Gå til innhold

Er det ok å kaste gaver?

Anbefalte innlegg

Jeg kaster over en lav sko når jeg først har opprydding, og det inkluderer stygge gaver av typen nips. Stygge gaver av typen klær blir gitt til Frelsesarmeen (det gjelder både klær til meg sjøl og Lillemann som jeg synes er stygge). Bøker og CD plater jeg ikke liker, bytter jeg. Ser overhodet ikke noe poeng i å samle på gaver jeg ikke liker for høflighetens skyld. Mulig jeg er uhøflig, men... :o)

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt ressonementet ditt. Hvorfor skal man ha ting stående fremme eller tvinge seg til å bruke noe man ikke liker, bare fordi man har fått det i gave?

Jeg synes at enten så kjenner man folkene litt slik at man har en anelse om hva de liker, eller så kjøper man safe småting som blomster, stearinlys osv. Hvis man insisterer på å kjøpe noe man selv liker - og egentlig gi faen i mottakeren - så bør man ha såpass mye vett i hodet at man iallefall legger ved et byttekort.

Det viser at du tenker på MOTTAKEREN - ikke bare på deg selv.

Jeg forstår ikke helt ressonementet ditt. Hvorfor skal man ha ting stående fremme eller tvinge seg til å bruke noe man ikke liker, bare fordi man har fått det i gave?

Jeg synes at enten så kjenner man folkene litt slik at man har en anelse om hva de liker, eller så kjøper man safe småting som blomster, stearinlys osv. Hvis man insisterer på å kjøpe noe man selv liker - og egentlig gi faen i mottakeren - så bør man ha såpass mye vett i hodet at man iallefall legger ved et byttekort.

Det viser at du tenker på MOTTAKEREN - ikke bare på deg selv.

Når det gjelder å kaste gaver - vel, jeg kan ikke huske at jeg har gjort det, men det er mange stygge duker som egner seg fint som pledd i dukkevogner :)

Annonse

Tanya1365380060

Takler ikke å ha masse skrot liggende som aldri blir brukt, så kaster det jeg ikke liker-gave eller ei.

Det spørs jo litt da på hvordan gaven er..får jeg et kjøkkensett jeg ikke liker f.eks, så kan jeg jo ikke kaste det med engang i og med at det er en ganske omfattende gave. Så da blir et liggende litt før jeg hiver det eller gir det bort til noen som vil ha.

Såper, parfymer, klær ol.derimot kaster jeg med engang hvis jeg ikke liker det.

Syns egentlig ikke jeg er særlig kynisk, ryddig er en bedre beskrivelse...syns jeg..;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...