Gå til innhold

Historien om vekkerklokka mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg fortelle historien om vekkerklokka mi.

Da jeg var omtrent 16 bodde jeg i en periode i et hybelhus. Det var et skikkelig bedritent sted. Man hadde hvert sitt 7 kvm rom hvor det var 3 meter under taket og veggene var gule av gammel skitt. På et sånt sted bor ingen skikkelig mennesker såklart, så der var det fullt av skilte menn som akkurat var kastet ut av kona og narkomane i alle farger og fasonger. Også jeg da.

Siden vi var 10 stykker som delte kjøkken (i den grad man orket å bruke det nedgrodde kjøkkenet) og bad/toalett ble man ganske godt kjent med naboene, og spesielt en fyr var jeg mye sammen med. Han var mer eller mindre på kjøret med heroin og pleide å komme inn til meg også knulla vi eller han fortalte meg historier om alt mellom himmel og jord mens vi røyka hasj og spilte kort. Men det gikk ikke så bra med ham etterhvert, han begynte å se sliten ut og fikk problemer med å betale husleia i tide.

Det som skjedde var at han en dag lånte vekkerklokka mi. Han lovet på tro og ære at jeg skulle få den igjen dagen etter - jeg trengte den for jeg gikk jo på skolen (innimellom ihvertfall). Men dagen etter var fyren borte og han kom ikke tilbake heller. Det begynte å komme opp lapper fra gårdeier på døra hans om manglende husleie og utkastelse og han var og ble borte. Jeg gikk rundt og irriterte meg grønn - vurderte til og med å bryte meg inn hos ham for å hente vekkerklokka. Men enden på visa ble at hybelen hans ble tømt en gang jeg var borte og så var det for sent å tenke på den vekkerklokka mer.

Så gikk årene og vi flytter oss nesten 10 år frem i tid. Jeg har hatt mange vekkerklokker siden den gang. Så var jeg innom et tilsvarende hybelhus for å se til en gammel venn som trenger litt stell - og tror dere ikke at der i sofaen sitter han fyren. 10 år eldre. Jeg tror jeg hadde holdt meg bedre enn ham for å si det sånn.

Jeg brukte to sekunder på å dvele ved hans ulykkelige skjebne, men så ramlet dette med vekkerklokka inn i hodet mitt og jeg begynte å le. Da jeg minte ham på historien lo han også. Det viste seg at han hadde følt seg litt dårlig om morgenen den gangen og hadde lent seg ut av vinduet for å spy - og så hadde han kommet til skade for å spy rett i hodet på vaktmesteren. Det var da han bestemte seg for å flytte. Jeg kan forstå det. Vekkerklokka hadde han tatt med seg som suvenir eller noe.

Jeg kan tilgi det selvfølgelig. Jeg takket imidlertid ganske raskt for meg og dro videre, for det var en ganske ubehagelig lukt i den leiligheten til kameraten min. Men jeg forlot nå de to kompisene der og ga dem noen matvarer jeg hadde dratt med meg og sånt. Også tenkte jeg ikke mer på vekkerklokka.

Helt til for et par dager siden, enda 4 år har gått siden jeg møtte ham sist. Da mistermannen var i kassa for å se etter skatteoppgjøret kom han opp med en vekkerklokke i hånda! MIN vekkerklokke!

Så nå har jeg to.

Skrevet

*Hopper opp og ned* Jeg skal lese etterpå hva det er du sier, det er sikkert noe smart noe. Blir du?

Skrevet

*Hopper opp og ned* Jeg skal lese etterpå hva det er du sier, det er sikkert noe smart noe. Blir du?

Vet ikke. Jeg er litt full og fikk lyst å dele dette med dere. Glad for å se deg! :-)

Skrevet

Vet ikke. Jeg er litt full og fikk lyst å dele dette med dere. Glad for å se deg! :-)

:-)))) Jeg er edru. :-( Jeg har også to vekkerklokker! Vi kan starte klubb! Ellers var det en rar historie.

laguna1365380434
Skrevet

Jøss.. Vekkerklokken må ha lengtet hjem.. Pussig historie..

Hybelen du beskrev hørtes foresten mistenkelig ut som en plass jeg bebodde noen år tilbake, på mitt blakkeste.

Den ligger ikke tilfeldigvis nederst i Thv.meyersgt.?:)

Skrevet

Hybelen du beskrev hørtes foresten mistenkelig ut som en plass jeg bebodde noen år tilbake, på mitt blakkeste.

hehe eller på St. Olavs plass?

Skrevet

:-)))) Jeg er edru. :-( Jeg har også to vekkerklokker! Vi kan starte klubb! Ellers var det en rar historie.

Jeg vedder på at ingen av dine vekkerklokker har vært med på like mye som min!

laguna1365380434
Skrevet

hehe eller på St. Olavs plass?

Har hatt en kompis der.. Han bodde i sjuende, den heisen er det skummleste jeg har vært borti.. Også er det masse interesant dyslektiker-grafitti i den.."fuck seturikas og snutjælvene" er en klassiker derifra..:)

Skrevet

Jeg vedder på at ingen av dine vekkerklokker har vært med på like mye som min!

Jeg vedder ikke i mot, men mine er mer bereiste. De har vært over ekvator mange ganger. Til og med i Afrika! Det er nesten så jeg regner meg som innvandringsekspert. Hvordan går det som ikkedoler? Jeg har hverken sett deg, eller deg, på lang tid.

Skrevet

Nei, på Majorstuen.

Skrevet

Jeg vedder ikke i mot, men mine er mer bereiste. De har vært over ekvator mange ganger. Til og med i Afrika! Det er nesten så jeg regner meg som innvandringsekspert. Hvordan går det som ikkedoler? Jeg har hverken sett deg, eller deg, på lang tid.

Nei jeg har egentlig gitt opp dol. Prøvde å skifte nick flere ganger, men likte ingen av de andre fæle kjerringene jeg ble til når jeg skrev under annet navn. Frekke og vulgære var de rett og slett - jeg mener, noe må man jo forandre når man ikke vil bli gjenkjent.. Men nå har jeg gitt opp. Kanskje jeg skriver litt som gyrken eller så får jeg heller la være.

Skrevet

Har hatt en kompis der.. Han bodde i sjuende, den heisen er det skummleste jeg har vært borti.. Også er det masse interesant dyslektiker-grafitti i den.."fuck seturikas og snutjælvene" er en klassiker derifra..:)

Jeg hadde en venn som bodde der, fy så jævlig, og så deprimerende, der var det hybelkjøkken på hvert rom men man delte bad og do og det var *skremmende*.

Skrevet

Nei jeg har egentlig gitt opp dol. Prøvde å skifte nick flere ganger, men likte ingen av de andre fæle kjerringene jeg ble til når jeg skrev under annet navn. Frekke og vulgære var de rett og slett - jeg mener, noe må man jo forandre når man ikke vil bli gjenkjent.. Men nå har jeg gitt opp. Kanskje jeg skriver litt som gyrken eller så får jeg heller la være.

Kan du gi meg oppskriften på hvordan man vender seg av med dol?

Skrevet

Det var så koselig å se nicket ditt her igjen, at jeg leste alt samma! :-)

PS! VIRKER den vekkerklokka enda også, eller...?

Skrevet

Det var absolutt ikke noe galt med gyrken, så hvorfor forandre? Det er mange som har savnet deg.

Nå må jeg stille vekkerklokka, skal opp i morgen. Jeg misunner deg nå, men ikke morgendagen. :-) God natt!

Skrevet

Det var så koselig å se nicket ditt her igjen, at jeg leste alt samma! :-)

PS! VIRKER den vekkerklokka enda også, eller...?

Ja, den går som ei kule! Kos å se deg også! :-)

Skrevet

Kan du gi meg oppskriften på hvordan man vender seg av med dol?

Viljestyrke må til. Også hjelper det å bli hekta på å grisebanke amerikanere i backgammon på zone.com. På den måten får man liksom tatt igjen for krigen og alt.

Skrevet

Det var absolutt ikke noe galt med gyrken, så hvorfor forandre? Det er mange som har savnet deg.

Nå må jeg stille vekkerklokka, skal opp i morgen. Jeg misunner deg nå, men ikke morgendagen. :-) God natt!

Flere grunner til å forandre faktisk, men tror ikke jeg skal komme inn på det nå. Selv svigermor vet nicket mitt her så jeg kan ikke skrive noe dritt om henne. Det er kjipt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...