Gå til innhold

Hjemmeside på dol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg har et forslag: dropp DOL. Opprett et gratis epostabonnement hos start.no, aktiviser gratis hjemmesideplass 30 MB, bruk Frontpage. Start støtter FP og alt blir så MYE enklere for oss amatører.

Se her ligger mine sider på start:

http://home.no.net/ulvikaal

funker som f...

Jeg har et forslag: dropp DOL. Opprett et gratis epostabonnement hos start.no, aktiviser gratis hjemmesideplass 30 MB, bruk Frontpage. Start støtter FP og alt blir så MYE enklere for oss amatører.

Se her ligger mine sider på start:

http://home.no.net/ulvikaal

funker som f...

Du mente home.no, ikke sant? ;-)

Ulv I Faarikaal

home.no er hjemmesidene til telenor/ online

Aha.

Start.no er den beste det jeg kan se, ikke noe tull, rare betingelser, reklame, ingenting.

Noen ganger kan det være litt tregt, men det er _gratis_.

Hvis FP ikke får publisert og får timeout etter 2-3 min, er det bare å vente og prøve litt senere. Sjelden det er no tull men.

Annonse

Aha.

Start.no er den beste det jeg kan se, ikke noe tull, rare betingelser, reklame, ingenting.

Hvis FP ikke får publisert og får timeout etter 2-3 min, er det bare å vente og prøve litt senere. Sjelden det er no tull men.

home.no er også gratis og uten reklame.

Ulv I Faarikaal

OK.

Kanskje like greit, men jeg syns start har flere og bedre tjenester. Og 10 MB mer plass. Jeg fyller opp for mye, og en mnd senere slettes de største filene, da kopierer jeg dem inn igjen og det går en måned til :-)

OK.

Kanskje like greit, men jeg syns start har flere og bedre tjenester. Og 10 MB mer plass. Jeg fyller opp for mye, og en mnd senere slettes de største filene, da kopierer jeg dem inn igjen og det går en måned til :-)

Jeg får ikke bruke Start siden jeg ikke bor i Norge.

Går det ikke an å bruke ? Hvordan vet de du bor i utlandet ?

Start.no har de siste månedene vært utsatt for omfattende misbruk av tilbudet om gratis hjemmesideplass. Spesielt har utenlandske aktører brukt hjemmesidene som lagringsplass for store mengder bilder og filmer. Dette har ført til at vanlige brukere har fått en dårligere kvalitet på tjenesten.

For å bedre kapasiteten på hjemmesidene (home.no.net), vil følgende regler nå gjelde for FTP-tilgang til egne hjemmesider:

I utgangspunktet må du bruke den oppringte Internett-tilkoblingen fra Start.no for å få tilgang til hjemmesideserveren på FTP. Du finner informasjon om dine innstillinger på Min profil. Brukere utenfor Norge vil generelt ikke få ftp-tilgang.

Dersom du ønsker å bruke en annen forbindelse (f.eks. bredbånd), kan du ringe vår support-telefon 820 73110 (12kr/min) og be om at ditt brukernavn "åpnes". Du må ha korrekt konto-informasjon og en begrunnelse (f.eks at du skal bruke bredbånd) for å få kontoen åpnet.

Du kan også åpne kontoen din ved å sende en SMS-melding: Send ST FTP til 1963. Dette koster 10 kroner, og er en engangssum som dekker utgiftene.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Start.no har de siste månedene vært utsatt for omfattende misbruk av tilbudet om gratis hjemmesideplass. Spesielt har utenlandske aktører brukt hjemmesidene som lagringsplass for store mengder bilder og filmer. Dette har ført til at vanlige brukere har fått en dårligere kvalitet på tjenesten.

For å bedre kapasiteten på hjemmesidene (home.no.net), vil følgende regler nå gjelde for FTP-tilgang til egne hjemmesider:

I utgangspunktet må du bruke den oppringte Internett-tilkoblingen fra Start.no for å få tilgang til hjemmesideserveren på FTP. Du finner informasjon om dine innstillinger på Min profil. Brukere utenfor Norge vil generelt ikke få ftp-tilgang.

Dersom du ønsker å bruke en annen forbindelse (f.eks. bredbånd), kan du ringe vår support-telefon 820 73110 (12kr/min) og be om at ditt brukernavn "åpnes". Du må ha korrekt konto-informasjon og en begrunnelse (f.eks at du skal bruke bredbånd) for å få kontoen åpnet.

Du kan også åpne kontoen din ved å sende en SMS-melding: Send ST FTP til 1963. Dette koster 10 kroner, og er en engangssum som dekker utgiftene.

OK.

Har ikke sett det før nå.

Min funker bra.

Jeg legger ut flere bilder i dag.

Aha.

Jeg surra (som birdie påpekte) -home.no er IKKE telenor.

Men apropos telenor... det må være voldsomt frustrerende der, at man ikke får laste opp mer enn 3 MB om gangen... herregud... man må jo bruke evigheter for å få publisert da....

sånn er det greiere med home.no.net (start) Man aktiverer FTP og svisj!!! :o)

Ulv I Faarikaal

Jeg surra (som birdie påpekte) -home.no er IKKE telenor.

Men apropos telenor... det må være voldsomt frustrerende der, at man ikke får laste opp mer enn 3 MB om gangen... herregud... man må jo bruke evigheter for å få publisert da....

sånn er det greiere med home.no.net (start) Man aktiverer FTP og svisj!!! :o)

3 MB ? Det visste jeg ikke. Stopper det da?

Start er ikke alltid "svisj" men som regel.

Har lagt ut noen animasjoner hos meg som kan brukes i epostmeldinger. Husk å bruke funksjonen "sett inn bilde" og ikke som vedlegg, da vedlegg åpnes i fotoprogrammer, og da stopper bevegelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...