Gå til innhold

Flere "gamle prøvere" som skal igang?


Gjest Gammel-Traver

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel-Traver

det er noe jeg plutselig tenkte på her jeg stod og skrellet poteter til søndagsmiddag med svigermor og svigerfar.

var veldig aktiv her for en tid tilbake på høsten 2000. Vi hadde da 2 forsøk og det ene resulterte i ei lita prinsesse i oktober 2001.

vi skal i august starte opp med søskenforsøk, og som sagt, tenkte å høre om det var flere "gamle travere" som også skulle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oktober 2001 - ja. Da lurer jeg fælt på hvem du er ? Tulla vår er også fra oktober 2001. Vi holder på med forsøk nå, og reiser til Århus i begynnelsen av mai. Driver og sprayer nå.

Håper alt går bra med dere - regner med dere har høyt aktivitetsnivå hos dere også.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gammel-Traver

Oktober 2001 - ja. Da lurer jeg fælt på hvem du er ? Tulla vår er også fra oktober 2001. Vi holder på med forsøk nå, og reiser til Århus i begynnelsen av mai. Driver og sprayer nå.

Håper alt går bra med dere - regner med dere har høyt aktivitetsnivå hos dere også.

Lykke til !

Hei og lykke til.

Husker deg igjen jeg sånn smått. Utrolig hvor fort en glemmer med tiden. Her er alt i hundre hele dagen lang.

Har ikke noe nick, i og med at jeg enda ønsker å være anonym, i alle fall inntil jeg starter. Men kikker innom av og til for å se hvordan det går, og ekstra gøy er det jo når det er søsken på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vikinne

Hei på deg!

Jeg er også en av de gamle som dessverre er her enda.

Jeg er på DOL helt siden 1999 - det er lenge synes jeg.

Dessverre har vi ikke lykkes med å få barn enda.

Vi skal kanskje starte med et nytt forsøk i august, dersom det ikke har skjedd noe fram til da.

Jeg hadde andre nikk før (bl.a. skog), men det er ikke sikkert du husker meg.

Lykke til og god påske!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti-emme

Veteran hilser :o) Har vært inn og ut av forum i "årevis", det siste året bare som smugtitter. Har valgt meg et helt nytt nick, siden det gamle er "avslørt" for lengst...

Vi har 5 ivf-forsøk bak oss, med gjentatte spontanaborter og ingen barn - enda!

Nå har vi bestemt oss for å ta et eller to forsøk til, før vi hopper over i adoptantenes rekker.

Starter sannsynligvis opp med spray i august.

Lykke til med førstebarn- og søskenprøving. Godtvondt og ikke være alene som gammel traver.

PS: Synes stort sett det var "varmere" her inne før, så jeg får se hvor aktiv jeg blir etterhvert.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg er med på oppstraten i august - blir muligens rundt da vi starter opp også. September-01 ble førstebarnet født etter forsøk og hyppig besøk her inne.

Har aldri sluttet å kikke her, koselig å se hvordan det går med gamle kjente herfra, men også det å ikke miste forumet helt før vi er igang igjen.

Stemningen her inne er opp og ned og det har den vel alltid vært...? For de som er kjente eller på samme sted i prosessen blir det jo som regel noen man holder mer kontakt med enn andre. Så blir det bare så koselig som man gjør det selv.

Spennende å se hvem du er etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og lykke til.

Husker deg igjen jeg sånn smått. Utrolig hvor fort en glemmer med tiden. Her er alt i hundre hele dagen lang.

Har ikke noe nick, i og med at jeg enda ønsker å være anonym, i alle fall inntil jeg starter. Men kikker innom av og til for å se hvordan det går, og ekstra gøy er det jo når det er søsken på gang.

Jeg tror jeg vet hvem du er. Har bladd litt tilbake i gamle minner fra oktoberklubben og tidligere. Hvis jeg tipper rett, har du en kobling til Thorbjørn Egner, men det kan hende jeg kobler feil ?

I alle fall får dere ha lykke til videre !

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg var aktiv kanskje på samme tid som du - har en gutt født juni 2001. Lykke til med søskenforsøk da! Vi starter opp nu

nytt fryseforsøk nå like over påske. Spennende tider med andre ord.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg er med på oppstraten i august - blir muligens rundt da vi starter opp også. September-01 ble førstebarnet født etter forsøk og hyppig besøk her inne.

Har aldri sluttet å kikke her, koselig å se hvordan det går med gamle kjente herfra, men også det å ikke miste forumet helt før vi er igang igjen.

Stemningen her inne er opp og ned og det har den vel alltid vært...? For de som er kjente eller på samme sted i prosessen blir det jo som regel noen man holder mer kontakt med enn andre. Så blir det bare så koselig som man gjør det selv.

Spennende å se hvem du er etterhvert...

Hei Lille My - husker du meg??

Vi var iallefall aktiv på samme tid - så kjekt at du snart er i gang igjen du også. Vi starter søskenforsøk fryseforsøk nå like over påske. Har hatt et IVF fosøk rett før jul og et fryseforsøk nå i mars - negative resultat på begge desverre - krysser fingrene for de 3 små i frysen som er igjen.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gammel-Traver

det var utrolig artig å se at det var flere "gamlinger" som skal igang igjen. Hadde ikke trodd på særlig mye respons på den tråden må jeg inrømme og si.

tenkte jeg fikk lov å være såpass frekk og spør dere om en sak også da.?

Hvordan har dere skaffet til veie disse kr 18.000,-? Vi var jo blandt de heldige sist som slapp dette styret da regler og lover var anderledes.

Vi har heldigvis en konto hvor vi sparer godt på og der var liksom pengene klare + litt attåt.

Lurte også på, skal dere ta forsøkene på de samme "gamle" stedene, eller skal dere gjøre noe anderledes denne gangen?

Vi kjører samme løpet igjen vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var utrolig artig å se at det var flere "gamlinger" som skal igang igjen. Hadde ikke trodd på særlig mye respons på den tråden må jeg inrømme og si.

tenkte jeg fikk lov å være såpass frekk og spør dere om en sak også da.?

Hvordan har dere skaffet til veie disse kr 18.000,-? Vi var jo blandt de heldige sist som slapp dette styret da regler og lover var anderledes.

Vi har heldigvis en konto hvor vi sparer godt på og der var liksom pengene klare + litt attåt.

Lurte også på, skal dere ta forsøkene på de samme "gamle" stedene, eller skal dere gjøre noe anderledes denne gangen?

Vi kjører samme løpet igjen vi.

Vi måtte skaffe litt mer enn de 18.000, siden vi fortsatt må til Danmark for operativt sæduttak. Denne gangen setter vi bare inn ett egg i gangen, men kjøper en 3-pak. Tar ikke sjansen på tvillinger - det blir for tøft for oss.

Totalutgiften kommer på ca. 60.000 kr. første forsøk + 10.000 (medisin) for hvert forsøk etter det. I tillegg reise og opphold. Vi har satt av penger ved å leie ut en leilighet i sokkeletasjen. Har satt av hele leiebeløpet i 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var utrolig artig å se at det var flere "gamlinger" som skal igang igjen. Hadde ikke trodd på særlig mye respons på den tråden må jeg inrømme og si.

tenkte jeg fikk lov å være såpass frekk og spør dere om en sak også da.?

Hvordan har dere skaffet til veie disse kr 18.000,-? Vi var jo blandt de heldige sist som slapp dette styret da regler og lover var anderledes.

Vi har heldigvis en konto hvor vi sparer godt på og der var liksom pengene klare + litt attåt.

Lurte også på, skal dere ta forsøkene på de samme "gamle" stedene, eller skal dere gjøre noe anderledes denne gangen?

Vi kjører samme løpet igjen vi.

Vi tok opp lån på huset, og har satt pengene inn på en egen "fertilitetskonto". Men nå er den snart tom etter to forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det er vel kanskje meg som har forbindelsen til Torbjørn Egner, som tillajo skriver om :o) Eller var det andre også?

Gammel traver er jeg jo, også, og ivf-gutt fikk jeg i oktober 2001, som dere.

Jeg var litt tidlig ute og satte i gang søskenforsøk allerede før jul, tenkte det kunne ta litt tid, som med nr. 1. Men neida, det ble full klaff med en gang (fatter ikke at vi kan være så heldige!!!!!, også med kun tilbakesetting av ett egg), og jeg er nå 21 uker på vei.

Titter stadig innom forumet her, mest for å se etter gamle kjente. Synes kanskje at forumet har forandret seg noe siden vi selv var veldig aktive, men det styres og formes jo kun av de aktive brukerne.

Jo, også vil jeg jo naturligvis ønske deg og alle de andre som skal i gang med forsøk - lykke, lykke til!, enten det er for nr. 1 eller 2. For oss har det vært toppen av lykke å få barn, og det er noe jeg unner alle som ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Det er vel kanskje meg som har forbindelsen til Torbjørn Egner, som tillajo skriver om :o) Eller var det andre også?

Gammel traver er jeg jo, også, og ivf-gutt fikk jeg i oktober 2001, som dere.

Jeg var litt tidlig ute og satte i gang søskenforsøk allerede før jul, tenkte det kunne ta litt tid, som med nr. 1. Men neida, det ble full klaff med en gang (fatter ikke at vi kan være så heldige!!!!!, også med kun tilbakesetting av ett egg), og jeg er nå 21 uker på vei.

Titter stadig innom forumet her, mest for å se etter gamle kjente. Synes kanskje at forumet har forandret seg noe siden vi selv var veldig aktive, men det styres og formes jo kun av de aktive brukerne.

Jo, også vil jeg jo naturligvis ønske deg og alle de andre som skal i gang med forsøk - lykke, lykke til!, enten det er for nr. 1 eller 2. For oss har det vært toppen av lykke å få barn, og det er noe jeg unner alle som ønsker det.

Gratulerer så mye ! Joda, det var deg jeg tenkte på med Egner *s*. Flott å høre at det gikk så greit, selv om dere bare satte inn ett egg. Og morsomt at du fortsatt følger litt med oss her inne :o).

Du får ha lykke til videre i svangerskapet !

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var utrolig artig å se at det var flere "gamlinger" som skal igang igjen. Hadde ikke trodd på særlig mye respons på den tråden må jeg inrømme og si.

tenkte jeg fikk lov å være såpass frekk og spør dere om en sak også da.?

Hvordan har dere skaffet til veie disse kr 18.000,-? Vi var jo blandt de heldige sist som slapp dette styret da regler og lover var anderledes.

Vi har heldigvis en konto hvor vi sparer godt på og der var liksom pengene klare + litt attåt.

Lurte også på, skal dere ta forsøkene på de samme "gamle" stedene, eller skal dere gjøre noe anderledes denne gangen?

Vi kjører samme løpet igjen vi.

Pengene blir til ved en liten ekstra jobb hvor pengene går til egen konto. Litt kjipt at 4000 gikk derfra til nye sommerdekk nå, men... må jo ha sikker bil å kjøre den forhåpentligvis nye lille i også ;) også den store da!

Men vi fikk en god nyhet for noen dager siden - vi får igjen penger på skatten som gjør at vi ikke trenger å vente så lenge allikevel. Nå kan vi starte når vi vil og ikke om et drøyt år som vi egentlig var nødt til å vente! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille My - husker du meg??

Vi var iallefall aktiv på samme tid - så kjekt at du snart er i gang igjen du også. Vi starter søskenforsøk fryseforsøk nå like over påske. Har hatt et IVF fosøk rett før jul og et fryseforsøk nå i mars - negative resultat på begge desverre - krysser fingrene for de 3 små i frysen som er igjen.

klem fra

Åja, husker deg. Tror vi var igang med ting samtidig tillegg til å være aktive her inne begge to.

Har aldri sluttet å lese her inne (bare redusert kraftig), ville se hvordan det gikk med de kjente. Og når du og andre navn dukker opp igjen er det morsomt å følge med på hvordan det går i denne omgang.

Lykke til med forsøket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene blir til ved en liten ekstra jobb hvor pengene går til egen konto. Litt kjipt at 4000 gikk derfra til nye sommerdekk nå, men... må jo ha sikker bil å kjøre den forhåpentligvis nye lille i også ;) også den store da!

Men vi fikk en god nyhet for noen dager siden - vi får igjen penger på skatten som gjør at vi ikke trenger å vente så lenge allikevel. Nå kan vi starte når vi vil og ikke om et drøyt år som vi egentlig var nødt til å vente! Hurra!

... og i gleden så glemte jeg å si at vi tar forsøkene også denne gang på Riksen. En liten forandring da - en av legene derfra har begynt å jobbe på et sykehus i nærheten her så jeg får ta UL der og slipper unna noe reising slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gammel-Traver

Pengene blir til ved en liten ekstra jobb hvor pengene går til egen konto. Litt kjipt at 4000 gikk derfra til nye sommerdekk nå, men... må jo ha sikker bil å kjøre den forhåpentligvis nye lille i også ;) også den store da!

Men vi fikk en god nyhet for noen dager siden - vi får igjen penger på skatten som gjør at vi ikke trenger å vente så lenge allikevel. Nå kan vi starte når vi vil og ikke om et drøyt år som vi egentlig var nødt til å vente! Hurra!

Så fint da, skader ikke noen med penger tilbake fra skatten. Så dere starter opp i august som du skrev i det andre innlegget ditt da? Rekker vel ikke å få startet nå i vårtiden før sommeren. Husk bare å ringe inn og si at dere vil igang igjen, slik at de har det klart allerede nå, for desto før, desto bedre. Lykke til og god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gammel-Traver

Hei - jeg var aktiv kanskje på samme tid som du - har en gutt født juni 2001. Lykke til med søskenforsøk da! Vi starter opp nu

nytt fryseforsøk nå like over påske. Spennende tider med andre ord.

Lykke til!

lykke til selv du. og god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gammel-Traver

Vi tok opp lån på huset, og har satt pengene inn på en egen "fertilitetskonto". Men nå er den snart tom etter to forsøk.

men forhåpentligvis så får du noe godt ut av det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...