Gjest assistenten Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 Jobber som assistent på sykehjem, ønsker å jobbe med administrasjon (sitte ved et skrivebord..). Hvilken utdanning kan jeg ta? Tror ikke sykepleien er for meg, men vil gjerne bli i helsesektoren. Har dere tips til fag/studie/kurs? Har små barn hjemme, så det blir ikke enda. Men vil begynne når jeg kan. Hvilke stillinger i adm. er det? 0 Siter
Gjest Daraan Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 legesektretær tror jeg det heter... husker ikke heeelt hvor du tar det hen men er en utdannelse som heter det. 0 Siter
Gjest Natta Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 legesektretær tror jeg det heter... husker ikke heeelt hvor du tar det hen men er en utdannelse som heter det. Dersom det er legesekretær du vil bli er det mange kveldskurs for det. Sjekk www.AOF.no e.l. Vet at det har vært kurs med støtte, dvs at du ikke betaler skolepenger. Ellers tror jeg det er ganske dyrt. Om du vil gå vanlig vei er det helse og sosial grunnkurs og så sykesekretær VKI tror jeg. Det sjekker du på inntakskontoret på fylkeskommunen, Søknadsfristen er gått ut for i høsten da. Lykke til! 0 Siter
Gjest assistenten Skrevet 19. april 2003 Skrevet 19. april 2003 Dersom det er legesekretær du vil bli er det mange kveldskurs for det. Sjekk www.AOF.no e.l. Vet at det har vært kurs med støtte, dvs at du ikke betaler skolepenger. Ellers tror jeg det er ganske dyrt. Om du vil gå vanlig vei er det helse og sosial grunnkurs og så sykesekretær VKI tror jeg. Det sjekker du på inntakskontoret på fylkeskommunen, Søknadsfristen er gått ut for i høsten da. Lykke til! Takk for svar dere to:) Jeg har ikke råd til noen dyr utdanning, men tror jeg må betale utd. selv siden jeg har vgs. Jeg har ikke så lyst til å ta vgs. (helse) siden jeg allerede har allmenn og det ville bli som å ta noe på nytt... Men nå er jo skolen endret, så man kan gå rett på et område (f.eks. hjelpepleier). Og jeg vil videre! 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 19. april 2003 Skrevet 19. april 2003 Takk for svar dere to:) Jeg har ikke råd til noen dyr utdanning, men tror jeg må betale utd. selv siden jeg har vgs. Jeg har ikke så lyst til å ta vgs. (helse) siden jeg allerede har allmenn og det ville bli som å ta noe på nytt... Men nå er jo skolen endret, så man kan gå rett på et område (f.eks. hjelpepleier). Og jeg vil videre! For å komme inn på hjelpepleier VKI må du ha helse og sosialfag grunnkurs. Da blir du tatt inn igjen på 10 klasse karakterene. Dersom du er født før 1973 tror jeg det er, kan du få vurdert realkompetansen din. Da vil de vurdere om du har nok realskompetanse til å kunne ta en test for grunnkurs evt. VKI. Men har du allmennfag kan du jo søke sykepleierskolen eller evt. ta sykesekretær om kvelden. 0 Siter
Gjest assistenten Skrevet 19. april 2003 Skrevet 19. april 2003 For å komme inn på hjelpepleier VKI må du ha helse og sosialfag grunnkurs. Da blir du tatt inn igjen på 10 klasse karakterene. Dersom du er født før 1973 tror jeg det er, kan du få vurdert realkompetansen din. Da vil de vurdere om du har nok realskompetanse til å kunne ta en test for grunnkurs evt. VKI. Men har du allmennfag kan du jo søke sykepleierskolen eller evt. ta sykesekretær om kvelden. Jo... tror sykepleien ikke er noe for meg nå. Men kunne kanskje tatt legesekretær? Jeg må i alle fall bruke tid på å finne det rette. Har avbrutt utdanning bak meg, ser du. Takk for svar:) 0 Siter
Gjest Daraan Skrevet 19. april 2003 Skrevet 19. april 2003 Dersom det er legesekretær du vil bli er det mange kveldskurs for det. Sjekk www.AOF.no e.l. Vet at det har vært kurs med støtte, dvs at du ikke betaler skolepenger. Ellers tror jeg det er ganske dyrt. Om du vil gå vanlig vei er det helse og sosial grunnkurs og så sykesekretær VKI tror jeg. Det sjekker du på inntakskontoret på fylkeskommunen, Søknadsfristen er gått ut for i høsten da. Lykke til! Selv om søknadsfristen er gått ut kan du jo dra til skolen du vil gå på sånn etter at skoleplasser er tildelt å høre om de har ledig plass til deg. Ikke alle skoler fylles til randen.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.