre land da heller, men det er meg folk har forskjellige preferanser, men de som synes det er artig å feriere slike steder bør gjøre det og ikke rømme til oslo vest og snakke om feminisme og hvor berikende det er i Oslo-Øst hele tiden. Alle tenker på seg selv og sålenge de slipper de reelle problemene er fantasien og prinsippene lette å formidle. Alle er for eksempel for milliarder i uhjelp, mens de selv sitter på stor formue de skal gi til sine egne barn ikke til fremmede barn, ok, fint for deg da som er så snill og gir bort mine poenger til fremmede, mens dine penger gir du til dine egne, nice. Ok, men det blir offtopic, vel

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper galskapen med å slippe inn alle som aldri kommer til å integrere seg, er noe dritt.

Anonymkode: 238a5...24e

Fin ønskedrøm. men hvorfor skal vi slutte, når folk skal si hvor bra det er hele tiden, for å ikke "nedsnakke" eller "være rasistiske", ingenting skjer når en ikke har lov til å si det som det er. Så tror du enten må svelge kamelen og si hvor dritt det er, eller akseptere at dette er fremtiden. Du kan ikke få i både pose og sekk, dette er permanente endringer som ikke er reversible så bestem deg snart :)

Lykke til ! :ph34r:

Anonymkode: 17426...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...