Gå til innhold

Ble litt kvalm jeg!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eikeli-russen er merklige skapninger. De har vært sånn i alle år, også da jeg var russ.

Husker dem med sine sinnsyke busser, enda mer sinnsyke annlegg som de måtte gå på rundgang med å passe på, holde seg forholdsvis edru store deler av russetiden fordi de var "redde" for bussen sin, og der sto de på Tryvann og andre steder, spilte musikk for full maskin mens vi andre hadde det gøy og drakk.

Jeg forsto meg ikke på dem da, og gjør det heller ikke nå. Hele tiden må de overgå hverandre, planlegger russetiden fra de går ut av niende klasse, og alt som står i hodet på dem er å ha flottest buss.

Det slår dem overhodet ikke at så godt som all annen russ ler av dem.

Vi kjøpte en buss som var fin, men som ble kåret til årets styggeste etter at vi var ferdig med den. Anlegget var billig, bussen ble et vrak, og vi hadde det sykt gøy.

En buss til en million er bare patetisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101206-ble-litt-kvalm-jeg/#findComment-576047
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Eikeli-russen er merklige skapninger. De har vært sånn i alle år, også da jeg var russ.

Husker dem med sine sinnsyke busser, enda mer sinnsyke annlegg som de måtte gå på rundgang med å passe på, holde seg forholdsvis edru store deler av russetiden fordi de var "redde" for bussen sin, og der sto de på Tryvann og andre steder, spilte musikk for full maskin mens vi andre hadde det gøy og drakk.

Jeg forsto meg ikke på dem da, og gjør det heller ikke nå. Hele tiden må de overgå hverandre, planlegger russetiden fra de går ut av niende klasse, og alt som står i hodet på dem er å ha flottest buss.

Det slår dem overhodet ikke at så godt som all annen russ ler av dem.

Vi kjøpte en buss som var fin, men som ble kåret til årets styggeste etter at vi var ferdig med den. Anlegget var billig, bussen ble et vrak, og vi hadde det sykt gøy.

En buss til en million er bare patetisk.

Synes det er sykt å bruke så mye på russetida, enig i det.

Men at Eikeli (ellerhvadetvar)-russen skulle BRY seg om hva dere andre sa om den er jo teit da. DE må jo gjøre som de vil akkurat som dere? DERE betalte vel ikke bussen for dem.

Noen har mer penger i familien enn andre, og da gjør en automatisk andre prioriteringer (har jeg lagt merke til). Det får vi fra arbeiderklassen bare finne oss i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101206-ble-litt-kvalm-jeg/#findComment-576131
Del på andre sider

Synes det er sykt å bruke så mye på russetida, enig i det.

Men at Eikeli (ellerhvadetvar)-russen skulle BRY seg om hva dere andre sa om den er jo teit da. DE må jo gjøre som de vil akkurat som dere? DERE betalte vel ikke bussen for dem.

Noen har mer penger i familien enn andre, og da gjør en automatisk andre prioriteringer (har jeg lagt merke til). Det får vi fra arbeiderklassen bare finne oss i.

Men det er godt mulig at disse har mer penger enn andre, dog er det (ifølge dem) ikke familiene som betaler for bussen. De har jobba og slitt for penga i over ett år.

Fettern min var russ likt som meg og var på Eikelibussen som var "størst" av alle, og han er ikke rik.

Tror det gjelder mange. De er bare sykt opptatt av noe andre bare ler av.

Du har rett: Det bør de ikke bry seg om, men det er ikke poenget. De tror jo nemlig at alle ser opp på dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101206-ble-litt-kvalm-jeg/#findComment-576134
Del på andre sider

Jeg blir ikke kvalm av sånt, men jeg husker godt hvordan vi lo av de idiotene som brukte all fritiden sin til først å tjene penger til bussen, så jobbe med å gjøre den "kul", og så, som sdd nevner, måtte passe på den hele russetiden... SÅ gøy er det ikke å være russ, ærlig talt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101206-ble-litt-kvalm-jeg/#findComment-576180
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Men det er godt mulig at disse har mer penger enn andre, dog er det (ifølge dem) ikke familiene som betaler for bussen. De har jobba og slitt for penga i over ett år.

Fettern min var russ likt som meg og var på Eikelibussen som var "størst" av alle, og han er ikke rik.

Tror det gjelder mange. De er bare sykt opptatt av noe andre bare ler av.

Du har rett: Det bør de ikke bry seg om, men det er ikke poenget. De tror jo nemlig at alle ser opp på dem.

Synes det er ett fett (= like tragisk) om en søler bort tusenlapper på flatfyll i en russebuss i Norge eller en velger å bruke ekstra tusenlapper for å bli forflyttet til syden eller østen og burker ytterligere tusenlapper på flatfyll der. Som enkelte gjør. At noen av disse Eikelyfolka valgte å være edru måtte bare være et pluss.

De hadde i tillegg tjent pengene selv.

Har Eikelifolka SAGT at de tror dere så opp til dem, eller var det noe dere andre antok.

Alle som skiller seg ut fra 'det mest normale flertallet' (hvor du ytdeligvis var innlemmet) får slike reaksjoner som det mot Eikelifolka.

Misunnelse er en del av det. Men ALDRI om noen vil innrømme det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101206-ble-litt-kvalm-jeg/#findComment-576208
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg blir ikke kvalm av sånt, men jeg husker godt hvordan vi lo av de idiotene som brukte all fritiden sin til først å tjene penger til bussen, så jobbe med å gjøre den "kul", og så, som sdd nevner, måtte passe på den hele russetiden... SÅ gøy er det ikke å være russ, ærlig talt.

Hvorfor er det Eikeli'ene som er 'idioter'? Og ikke dere.

Er alle som tar prioriteringer du ikke ville tatt idioter?

Etter hva jeg forsto brukte de sine egne (eller familiens) penger, de var ikke voldelige eller plaget dere på annen måte enn at de var annerledes enn dere og hadde prioritert annerledes.

Skjønner ikke problemet deres!

De måtte nå ihvertfall være klarere i hjernen når det kom til eksamen enn det flatfyllfolket var. Og DET var nå en klok prioritering.

At dere i det hele tatt HUSKER så mye om deres følelser rundt saken så mange år etter, sier noe om hvor mye energi dere la i det den gangen. La andre være som de er! Dvs. OGSÅ annerledes enn dere. UTEN å drite dem ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101206-ble-litt-kvalm-jeg/#findComment-576209
Del på andre sider

Hvorfor er det Eikeli'ene som er 'idioter'? Og ikke dere.

Er alle som tar prioriteringer du ikke ville tatt idioter?

Etter hva jeg forsto brukte de sine egne (eller familiens) penger, de var ikke voldelige eller plaget dere på annen måte enn at de var annerledes enn dere og hadde prioritert annerledes.

Skjønner ikke problemet deres!

De måtte nå ihvertfall være klarere i hjernen når det kom til eksamen enn det flatfyllfolket var. Og DET var nå en klok prioritering.

At dere i det hele tatt HUSKER så mye om deres følelser rundt saken så mange år etter, sier noe om hvor mye energi dere la i det den gangen. La andre være som de er! Dvs. OGSÅ annerledes enn dere. UTEN å drite dem ut.

Dette er ikke noe jeg tenkte mye på da jeg var russ, heller ikke noe jeg tenker på nå.

Men det ER latterlig å bruke nesten en mill på en RUSSEBUSS, det er det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101206-ble-litt-kvalm-jeg/#findComment-577557
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...