Gå til innhold

Rød fanta


Lillemus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg smaker den for første gang nå, og synes den er meget god.

Frisk smak, en ettersmak av grapefrukt...Artig farge har den og.

Også kan jeg fint kjenne smaken av en velblandet drink med Fanta Exotic som blandevann - og masse knust is...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smaker den for første gang nå, og synes den er meget god.

Frisk smak, en ettersmak av grapefrukt...Artig farge har den og.

Også kan jeg fint kjenne smaken av en velblandet drink med Fanta Exotic som blandevann - og masse knust is...

Ja, som blandevann gjør den seg sikkert godt! Det har du rett i. Den balanserer hårfint på grensa til å være for søtklissete, men jeg tror den berger akkurat. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Er det den Fantaen som er rosa det eller???? Hmm...Trudde den var "forbudt" her i landet jeg pga. alle fargestoffene! Søstra mi falt nemlig for den i Danmark for snart 6 år siden, men fikk da beskjed om at den var forbudt i Norge. Men hvis det er den så må jeg jo si ifra til hu! Syns ikke den er god sjøl men hu blei frelst!!

Schwupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det den Fantaen som er rosa det eller???? Hmm...Trudde den var "forbudt" her i landet jeg pga. alle fargestoffene! Søstra mi falt nemlig for den i Danmark for snart 6 år siden, men fikk da beskjed om at den var forbudt i Norge. Men hvis det er den så må jeg jo si ifra til hu! Syns ikke den er god sjøl men hu blei frelst!!

Schwupp

Ja, det er den rosa som søsteren din falt for. Den er nettopp kommet til Norge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den rosa som søsteren din falt for. Den er nettopp kommet til Norge nå.

I 2001 ga Norge tilslutt etter (måtte det pga. EU-tilpasning) og vedtok det såkalte "matsminke-direktivet". Dette innebærer at hundre (?) fargestoffer som tidligere ble ansett som farlige her i landet nå er tillatt. Ingen av disse stoffene har noe å si for kvaliteten på maten (feks. holdbarhet etc), de er utelukkende for utseendes skyld.

En dag må jeg ta meg en tur til en butikk og kikke litt på hva som er i den derre fantaen dere snakker så varmt om... Men ikke søren om jeg skal drikke den. Fargestoffene blir ikke mindre skadelige selv om de nå er tillatt.

Vel, folkens - ikke gi sånt til ungene deres hvertfall! (I sær ikke unger med adhd eller allergi...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2001 ga Norge tilslutt etter (måtte det pga. EU-tilpasning) og vedtok det såkalte "matsminke-direktivet". Dette innebærer at hundre (?) fargestoffer som tidligere ble ansett som farlige her i landet nå er tillatt. Ingen av disse stoffene har noe å si for kvaliteten på maten (feks. holdbarhet etc), de er utelukkende for utseendes skyld.

En dag må jeg ta meg en tur til en butikk og kikke litt på hva som er i den derre fantaen dere snakker så varmt om... Men ikke søren om jeg skal drikke den. Fargestoffene blir ikke mindre skadelige selv om de nå er tillatt.

Vel, folkens - ikke gi sånt til ungene deres hvertfall! (I sær ikke unger med adhd eller allergi...)

vann, sukker, kullsyre, appelsin råsaft (3%), aromaer, syre (E330), frukt og vegetablisk ekstrakt, konserveringsmiddel (E211), stabilisator (E445)

Bare satt med flasken foran meg og hadde ikke så mye annet å gjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 år senere...

Er den god eller ikke den røde Fantaen med tropisk fruktsmak? Jeg klarer ikke bestemme meg. :o)

Sukker er godt, vel.

Anonymkode: 80f09...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...