Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Abilify

    Har begynt med abilify sammen med lamictal, da lamictal alene ikke gjorde noe med opp eller nedturer (bipolar). Men har vært stabil etter abilify ble lagt til. Nå er jeg som mange andre, ikke så veldig glad i å gå på mye medisiner. Er det noen som har erfaring her? Droppet lamictalen og kun går på abilify? (går også på efexor grunnet angst). Anonymkode: ad46e...a60
  3. erik123

    Hvor tror du skjer etter vi dør?

    Livet er mer en fødsel og død. Mye mer. Ingen vet hva som vil skje etterpå. Og det blir spennende. Men håper livet blir bedre en det jeg har hatt nå. Det har bare vært katastrofe.
  4. Nå har du gjort dette en månde allerede. Hvordan har det gått? Hvor mange kilo har det blitt? 😃 Anonymkode: 6c3f2...610
  5. stjernestøv

    Dr Rauni Kilde.

    Ok. Men det er min sannhet.
  6. påskelilje

    Nytt år - nye muligheter

    Skulle ønske jeg kunne si at alt går etter planen jeg satte opp i januar, men det gjør det ikke. Jeg telte kalorier daglig i 2,3 mnd, altså til midten av mars. Vekta har stagnert på minus 3,5 kilo sånn ca ift nyttår. Vet jo hva jeg skal gjøre for å gå ytterligere ned 🙃 men akkurat nå er jeg sånn tålig fornøyd. Spiser meg sjelden stappmett. Har mindre lyst på godteri. Men jeg har svak viljestyrke, så hvis vi har noe usunt i hus, forsvinner det fortere enn svint 😁
  7. Vhanja

    Dr Rauni Kilde.

    Du vet at det å tro at "de" vil sensurere ting fordi de "ikke vil vi skal se sannheten" er en konspirasjonsteori?
  8. Jeg støtter Ekstras tips, og vil gjerne legge til et par egne favoritter. Jeg liker også Musée d'Orsay og Rodin godt, men jeg liker også Pompidou, faktisk både innenfor og utenfor. Jeg anbefaler dere ellers å ta turen opp til Sacre-Coeur også, spesielt dersom dere har fint vær og kan nyte utsikten over hele byen derfra. Selv ville jeg definitivt tatt turen innom Notres Dame nå etter oppussingen, og også her - har dere fint vær ville jeg spasert dit via Ile Saint-Louis som jeg syns er kos. Derfra er det ikke langt til Notre Dames som ligger på Ile de la Cité, hvor kirken ligger. Ponte Neuf er også stas, spesielt fordi så mange filmer har den med i scener og jeg syns alltid det er stas å se steder jeg har vært på film etterpå (evt omvent). Om man ikke skal sjekke ut restauranter via Tripadviser er det nok i Montemartre og Marais jeg har truffet blink på slump oftest. Du kan google opp en bar (som jeg ikke husker navnet på i farten) som fant opp Bloody Mary - de har fremdeles verdens beste BM og veldig hyggelig betjening Ble litt misunnelig på deg som skal til Paris kjenner jeg, ta med gode sko og nyt den hærlige byen!
  9. Ikke de mest delux fengsel, men et helt average fengsel. Typ i oslo. Et lukket fengsel. Altså dersom du fikk 100 millioner hvor lenge hadde du vært villig til å sitte inne for å få 100 millioner? Personlig hadde jeg kunne sitte ganske lenge. Det verste er selvsagt å være uten mobil. Men ellers har jeg ikke familie bortsett fra foreldre så den er grei. Jeg er også dårlig psykisk så tenker i utgangspunktet at et fengselsopphold kunne vært positivt, men det er grenser for hvor lenge da. Jeg tenker nå 3år i fengsel, men kan hende jeg kunne tatt mer. Er jo mye jeg kunne gjort når jeg kom ut da. Anonymkode: 03e48...c6d
  10. Ja, det er jo det som er det mest logiske i alle fall? I og med at jeg allerede har/får en behandler i kommunen som tar seg av samtalebehandling? Det ville nok blitt litt rotete og på en måte misbruk av ressurser om jeg også skulle gått i samtalebehandling hos psykiateren jeg eventuelt får på poliklinikken? Anonymkode: b21fc...1e4
  11. Det kommer an på om det er rent praktiske ting man tar opp i samtalene, eller feks hvordan man opplever sin psykiske helse. Noen, som meg, har livslange lidelser som kan svinge en del, og da er det viktig å snakke med noen med medisinsk kompetanse om det.
  12. Her jeg bor gis støttesamtaler av den kommunale helsetjenesten, og ikke av spesialisthelsetjenesten.
  13. Det er glidende overganger. F.eks. kan en pasient som går i terapi der man er ute etter endring bli sykere, slik at behandler i en periode går over til støttesamtaler som fokuserer på å støtte pasientens ego og gi råd om konstruktive valg. Hvis man får støttesamtaler fast, f.eks. hos en psykiatrisk sykepleier, er det ofte fordi terapi har vært forsøkt og nådd et platå, og/eller fordi pasienten er så syk at hen ikke kan nyttegjøre seg terapi med sikte på endring. Samtidig kan også støttesamtaler føre til endring. Anonymkode: 5d882...fab
  14. psykedeliker

    Dr Rauni Kilde.

    Så bra, da tar jeg deg på ordet og så er vi ferdige her.
  15. Når jeg sier støttesamtaler mener jeg at vi snakker om livet, og det er jo relevant. Min nåværende psykiater sa i begynnelsen av terapien at han ønsket det slik.
  16. stjernestøv

    Dr Rauni Kilde.

    Det hjalp ja, lærte en del der men mye har jeg glemt. Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier.
  17. stjernestøv

    Dr Rauni Kilde.

    Ok. Tror det er greit for psykiater at jeg tar mindre og, jeg har jo alltid styrt dette selv.
  18. psykedeliker

    Dr Rauni Kilde.

    Hvordan kan du vite det? Og har det hjulpet, siden du stadig fortsetter å henfalle til konspirasjonteorier?
  19. Kayia

    Dr Rauni Kilde.

    Jeg har mer enn en gang stusset over han sykepleieren din basert på det du gjenforteller, og bedt deg snakke med psykiateren når det kommer til dosering. Sykepleieren går ut over sitt ansvar om han tar ansvar for dosering, det har han ikke myndighet til.
  20. Jeg har vært mye i Paris og er ganske godt kjent, men litt vanskelig å anbefale ting uten å kjenne deg. Da kan man jo like godt anbefale å lese ting som Top 10 sights in Paris - 10 essential things to see in Paris (introducingparis.com). Alt her er verd å se. Anbefaler forresten guidede turer, har vært på det blant annet i Louvre, og det gir en helt annen opplevelse enn å gå selv, se f.eks Paris: Tours and Tickets - Tripadvisor. Louvre er overmåtelig stort, så om du ikke har lagt en plan på forhånd eller har guide, er det fort å bli litt overveldet og lei. Ellers liker jeg godt Musée d'Orsay og Rodin-museet. Å vandre i parkene som f.eks. Jardin de Luxembourg er et must, og langs kanalene (eks. Canal St. Martin), i tillegg til i diverse kvarterer som f.eks. Marais og Montmartre. Det finnes hundrevis, eller kanskje tusenvis, av restauranter i Paris. Jeg anbefaler å gjøre litt research f.eks. på Tripadvisor, og gjerne booke bord om du finner noe som frister. Går du bare inn på en restaurant i de mer turistifiserte gatene, er det fort å få litt dyr og og kjedelig mat, selv om man også kan være heldig. Om du ønsker en utflukt like utenfor Paris, er det absolutt spennende å dra til Versailles. Les litt om stedets imponerende historie først, og book gjerne en guidet tur, selv om det også er flott uten. God tur!
  21. stjernestøv

    Dr Rauni Kilde.

    Jeg vil ikke bale fremover, sykepleieren syns det var interessant å snakke med meg nå. det sier de når jeg snakker om sånne ting. Han sa han skulle ikke si at jeg skulle øke igjen.
  22. Kayia

    Dr Rauni Kilde.

    Er det din jobb å vurdere hvilke følelser brukere på dol kan uttrykke?
  23. Kashmir-

    Hvilke klær bruker man vanligvis på date?

    Jeg velger nok farger med mer omhu siden det jo påvirker mange. Har avslappet stil, type bohem, så da går jeg i litt kule kjoler ( min smak ) og boots som stort sett alltid. Men pynter meg jo litt mer på middag, og div. Og nå kan jeg ikke sette opp håret sånn jeg gjorde før, men styler det litt. Ikke noe påfallende for vil helst vise meg som jeg er.
  24. stjernestøv

    Dr Rauni Kilde.

    Tror ikke det nei.
  25. psykedeliker

    Dr Rauni Kilde.

    Er det din jobb å være trist på vegne av andre?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...