Gjest mnopqrst Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Jeg plages av kløe over hele kroppen hver kveld. Det kommer etter jeg har kledd av meg (før jeg legger meg). Akkurat som om huden min ikke tåler luft liksom! Noen her som har peil på sånt? 0 Siter
Gjest til deg Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Har du brukt for mye vaskepulver når du vasker klærne dine? Kanskje du ikke tåler tøymykner? Har du tørr hud? 0 Siter
Gjest mnropqrst Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Har du brukt for mye vaskepulver når du vasker klærne dine? Kanskje du ikke tåler tøymykner? Har du tørr hud? Jeg bruker Neutral vaskemaskinsåpe, anbefalt mot allergi. Men det er jo altså når jeg tar AV klærne at det begynner å klø! Skjønner ikke noe jeg... 0 Siter
Gjest til deg Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Jeg bruker Neutral vaskemaskinsåpe, anbefalt mot allergi. Men det er jo altså når jeg tar AV klærne at det begynner å klø! Skjønner ikke noe jeg... Det kan jo være at huden din er tørr, og at du ikke merker det før da..? Jeg vet ikke. Dusj med mild såpe; husk du trenger ikke såpe inn hele kroppen hver gang du dusjer. Under armene, føttene og mellom beina er viktigst. Kroppen kan ellers miste sitt naturlige fettlag. Ikke smør deg inn i lotion om du ikke trenger det! Du kan også klø om du er jente og gravid. Da f.eks. på magen. I kveld tenker du ikke på at det klør.. kanskje det klør fordi du venter på at det skal klø. Andre må svare deg. Spør på allmennmedisin. Lykke til:) 0 Siter
Gjest mnopqrst Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Det kan jo være at huden din er tørr, og at du ikke merker det før da..? Jeg vet ikke. Dusj med mild såpe; husk du trenger ikke såpe inn hele kroppen hver gang du dusjer. Under armene, føttene og mellom beina er viktigst. Kroppen kan ellers miste sitt naturlige fettlag. Ikke smør deg inn i lotion om du ikke trenger det! Du kan også klø om du er jente og gravid. Da f.eks. på magen. I kveld tenker du ikke på at det klør.. kanskje det klør fordi du venter på at det skal klø. Andre må svare deg. Spør på allmennmedisin. Lykke til:) Takk for tips! Nå har jeg lagt inn spørsmålet på allmennmedisin også. Og ellers skal jeg prøve å holde huden mer fuktig og dusje litt sjeldnere, får se om det hjelper! 0 Siter
Gjest til deg Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Takk for tips! Nå har jeg lagt inn spørsmålet på allmennmedisin også. Og ellers skal jeg prøve å holde huden mer fuktig og dusje litt sjeldnere, får se om det hjelper! Men ikke for mye lotion om du ikke trenger det! Du kan da dusje hver dag, men ikke såpe hele deg inn hver gang.. Spenol krem er faktisk god mot tørr hud, og den feter ikke. Ikke bruk mye. Prøv f.eks. lactasyd såpe i dusjen (den er jo litt vel flytende, men god). 0 Siter
soleil Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Men ikke for mye lotion om du ikke trenger det! Du kan da dusje hver dag, men ikke såpe hele deg inn hver gang.. Spenol krem er faktisk god mot tørr hud, og den feter ikke. Ikke bruk mye. Prøv f.eks. lactasyd såpe i dusjen (den er jo litt vel flytende, men god). Allergisk mot midd kanskje? 0 Siter
molli Skrevet 19. april 2003 Skrevet 19. april 2003 Har du fuglelopper i senga kanskje, eller midd? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.