Gå til innhold

Antall sexpartnere igjen...

Anbefalte innlegg

Jeg deltok i denne debatten før påske. I mellomtida har jeg tenkt litt. (Kryss i taket !).

Tror det var Tornerose som hevdet at hun ikke vil ha en mann med mange tidligere sexpartnere, fordi de da blir for forskjellige i personlighet/livssyn. Både jeg og andre argumenterte mot dette. Jeg sa noe sånt som at fortid er fortid, og at seksuell erfaring ikke bør tillegges vekt i valg av partner. At det ikke er noe som hefter ved personligheten.

Men nå spør jeg meg selv: Er jeg noe bedre? For jeg har også noen prinsipper: Jeg kan ikke tenke meg en mann som stemmer Fremskrittspartiet, er lavere enn meg, har vært på horehus eller har bodd hjemme hos mora til han var 30. Dette er ufravikelige prinsipper for meg. Og grensen mellom prinsipper og fordommer kan være vanskelig å trekke.

Er disse prinippene egentlig noe "bedre" enn et krav om at partneren skal ha hatt få partnere?

Ja, jeg spør.Og jeg tror at det vi ofte gjør er å ta utgangspunkt i vår egen situasjon, og så utformer vi et syn på saker og ting som støtter opp under egen praksis.

Fortsetter under...

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

28

• Tornerose

23

• SierDuDet

16

• Bassisten

15

Mest aktive i denne tråden

Jeg deltok i denne debatten før påske. I mellomtida har jeg tenkt litt. (Kryss i taket !).

Tror det var Tornerose som hevdet at hun ikke vil ha en mann med mange tidligere sexpartnere, fordi de da blir for forskjellige i personlighet/livssyn. Både jeg og andre argumenterte mot dette. Jeg sa noe sånt som at fortid er fortid, og at seksuell erfaring ikke bør tillegges vekt i valg av partner. At det ikke er noe som hefter ved personligheten.

Men nå spør jeg meg selv: Er jeg noe bedre? For jeg har også noen prinsipper: Jeg kan ikke tenke meg en mann som stemmer Fremskrittspartiet, er lavere enn meg, har vært på horehus eller har bodd hjemme hos mora til han var 30. Dette er ufravikelige prinsipper for meg. Og grensen mellom prinsipper og fordommer kan være vanskelig å trekke.

Er disse prinippene egentlig noe "bedre" enn et krav om at partneren skal ha hatt få partnere?

Ja, jeg spør.Og jeg tror at det vi ofte gjør er å ta utgangspunkt i vår egen situasjon, og så utformer vi et syn på saker og ting som støtter opp under egen praksis.

"Er disse prinippene egentlig noe "bedre" enn et krav om at partneren skal ha hatt få partnere?"

Det er feil problemstilling i mine øyne. Dette er valg hver og en av oss får ta med de "gode" eller "dårlige" begrunnelsene en måtte ha, synes jeg. Dersom jeg ikke liker at min partner har pult rundt eller stemmer FrP., så er det nok for meg. Hva andre måtte mene om dette, er ett fett..

laguna1365380434

Jeg hadde hatt virkelig problemer med å like en mann som mente det var hans sak å telle hvor mange jeg har hatt sex med.. og jeg regner med, og håper at min kjæreste har hatt ett hyggelig og innholdsrikt sexliv også før han møtte meg.

Jeg blir ganske sjokka over å lese og høre om at denne arkaiske problem stillingen fortsatt er aktuell..

Sex er hyggelig tidsfordriv, som folk burde gjøre oftere og uten å sitte å skamme seg eller telle etterpå.

Hvorfor har sex blitt så alvorlig? En skal ikke skade andre, så følelser og kondom bør være klarert.. og etterpå kan en da kjøre på:)? og om noen ikke vil ha meg for de jeg liker gutter, sex og nytelse så vil jeg pokker ikke ha dem heller..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...