Gå til innhold

Antall sexpartnere igjen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

28

• Tornerose

23

• SierDuDet

16

• Bassisten

15

Mest aktive i denne tråden

Gjest appendix

"Du er sannsynligvis en meget ung mann. "

Eh... takk for komplimentet. (37).

Ellers: Det er klart du føler deg mer spesiell om du er en av veldig få, enn om du er en av 20, det må da være innlysende!

Jeg sier ikke at du ikke kan ha et godt forhold selv om det ikke er slik.

Jeg ville ikke ha en av de mennene (utenom for en natt kanskje, hvis han var bra!) som skryter av mange hundre sexparnere som livsledsager.

Jeg ville helst heller ikke ha ensom hadde bare erfaring fra meg. Kan blir problemer det også.

For mye og for lite skjemmer alt!

Har ikke sett den, men dette er et standard ordtak. Dumt for henne da, dersom han skulle være perfekt på absolutt alle andre områder.

PÅ ingen måte. Kan han ikke leve med at hun har hatt flere sex partnere enn Han kunne ønske hun hadde hatt, er det han som har et problem. Dama skjønner nok denne Jr. ikke er noe å samle på. Guttunger vil ingen ha. Vel..for en natt så kanskje :-)

Jeg har aldri sagt at man skal vente til den ene rette, hadde du tatt deg bryet med å lese innlegget mitt hadde du sett at jeg nevnte noe om en gyllen middelvei.

Jeg har ingen problemer med at andre ønsker å ha sex med alt som står og går, det er bare ikke slike mennesker jeg ønsker å dele livet mitt med.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor enkelte har noe i mot de som i single perioder har sex med mange.

Er virkelig sex så "hellig"?

Jeg synes mer det er en artig syssel. Mer som å spille fotball. Jeg ville f.eks. ikke dømt jenter som hadde spilt fotball med andre enn meg.

"Er det virkelig så farlig hvis man har ligget med mange?"

"Farlig" blir det vel bare dersom man har pådratt seg uhelbredbare sykdommer, eller dersom noen en ønsker eller trenger en moralsk aksept fra, ikke klarer å gi en det pga av ens adferd.

"Hvorfor henger det fremdeles igjen at jenter er luddere hvis de har sex uten å være i et forhold?"

Det er fordi det er naturens orden. Mennenes oppgave er å sikre spredning og mangfold, mens kvinnenes oppgaver er å sikre kvaliteten.

"Hvorfor kan man ikke bare ha det litt gøy og leve livet?"

Det må ens selvsagt gjerne ha- det er et valg hver og en av oss må få gjøre selv, på samme måte som hver og en av oss må få velge om man skal like eller ikke at andre mennesker oppfører seg på den måten.

"Mener ikke at man skal nedlegge alle som har to bein, men hvis man er kåt og har lyst, hvorfor ikke??"

Nei, hvorfor ikke? Det blir jo en nytte/kostnadsvurdering enhver må gjøre selv..

"Og hva defineres som mange? 10? 20?..."

Mer enn 1.

"Praktiserer man sikker sex så burde det vel ikke være noe problem?"

Problem for hvem? Den som knuller rundt vet jo om det er et problem for en eller ikke, eller?

"Hvorfor så mange fordommer?"

Det kan være mange årsaker:

- sex forbindes med unnfangelse og liv, som jo holdes høyt på verdiskalaen. Et barn trenger en masse for å få en sikker oppvekst og bli en skikkelig samfunnsborger, og da er det hensiktsmessig at samfunnet lager regler, sosiale eller formelle, som skal bidra til at barnets oppvekstvilkår sikres.

- biologiske. Siden det er kvinnen som ev. må bære frem et barn og ta vare på det etterpå, dersom far ikke stiller opp, er det hensiktsmessig for henne å rasjonere på "fitta" som gutta vil ha, for å sikre at mannen tar del i å sikre henne og avkommet en fremtid. I tillegg kommer jo "arbeidsdelingen" som jeg nevnte lenger opp.

-makt. Menneskelige samfunn er hierarkiske, og makt er ettertraktet både av sosiale og personlige årsaker. Å kontrollere, styre og bestemme over andre mennesker er derfor noe mange higer etter, også mht seksuell adferd med mange forskjellige begrunnelser (se ovenfor).

- sex er noe man higer etter, både fysisk og psykisk. Det at noen slipper en inn i sengen til seg, er i seg selv en annerkjennelse. Dersom slike "annerkjennelser" blir dagligdagse, så mister de sin kraft som annerkjennelser og blir alminneliggjordt- på linje med å spise en blings med leverpostei og gå på dass og drite. Da er det heller ikke så mye å hige etter. Spenningen må bevares...

Det var en fin analyse, conan!

:-)

Gjest Kartoffel

Tull og tøys og gammeldagse holdninger.

Sex man har med vilje og viten i voksen alder er da ikke noe å angre på. Det kalles behov. Det har man selv om man ikke er i forhold. Har man vært vant til sex regelmessig slutter ikke lysten selv om forholdet slutter.

Sex i tidlige ungdomsår hvor jentene kanskje går til sengs med guttene for å få bekreftelse og tror de må ha sex for å holde på gutten er nok av en annen karakter.

Dessuten vil jeg bare nevne at mange av de som ser negativt på antall partnere har hatt 3 eller mindre, har langvarige forhold med tydeligvis dårlig sexliv... dem om det..

Det er ingen skam å være kåt;-)

"Dessuten vil jeg bare nevne at mange av de som ser negativt på antall partnere har hatt 3 eller mindre, har langvarige forhold med tydeligvis dårlig sexliv... dem om det.."

Hvoriallverden har du det fra? Finnes det statistikk på dette?

Annonse

Gjest Mr Price

PÅ ingen måte. Kan han ikke leve med at hun har hatt flere sex partnere enn Han kunne ønske hun hadde hatt, er det han som har et problem. Dama skjønner nok denne Jr. ikke er noe å samle på. Guttunger vil ingen ha. Vel..for en natt så kanskje :-)

Voks opp!

Men hvorfor plager du deg med så destruktive tanker? Uansett hvor nye du angrer, går det ikke an å endre fortida. Jeg skjønner ikke heller at det er så mye å tenke på.Slutt å tenke på deg selv som mindre verdt om du har sprellet litt! (Hvem har ikke det.)

Som reven i Hakkebakkeskogen sa: Gjort er gjort og spist er spist.

(Mange krediterer dette sitatet Ole Brumm, men jeg mener bestemt at det er fra Hakkebakkeskogen).

Opp med hodet, jente. Fokuser på gode og positive ting og ta med deg dine erfaringer som nyttig ballast selvom du kunne vært enkelte episoder foruten!

Og tankt på alle de bitre middelaldrene damene som bandt seg i ung alder og ikke har hatt mer enn et par partnere (kanskje også bare en) som mer enn gjerne skulle hatt litt mer å sammenlikne med. De angrer for alt det de IKKE gjorde :-)

"Dessuten vil jeg bare nevne at mange av de som ser negativt på antall partnere har hatt 3 eller mindre, har langvarige forhold med tydeligvis dårlig sexliv... dem om det.."

ja det lurer jeg også på. Stemmer overhodet ikke på meg eller noen jeg kjenner med få sexpartnere.

Gjest Kartoffel

Men hvorfor plager du deg med så destruktive tanker? Uansett hvor nye du angrer, går det ikke an å endre fortida. Jeg skjønner ikke heller at det er så mye å tenke på.Slutt å tenke på deg selv som mindre verdt om du har sprellet litt! (Hvem har ikke det.)

Som reven i Hakkebakkeskogen sa: Gjort er gjort og spist er spist.

(Mange krediterer dette sitatet Ole Brumm, men jeg mener bestemt at det er fra Hakkebakkeskogen).

Opp med hodet, jente. Fokuser på gode og positive ting og ta med deg dine erfaringer som nyttig ballast selvom du kunne vært enkelte episoder foruten!

Er det ikke bamsefar da? Han som fyller 50 år? Eller er det elgen? Det er hvertfall ikke reven.

"Jaja, gjort er gjort og spist er spist"

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor enkelte har noe i mot de som i single perioder har sex med mange.

Er virkelig sex så "hellig"?

Jeg synes mer det er en artig syssel. Mer som å spille fotball. Jeg ville f.eks. ikke dømt jenter som hadde spilt fotball med andre enn meg.

Det er ikke snakk om at det er hellig. Jeg sier bare at _jeg_ ser på sex som noe viktigere enn noe jeg gjør med en tilfeldig mann bare for å tilfredsstille en lyst som om jeg er et prmitivt dyr, og jeg ønsker en kjæreste som tenker som meg når dte gjelder sex (like dyr leker best osv). Det er OK for folk å si at de ikke vil være sammen med overvektige, eller med uutdannede mennesker eller med folk som har barn fra før, men man kan altså ikke ha en preferanse for antall tidligere sexpartnere?

Gidder ikke engang kommentere den tåpelige fotball-sammenligningen din.

tigertrollet

Da ville i tilfelle du også ha tatt feil. Jeg er ikke "en meget ung mann", selv om jeg gjerne skulle ha vært det.

Hehe, jeg så det -du var 37.

Jeg skjønner bare ikke tegninga, kartoffel.. Det er ofte tilfeldigheter som gjør om man er i lange eller korte forhold, er singel osv (vi ser bort i fra de som ikke klarer å være alene og de som ikke klarer å binde seg nå).

Hva hadde du gjort om du ble ufrivillig singel over en lengre periode, la oss si et par år? Undertrykt behovene?

Du sier dine kjærester er stolt når du forteller hvor få du har hatt. Jeg hadde faktisk blitt mer skeptisk om jeg hadde møtt en person over 30 med under 5 partnere som hadde vært mye singel. Mer skeptisk enn om han hadde 40 ihvertfall. Jeg hadde lurt på hvor viktig sex egentlig var for han..men så betyr akkurat den biten mye for meg da.

Det er slett ikke bare fordeler med lange forhold og følgelig få partnere. Ihvertfall er det ingen garanti for at vedkommende har en rikt sexliv, er utforskende, har sexuell selvtillit osv.. det kommer helt an på partneren. Partneren kan ha vært totalt rævva og de kan ha hatt skjevfordeling mhp sexlyst (mange eksempler på DOL om det..) og hatt et dårlig sexliv..

Det blir tull å generalisere. Man møter en person, blir forelsket og tar fortiden med på kjøpet. Om jeg hadde blitt forelsket i en debutant hadde jeg nok ikke avvist han selv -og selvsagt ikke brukt det mot han. Men jeg tviler på at jeg hadde blitt forelsket i en så uerfaren person:-)

Annonse

Er det ikke bamsefar da? Han som fyller 50 år? Eller er det elgen? Det er hvertfall ikke reven.

"Jaja, gjort er gjort og spist er spist"

Må innrømme at jeg er langt fra sikker når det gjelder hvilket dyr som sier det. Kan også være Bakermester Harepus. Men jeg er sikker på at det er hentet fra Hakkebakkeskogen.

Husker ingen elg der?? Han må i så fall være statist.

Hadde vært interessant å få avklart dette spørsmålet.

Gjest Kartoffel

Jeg skjønner bare ikke tegninga, kartoffel.. Det er ofte tilfeldigheter som gjør om man er i lange eller korte forhold, er singel osv (vi ser bort i fra de som ikke klarer å være alene og de som ikke klarer å binde seg nå).

Hva hadde du gjort om du ble ufrivillig singel over en lengre periode, la oss si et par år? Undertrykt behovene?

Du sier dine kjærester er stolt når du forteller hvor få du har hatt. Jeg hadde faktisk blitt mer skeptisk om jeg hadde møtt en person over 30 med under 5 partnere som hadde vært mye singel. Mer skeptisk enn om han hadde 40 ihvertfall. Jeg hadde lurt på hvor viktig sex egentlig var for han..men så betyr akkurat den biten mye for meg da.

Det er slett ikke bare fordeler med lange forhold og følgelig få partnere. Ihvertfall er det ingen garanti for at vedkommende har en rikt sexliv, er utforskende, har sexuell selvtillit osv.. det kommer helt an på partneren. Partneren kan ha vært totalt rævva og de kan ha hatt skjevfordeling mhp sexlyst (mange eksempler på DOL om det..) og hatt et dårlig sexliv..

Det blir tull å generalisere. Man møter en person, blir forelsket og tar fortiden med på kjøpet. Om jeg hadde blitt forelsket i en debutant hadde jeg nok ikke avvist han selv -og selvsagt ikke brukt det mot han. Men jeg tviler på at jeg hadde blitt forelsket i en så uerfaren person:-)

"Hva hadde du gjort om du ble ufrivillig singel over en lengre periode, la oss si et par år? Undertrykt behovene?"

Ja, det er slett ikke så vanskelig etter de første ukene. Jeg er relativt trygg på min egen "attraktivitet" og føler ikke jeg har noe å bevise i så måte. Og jeg aldri vært fristet til noe en-natts-opplegg, ganske enkelt.

"Du sier dine kjærester er stolt når du forteller hvor få du har hatt. Jeg hadde faktisk blitt mer skeptisk om jeg hadde møtt en person over 30 med under 5 partnere som hadde vært mye singel. Mer skeptisk enn om han hadde 40 ihvertfall."

Tja, deg om det. Alle er ikke like :-)

"Jeg hadde lurt på hvor viktig sex egentlig var for han.."

Jeg kan garantere deg - der er det ingen sammenheng overhodet!

"Det blir tull å generalisere. "

Og jeg har da heller ikke generalisert. Jeg har bare sagt at man føler seg mer spesiell som en av få enn en av mange, jeg fatter faktisk ikke at det ikke er mulig å være enig om det.

"Men jeg tviler på at jeg hadde blitt forelsket i en så uerfaren person:-) "

Så hva du sier er at antall sex-partnere er viktig for for deg med tanke på hvem du kan forelske det i?!?!?

tigertrollet

Regnet med at du ble provosert av det ja -alle med veldig få partnere går i forsvar:-)

Det der er ikke noe nytt.. Mange eier ikke erfaring eller selvtillit i forhold de går inn i i veldig ung alder.

Mange matcher ikke seksuelt, men skjønner det ikke selv fordi de mangler erfaring. Behov undertrykkes og den ene backer ut med sexlyst dalende proporsjonalt med forelskelsen.

Når de kommer seg ut av forholdet skjønner de hva de har gått glipp av.

Det finnes selvsagt ikke statistikk på hverken det eller hvor mange partnere som er "normalt" eller "akseptabelt". Alt er individuelt:-)

"Men jeg tviler på at jeg hadde blitt forelsket i en så uerfaren person:-) "

Men du avviser at noen kan la være å bli forelsket i en "erfaren" person?

Og tankt på alle de bitre middelaldrene damene som bandt seg i ung alder og ikke har hatt mer enn et par partnere (kanskje også bare en) som mer enn gjerne skulle hatt litt mer å sammenlikne med. De angrer for alt det de IKKE gjorde :-)

Ja. Jeg tipper også at en del av de som gifter seg med første sexpartner får et røkk seinere i livet. De begynner å lure på hvordan det er å ligge med andre, og får lyst til å prøve det ut.

Ikke sånn å forstå at jeg ser ned på de som "sparer seg". Det gjør jeg ikke. Jeg respekterer det, selvom jeg ikke forstår tankegangen bak.

Gjest Kartoffel

Må innrømme at jeg er langt fra sikker når det gjelder hvilket dyr som sier det. Kan også være Bakermester Harepus. Men jeg er sikker på at det er hentet fra Hakkebakkeskogen.

Husker ingen elg der?? Han må i så fall være statist.

Hadde vært interessant å få avklart dette spørsmålet.

Det var bamsefar.

http://www.viten.com/tema/menneske/doving.htm

(Dette er faktisk en analyse av Egners Hakkebakkeskogen som en allegori over Norge i 50-årene!)

"http://www.hf.uio.no/filosofi/undervisning/filosofiavd/seminar/OSjaastad.html"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...