Gå til innhold

Hørt gjennom eurovision - bidragene ? Favoritter?


Thebutterfly

Anbefalte innlegg

Thebutterfly

Jeg har Israel og Kroatia som favoritt I år. Synes det er mye dårlig. Norge sitt bidrag er forferdelig å høre på, synes jeg. Vet at det er ikke populært å like Israel sin låt pga politikk. Men jeg ser bort ifra politikk. Tenker låt.  :)

 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt de som har vært på Adresse Malmø så langt og synes det er mye ræl. Ingen favoritter så langt. Spent på sceneshowet til Spania da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg har hørt de som har vært på Adresse Malmø så langt og synes det er mye ræl. Ingen favoritter så langt. Spent på sceneshowet til Spania da!

Det er mye ræl i år.  Enig med deg i det.  :) .

Jeg liker Israel sin desidert best. Kroatia sin er støyende men morsom rytme og ok refreng. Den er på nr 2 plass hos meg. Men måtte lære meg å like den. Men resten er ikke noe særlig å høre på 😊

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har ikke hørt alle, men kan vanskelig forestille meg at noen er bedre enn Gåte. Min favoritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke hørt på noen ennå, bare den Norske. Når er semi og finalen i år?

Anonymkode: 592fc...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel

Jeg hørte på halvparten på en playlist nå i dag.

Jeg likte best Doomsday Blue (Irland) og Ulveham Gåte av de jeg hørte gjennom.

Ellers var det mye jeg følte jeg har hørt 1000 ganger før. Det var en franskspråklig jeg likte bra, men vet ikke hvilket land der var.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
cilie skrev (14 timer siden):

 

Den danske er fin. Forstår ikke hvorfor den ligger under Norge på oddsen. 😅. Israel, Kroatia og Danmark er mine favoritter. Norge er sin er til å få hodepine av. Jeg hører bare skrik i Gåte sin låt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah

Jeg har ikke tenkt å høre på noe som helst i protest mot Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Savannah skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke tenkt å høre på noe som helst i protest mot Israel.

Det stopper nok krigen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah
Worriesome Plenty 2 skrev (6 minutter siden):

Det stopper nok krigen👍

Det hadde vært en stor fordel hvis det gjorde det, men hvis alle protesterte hadde det hatt innflytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg er fan av ESC, og da er det party og den dagen jeg orker hele familien samlet uten å få hodepine! Det er gøy. Jeg syns Gåte er helt rå, både show og voklalistens stemme! Så de er mine klare favoiritter selv om jeg ikke tror de vinner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Skrevet (endret)

Jeg bedømmer musikken, ikke politikk. Denne låten er virkelig fin live. Jeg synes den er den desidert fineste låten i eurovision 2024. Overraskende god live og utrolig fin sangstemme. Flinke dansere!. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk av den meningen at vi mennesker må kunne ha lommer med fornuft, hvor vi kan møtes og dele uten å krige, eller krangle og sloss. Både denne musikkonkurransen og sportsarrangementer er slike soner som må få være det og da hjelper det ikke å boikotte og nekte å se på. Jobb for at vi kan holde fred med hverandre. Fred starter i det små. Det gjør krig også, så jeg vet hva jeg velger. 

Jeg har ikke hørt alle ennå, for jeg er ikke en brennende MGP-fan, men en soleklar vinner privat er selvfølgelig Gåte. 
Deretter liker jeg den franske og sikkert noen til, bare jeg får lyttet igjennom alt sammen. Den finske var "rævva". ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på Adresse Malmø sånn delvis, pluss søkt opp noen få land på YouTube i etterkant, og foreløpig er det Italia og Frankrike som har festet seg litt på hjernen. 

Jeg så forresten på gårsdagens semi, og det var jaggu meg mange dølle midt-på-treet-sanger. Og noen skikkelig rævva, hvor Slovenia var desidert verst og Irland nest verst. Huff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2024/05/05/195999735/usedvanlig-bredt-israelsk-fotfeste-i-eurovision-i-ar

Sykt at hun fra Israel må holde seg på hotellrommet pga drapstrusler. Verden er syk. Bare fordi hun er deltaker i en sangkonkurranse fra Israel så blir det farlig for henne å være i Sverige. Galen verden. Stakkars unge dame. Hun er kjempeflink å synge.  Gleder meg til å se og høre henne på scenen i morgen. 

Synes at det er bra at Israel får være med. Vi bør kunne leve en verden der vi ikke blander krig og politikk inn i sport og musikk. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...