Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mor har fått konstatert kreft i hjernen, såkalt Glioblastoma, som regnes som tilnærmet uhelbrederlig. Hun er 52 år gammel.

Jeg har undersøkt litt vedr. en behandling som kalles PDT som gjøres i f.eks. England/Tyskland. Det hevdes at det er gode sjanser for at denne behandlingen kan ha god effekt (forlenget levetid) i forhold til tradisjonell strålebehandling og dessuten kan brukes i tillegg til vanlig strålebehandling.

Jeg antar at siden denne behandlingsformen ikke er godkjent i Norge har heller ikke leger anledning til å anbefale den. Det koster jo dessuten en del penger, og alle har jo ikke ressurser til dette.

Min mor er nå inne til strålebehandling og vil sannsynligvis ha en bedret periode etter dette. Mitt spørsmål er dermed:

Er det noen som har hørt om eller som har erfaring med dette? Jeg er fryktelig usikker på hvorvidt jeg skal ta skrittet og dra til England for å ha et møte med legene der. Det jeg er mest redd for er at vi skal ødelegge den siste og beste tiden hun har igjen med å forsøke en behandling som likevel ikke gir noen effekt. På den annen side er jeg like redd for å ikke prøve ut noe som kan gi henne forlenget levetid og i bestefall bli frisk?

Alle svar på denne mailen tas imot med takk! Send meg gjerne svar på emailadresse:

[email protected]

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100277-pdt-behandling-for-kreft-i-hjernen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...