Gå til innhold

Er det ok å kaste gaver?

Anbefalte innlegg

Gjest God påske

Liten oppfølger til tråden fra i går om gaver. Flere mente visst at det er vanlig å kaste en gave man får. Er ikke dette litt uhøflig? Jeg kaster aldri en gave (så har jeg riktignok mye skrot også) :o)

Selvsagt kaster man hvis tingen blir utbrukt/utslitt, men ellers? Kaster dere hvis dere får gaver dere ikke liker? Selv er jeg også av typen som ikke bytter gaver, med mindre jeg har fått to like, eller klær som ikke passer. Synes ikke det passer seg å bytte noe fordi man ikke likte det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101436-er-det-ok-%C3%A5-kaste-gaver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

Skal ikke påstå jeg får så mye gaver at denne problemstillingen er så veldig relevant.

Får jeg en gave jeg ikke liker å blir den først lagret et eller annet sted ute av syne, for så å bli kastet etter en stund.

Ta vare på ting man ikke liker ser jeg ikke poenget med. Om det virkelig ER tanken som teller kan diskuteres. Kanskje tanken teller en liten stund.

Annonse

Ok, forstår av svarene at jeg er i mindretall her. Kaster dere tingene med like lett hjerte om det er fra kjæresten? Hadde nok blitt såret om jeg hadde oppdaget at en jeg var glad i bare smilte høflig og kastet gaven etterpå.

Han er smart nok til å enten vite hva jeg ønsker meg, eller spørre på forhånd. Han vet f.eks. at jeg setter mye større pris på smågodt enn på blomster, så jeg har ikke særlig mange vaser. For å si det sånn.

Ok, forstår av svarene at jeg er i mindretall her. Kaster dere tingene med like lett hjerte om det er fra kjæresten? Hadde nok blitt såret om jeg hadde oppdaget at en jeg var glad i bare smilte høflig og kastet gaven etterpå.

Nei, jeg hadde aldri kastet noe fra kjæresten min. Men så får jeg ikke skrot fra ham heller, da. Og hadde jeg fått det, la oss si sånn i starten av forholdet, så hadde jeg tatt vare på det. Men lagt det i kjelleren etterhvert, kanskje. Spørs på graden av ubrukelighet/stygghet :)

Gjest Til retz

Han er smart nok til å enten vite hva jeg ønsker meg, eller spørre på forhånd. Han vet f.eks. at jeg setter mye større pris på smågodt enn på blomster, så jeg har ikke særlig mange vaser. For å si det sånn.

Men mange godteriskåler, da?....

Gjest gir til fretex

Leverer til bruktbutikken/fretex! Svigermor gir så mye billig vas; ting vi ikke har bruk for (brukte..) og smakløse ting hun har kjøpt billig. Jeg gjemte det på boden, men orker ikke ha det liggende. Vi har fått lamper som ikke virker også.. Slitte klær i gave... (Jeg er ikke utakknemlig, men lei av å få brukt til jul.)

Annonse

Det spørs jo hvor hårreisende gæern gaven er da:-)!

I de aller verste tilfellene har jeg faktisk pælma greia før den har gitt meg mareritt. Noen ganger MÅ man bare!

Men en del har jeg samvittighetsfullt tatt vare på og gjemt vekk i kott og skap noen år, før jeg *OOOPS!* har "mistet" det under en flytting eller noe. *host*

Faren min, ære være hans generøse sjel, har år om annet greid å hoste opp noe så sjeldent stygt at jeg bare MÅTTE hive det nesten med en gang (såvidt jeg har kunnet styre meg til han var ute av syne). Hans valg av smykker for eksempel, er bare horribelt smakløst. Hvor i alle dager spar han det opp fra???

Ellers har han kommet til sans og samling de seneste årene og begynt å være konsekvent i sine gaver; gavesjekker! :-) Sist jul fikk jeg en tusenlapp på et sånt elektronisk Steen & Strøm gavekort. Smask til pappa! :-)

Alskens "pyntefigurer" og annen nips fra tanter og sånn har jeg heldigvis bare kastet nå. Dro på mye gammelt lenge, men nå har jeg blitt streng. Det som ikke savnes etter et par år i en kasse på loftet, tåler å kastes!!

Jeg tåler ikke nips!! ÆSJ!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...