Gå til innhold

Hørt gjennom eurovision - bidragene ? Favoritter?


Thebutterfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Manakins
Thebutterfly skrev (13 timer siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/buet-av-scenen/81374479

Enda et innlegg om israel. De ble buet ut av scenen etter å ha opptrådt foran fans og presse for første gang. For et nivå mennesker kan være på.  

Jeg så det klippet og jeg opplevde det som positive lyder fra publikum, men hvis noen negative sjeler har lyst til det så kan de godt få vridd det om til at det var negativt. Leste også at sangeren selv ikke hadde skjønt det negativt, så da gjør ikke jeg det heller. Der det finnes mennesker kan alt skje. De fleste oppfører seg bra, men noen setter i gang bråk og andre lar seg rive med. Håper de skjerper seg fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Likte den danske og iseralske låtene jeg da.

Anonymkode: 592fc...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Likte den danske og iseralske låtene jeg da.

Anonymkode: 592fc...0e3

Enig! Hun danske sang ikke så bra i kveld, men sangen er kjempefin - dumt at hun ikke gikk videre. Israel var også behagelig å høre på. Ellers er jo morsomme bidrag Estonia og Nederland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg hørte de 16 bidragene i kveld og min favoritt er fortsatt Gåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Skrevet (endret)

Jeg stemte på Israel. De ligger faktisk nå på 2 plass på oddsen. De gikk opp fra 8 plass til 2 plass  :). Nydelig låt! Fin opptreden! 

Jeg liker fortsatt ikke Gåte, men de er med videre  :). Jeg tror ikke de vil havne på topp 10. For delte meninger om låten. Men vi får se om jeg tar fullstendig feil 😀

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babette

Jeg er enig med trådstarter. Israel er min favoritt. Mange rundt meg liker Norges bidrag, men den blir for "vill" for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter gårsdagens semi styrket Italia sin posisjon hos meg som favoritt, men Sveits er en god nr 2. 

Ellers heier jeg jo alltid per default litt på Norge, men jeg er ikke så begeistret for Gåte, verken nå i ESC eller generelt. Men kult at det synges på norsk for første gang på 18 år. Er det forresten ekstra mange som synger på eget språk i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er moro om Israel vinner. Det er altfor mange uvitende som helt ukritisk kler seg i Palestina-skjerf og demonstrerer. Ganske så sterk 20-åring som står i dette. MGP med sin «skeive profil» ville vært forbudt i samtlige land i Midtøsten foruten Israel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
Skrevet (endret)

Ok.

Nå har det kommet frem. Et kamerateam fulgte etter ham . Han sa han ikke ville bli filmet. Da de ikke respekterte det gjorde han en "truende bevegelse" mot en kamerakvinne.

Hun anmeldte dette til politiet. Det fikk tydeligvis topp prioritet i Sverige og blir etterforsket.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/dRO7Lq/finaledoegnet-i-malmo-er-i-gang-kaoset-fortsetter

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (59 minutter siden):

Ok.

Nå har det kommet frem. Et kamerateam fulgte etter ham . Han sa han ikke ville bli filmet. Da de ikke respekterte det gjorde han en "truende bevegelse" mot en kamerakvinne.

Hun anmeldte dette til politiet. Det fikk tydeligvis topp prioritet i Sverige og blir etterforsket.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/dRO7Lq/finaledoegnet-i-malmo-er-i-gang-kaoset-fortsetter

 

Hvis det er dette som har skjedd, så er det en kraftig overreaksjon å straffe et helt land. Det er nok bråk som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Hvis det er dette som har skjedd, så er det en kraftig overreaksjon å straffe et helt land. Det er nok bråk som det er. 

Enig, basert på denne frenstillingen virker det som en kraftig overreaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly

Synes israel ble dårlig behandlet i år. Ga 20 stemmer til dem. Tydeligvis virker jury meget politisk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly skrev (7 timer siden):

Synes israel ble dårlig behandlet i år. Ga 20 stemmer til dem. Tydeligvis virker jury meget politisk også. 

Fra Norge ga juryen 8 poeng, mens folket ga 5 poeng, til tross for storstilt mobilisering med å stemme på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (Akkurat nå):

Fra Norge ga juryen 8 poeng, mens folket ga 5 poeng, til tross for storstilt mobilisering med å stemme på dem. 

Hold kjeft 

Anonymkode: 27c2a...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hold kjeft 

Anonymkode: 27c2a...561

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel

Jeg stemte ikke på noen. Synes fortsatt at Luxembourg og Irland var best. Italia på tredjeplass. Jeg skjønner at Irland blir litt for sær til å hevde seg.

Ufortjent at Gåte kom sist med tanke på konkurransen.

Skal sies at jeg ikke har sett på noe før i går. Mulig at mange av sangene blir bedre når man har hørt dem noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (På 10.5.2024 den 0.02):

Jeg hørte de 16 bidragene i kveld og min favoritt er fortsatt Gåte. 

Den beste låten kom sist :( Den var for bra for Mgp. Ikke en allsanglåt som kan synges på allsang på grensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 timer siden):

Jeg stemte ikke på noen. Synes fortsatt at Luxembourg og Irland var best. Italia på tredjeplass. Jeg skjønner at Irland blir litt for sær til å hevde seg.

Ufortjent at Gåte kom sist med tanke på konkurransen.

Skal sies at jeg ikke har sett på noe før i går. Mulig at mange av sangene blir bedre når man har hørt dem noen ganger. 

Enig ad Italia, Luxemburg husker jeg ikke. Jeg likte Irland, og Tyrkia som gikk ut i semi. Som Nicklus skjønner jeg nada ad Gåte men tror den ble for lite fjasete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...