Gjest assistenten Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 Jobber som assistent på sykehjem, ønsker å jobbe med administrasjon (sitte ved et skrivebord..). Hvilken utdanning kan jeg ta? Tror ikke sykepleien er for meg, men vil gjerne bli i helsesektoren. Har dere tips til fag/studie/kurs? Har små barn hjemme, så det blir ikke enda. Men vil begynne når jeg kan. Hvilke stillinger i adm. er det? 0 Siter
Gjest Daraan Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 legesektretær tror jeg det heter... husker ikke heeelt hvor du tar det hen men er en utdannelse som heter det. 0 Siter
Gjest Natta Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 legesektretær tror jeg det heter... husker ikke heeelt hvor du tar det hen men er en utdannelse som heter det. Dersom det er legesekretær du vil bli er det mange kveldskurs for det. Sjekk www.AOF.no e.l. Vet at det har vært kurs med støtte, dvs at du ikke betaler skolepenger. Ellers tror jeg det er ganske dyrt. Om du vil gå vanlig vei er det helse og sosial grunnkurs og så sykesekretær VKI tror jeg. Det sjekker du på inntakskontoret på fylkeskommunen, Søknadsfristen er gått ut for i høsten da. Lykke til! 0 Siter
Gjest assistenten Skrevet 19. april 2003 Skrevet 19. april 2003 Dersom det er legesekretær du vil bli er det mange kveldskurs for det. Sjekk www.AOF.no e.l. Vet at det har vært kurs med støtte, dvs at du ikke betaler skolepenger. Ellers tror jeg det er ganske dyrt. Om du vil gå vanlig vei er det helse og sosial grunnkurs og så sykesekretær VKI tror jeg. Det sjekker du på inntakskontoret på fylkeskommunen, Søknadsfristen er gått ut for i høsten da. Lykke til! Takk for svar dere to:) Jeg har ikke råd til noen dyr utdanning, men tror jeg må betale utd. selv siden jeg har vgs. Jeg har ikke så lyst til å ta vgs. (helse) siden jeg allerede har allmenn og det ville bli som å ta noe på nytt... Men nå er jo skolen endret, så man kan gå rett på et område (f.eks. hjelpepleier). Og jeg vil videre! 0 Siter