Gå til innhold

Antall sexpartnere igjen...

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden under her spør jeg om følgende:

Er det virkelig så farlig hvis man har ligget med mange? Hvorfor henger det fremdeles igjen at jenter er luddere hvis de har sex uten å være i et forhold? Hvorfor kan man ikke bare ha det litt gøy og leve livet? Mener ikke at man skal nedlegge alle som har to bein, men hvis man er kåt og har lyst, hvorfor ikke?? Og hva defineres som mange? 10? 20?...

Praktiserer man sikker sex så burde det vel ikke være noe problem? Hvorfor så mange fordommer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101021-antall-sexpartnere-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

28

• Tornerose

23

• SierDuDet

16

• Bassisten

15

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke sign

Jeg skrev under det andre innlegget at jeg har vært med mange og angrer. Ja, jeg er jente og føler meg som et ludder når jeg tenker på det. Mange? Jeg vet jo ikke. Er vel under 100 i alle fall... men mange episoder er ikke "ordentlige"; bare nesten-sex som ble tull pga vi var fulle. Jeg angrer, føler meg skikkelig drit. Og jeg som blir sett på som så rolig og snill.... Jeg var på jakt etter den store kjærligheten og nærhet, men det ble jo helt feil.. Har du hatt sex med mange? Vet om de som har vært med flere enn meg, og jeg som syntes en gang jeg hadde vært med mange da jeg hadde hatt sex med 3 stk.. over 4 år. Ingen lange forhold, kun ons altså. Men nå er jeg gift. Jeg vil så gjerne glemme!!!!!!!! Ikke se dårlig på meg. Jeg er ingen "billig" person nå i alle fall.

Gjest Novembermom

Noen har hatt mange, noen har bare hatt noen få og noen har ikke hatt noen i det hele tatt.

Jeg synes dette tilhører fortid og det er noe den nye partneren/kjæresten ikke har noe med i det hele tatt faktisk.

Nå hadde ikke min samboer mange før meg, men jeg hadde ikke brydd meg om det fordi det skjedde før han traff meg og hører fortiden til.

Verre er det egentlig ikke og skulle jeg gått rundt å tenkt på det hele tiden, så hadde ikke forholdet vart lenge.

Jeg skrev under det andre innlegget at jeg har vært med mange og angrer. Ja, jeg er jente og føler meg som et ludder når jeg tenker på det. Mange? Jeg vet jo ikke. Er vel under 100 i alle fall... men mange episoder er ikke "ordentlige"; bare nesten-sex som ble tull pga vi var fulle. Jeg angrer, føler meg skikkelig drit. Og jeg som blir sett på som så rolig og snill.... Jeg var på jakt etter den store kjærligheten og nærhet, men det ble jo helt feil.. Har du hatt sex med mange? Vet om de som har vært med flere enn meg, og jeg som syntes en gang jeg hadde vært med mange da jeg hadde hatt sex med 3 stk.. over 4 år. Ingen lange forhold, kun ons altså. Men nå er jeg gift. Jeg vil så gjerne glemme!!!!!!!! Ikke se dårlig på meg. Jeg er ingen "billig" person nå i alle fall.

kanskje du skulle snakke ut med din mann, om dette du går og bærer på..?

Å prate om tidligere sexpartnere bruker å være en veldig positiv stimulans i et forhold...

*gliser*

Annonse

"Hvorfor kan man ikke bare ha det litt gøy og leve livet?"

Regner ikke med at det er det du mener, men det høres ut som sex med de man ønsker er gøy og det som er "å leve livet".

Selv har jeg IKKE hatt mange partnere( min def. av få partnere i min alder 29 er under 10 stk.) Men jeg har da hatt det gøy og levd livet for det. Selv om jeg ikke har hatt sex med alle de jeg har hatt lyst til å ha sex med. Man kan liksom ikke gjøre alt man har lyst til. Selv om man er single. Det er iallefall min mening.

Jeg har hatt sex med 11 stk. De 7 første i en vill periode da jeg gikk på videregående. Så var jeg i et fast forhold i fire år hvor jeg kun hadde sex med kjæresten min. De tre siste nå i løpet av ikke så veldig lang tid. Kjenner meg litt billig jeg også, men jeg vil ikke ha den følelsen. Noen ganger når jeg har hatt sjansen til å ligge med noen har jeg sagt nei selv om jeg egentlig har hatt lyst. Har tenkt på hva andre kommer til å mene. Men nå har jeg bestemt meg for å gjøre det jeg vil. Trenger jo ikke å si det til noen...

"Er det virkelig så farlig hvis man har ligget med mange?"

"Farlig" blir det vel bare dersom man har pådratt seg uhelbredbare sykdommer, eller dersom noen en ønsker eller trenger en moralsk aksept fra, ikke klarer å gi en det pga av ens adferd.

"Hvorfor henger det fremdeles igjen at jenter er luddere hvis de har sex uten å være i et forhold?"

Det er fordi det er naturens orden. Mennenes oppgave er å sikre spredning og mangfold, mens kvinnenes oppgaver er å sikre kvaliteten.

Det må ens selvsagt gjerne ha- det er et valg hver og en av oss må få gjøre selv, på samme måte som hver og en av oss må få velge om man skal like eller ikke at andre mennesker oppfører seg på den måten.

"Mener ikke at man skal nedlegge alle som har to bein, men hvis man er kåt og har lyst, hvorfor ikke??"

Nei, hvorfor ikke? Det blir jo en nytte/kostnadsvurdering enhver må gjøre selv..

"Og hva defineres som mange? 10? 20?..."

Mer enn 1.

"Praktiserer man sikker sex så burde det vel ikke være noe problem?"

Problem for hvem? Den som knuller rundt vet jo om det er et problem for en eller ikke, eller?

"Hvorfor så mange fordommer?"

Det kan være mange årsaker:

- sex forbindes med unnfangelse og liv, som jo holdes høyt på verdiskalaen. Et barn trenger en masse for å få en sikker oppvekst og bli en skikkelig samfunnsborger, og da er det hensiktsmessig at samfunnet lager regler, sosiale eller formelle, som skal bidra til at barnets oppvekstvilkår sikres.

- biologiske. Siden det er kvinnen som ev. må bære frem et barn og ta vare på det etterpå, dersom far ikke stiller opp, er det hensiktsmessig for henne å rasjonere på "fitta" som gutta vil ha, for å sikre at mannen tar del i å sikre henne og avkommet en fremtid. I tillegg kommer jo "arbeidsdelingen" som jeg nevnte lenger opp.

-makt. Menneskelige samfunn er hierarkiske, og makt er ettertraktet både av sosiale og personlige årsaker. Å kontrollere, styre og bestemme over andre mennesker er derfor noe mange higer etter, også mht seksuell adferd med mange forskjellige begrunnelser (se ovenfor).

- sex er noe man higer etter, både fysisk og psykisk. Det at noen slipper en inn i sengen til seg, er i seg selv en annerkjennelse. Dersom slike "annerkjennelser" blir dagligdagse, så mister de sin kraft som annerkjennelser og blir alminneliggjordt- på linje med å spise en blings med leverpostei og gå på dass og drite. Da er det heller ikke så mye å hige etter. Spenningen må bevares...

Gjest ikke sign

Regner ikke med at det er det du mener, men det høres ut som sex med de man ønsker er gøy og det som er "å leve livet".

Selv har jeg IKKE hatt mange partnere( min def. av få partnere i min alder 29 er under 10 stk.) Men jeg har da hatt det gøy og levd livet for det. Selv om jeg ikke har hatt sex med alle de jeg har hatt lyst til å ha sex med. Man kan liksom ikke gjøre alt man har lyst til. Selv om man er single. Det er iallefall min mening.

Jeg kan også si at jeg IKKE har hatt det gøy under ONS! Ingenting godt, bare tull når jeg har vært veldig full. Dagen etter har vært jævlig. Heldigvis er det mange år siden, men angeren sitter så dypt. Ingen dømmer meg mer enn meg selv. Tenk det; selv om jeg har hatt mange ons så hadde jeg ingen orgasmer! Jeg ønsket nærhet, at noen holdt rundt meg.

Gjest ikke sign

Jeg har hatt sex med 11 stk. De 7 første i en vill periode da jeg gikk på videregående. Så var jeg i et fast forhold i fire år hvor jeg kun hadde sex med kjæresten min. De tre siste nå i løpet av ikke så veldig lang tid. Kjenner meg litt billig jeg også, men jeg vil ikke ha den følelsen. Noen ganger når jeg har hatt sjansen til å ligge med noen har jeg sagt nei selv om jeg egentlig har hatt lyst. Har tenkt på hva andre kommer til å mene. Men nå har jeg bestemt meg for å gjøre det jeg vil. Trenger jo ikke å si det til noen...

Jeg ble presset til det første gangen da jeg var nesten 19. Så gikk det et år til neste gang. Så var det en periode hvor jeg festet MYE, og da ble det dette jeg angrer på. Det var liksom ikke meg, om du forstår.

Annonse

Jeg kan også si at jeg IKKE har hatt det gøy under ONS! Ingenting godt, bare tull når jeg har vært veldig full. Dagen etter har vært jævlig. Heldigvis er det mange år siden, men angeren sitter så dypt. Ingen dømmer meg mer enn meg selv. Tenk det; selv om jeg har hatt mange ons så hadde jeg ingen orgasmer! Jeg ønsket nærhet, at noen holdt rundt meg.

De to ONS jeg har hatt endte ikke i samleie, bare"annen sex". Jeg følte meg super teit, angret, og "kastet" ut fyren. *Jepp, jeg var DUM* Jeg hadde jo tatt han med meg i utg. punktet.

De andre jeg har hatt sex med har ikke vært ONS, men en gang har blitt til flere. Sånn at de ble mer elskere, og det er langt bedre. Med han ene ble det til et forhold. Og vi er samboere på 9 året idag :-)

Gjest selozok

"Er det virkelig så farlig hvis man har ligget med mange?"

"Farlig" blir det vel bare dersom man har pådratt seg uhelbredbare sykdommer, eller dersom noen en ønsker eller trenger en moralsk aksept fra, ikke klarer å gi en det pga av ens adferd.

"Hvorfor henger det fremdeles igjen at jenter er luddere hvis de har sex uten å være i et forhold?"

Det er fordi det er naturens orden. Mennenes oppgave er å sikre spredning og mangfold, mens kvinnenes oppgaver er å sikre kvaliteten.

Det må ens selvsagt gjerne ha- det er et valg hver og en av oss må få gjøre selv, på samme måte som hver og en av oss må få velge om man skal like eller ikke at andre mennesker oppfører seg på den måten.

"Mener ikke at man skal nedlegge alle som har to bein, men hvis man er kåt og har lyst, hvorfor ikke??"

Nei, hvorfor ikke? Det blir jo en nytte/kostnadsvurdering enhver må gjøre selv..

"Og hva defineres som mange? 10? 20?..."

Mer enn 1.

"Praktiserer man sikker sex så burde det vel ikke være noe problem?"

Problem for hvem? Den som knuller rundt vet jo om det er et problem for en eller ikke, eller?

"Hvorfor så mange fordommer?"

Det kan være mange årsaker:

- sex forbindes med unnfangelse og liv, som jo holdes høyt på verdiskalaen. Et barn trenger en masse for å få en sikker oppvekst og bli en skikkelig samfunnsborger, og da er det hensiktsmessig at samfunnet lager regler, sosiale eller formelle, som skal bidra til at barnets oppvekstvilkår sikres.

- biologiske. Siden det er kvinnen som ev. må bære frem et barn og ta vare på det etterpå, dersom far ikke stiller opp, er det hensiktsmessig for henne å rasjonere på "fitta" som gutta vil ha, for å sikre at mannen tar del i å sikre henne og avkommet en fremtid. I tillegg kommer jo "arbeidsdelingen" som jeg nevnte lenger opp.

-makt. Menneskelige samfunn er hierarkiske, og makt er ettertraktet både av sosiale og personlige årsaker. Å kontrollere, styre og bestemme over andre mennesker er derfor noe mange higer etter, også mht seksuell adferd med mange forskjellige begrunnelser (se ovenfor).

- sex er noe man higer etter, både fysisk og psykisk. Det at noen slipper en inn i sengen til seg, er i seg selv en annerkjennelse. Dersom slike "annerkjennelser" blir dagligdagse, så mister de sin kraft som annerkjennelser og blir alminneliggjordt- på linje med å spise en blings med leverpostei og gå på dass og drite. Da er det heller ikke så mye å hige etter. Spenningen må bevares...

Bra innlegg !!

Jeg ble presset til det første gangen da jeg var nesten 19. Så gikk det et år til neste gang. Så var det en periode hvor jeg festet MYE, og da ble det dette jeg angrer på. Det var liksom ikke meg, om du forstår.

Jeg deburerte som 14 år. OG jeg var kjempe klar, ikke preset i det hele tatt. Men fyren var kjempe klønete, og det var jeg også så det ble "ikke noe av". Neste gang var med han jeg ble kjæreste med. Da var jeg nesten 15 og iallefall klar. Det ble en litt vond, men meget trygg affære, hvor vi begge var usikre, men hadde god tid.

Fra jeg var 15 til jeg ble 18 åt var jeg sammen med denne gutten. Fra det ble slutt og til jeg ble sammen med han jeg nå er sammen med gikk det 1/2 år, og da hadde jeg sex med 2 stk.

Skal jeg dele livet med deg, vil jeg gjerne bety noe spesielt for deg.

For mange er sex noe av det mest intime som finnes, noe man bare deler med den man holder aller kjærest. Du føler deg ikke sælig "spesiell" om du er nr. 17 i rekka.

Du er sannsynligvis en meget ung mann. Det du sier er noe stort tull. Klart du kan føle deg like spesiell om din kjære har hatt mange partnere før deg. Når kjærligheten treffer deg, er det nuet og framtida som betyr noe.

Det høres ut som om vi drar med oss sekreter fra tidligere partnere i bagasjen, eller at man blir "second hand" for ikke å si third eller seventeenth.

Antall tidligere partnere er kun et problem hvis du gjør det til et problem. Dessuten har jeg aldri skjønt poenget med å skrifte for hverandre om dette temaet. Og jeg har aldri vært sammen med noen som har spurt meg om antall sexpartnere. Ikke kjenner jeg igjen fokuseringen på dette fra min egen ungdom heller, så sannsynligvis går verden bakover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...