Ulv I Faarikaal Skrevet 20. april 2003 Skrevet 20. april 2003 Hva skjer med en pakke som kommer til meg fra utlandet uten avsender og blir stoppet i tollen ? Jeg har fakturaen her, avsender gidder ikke fylle ut alle skjemaer osv. Jeg tror jeg får en lapp fra tollen med beskjed at det er kommet en pakke uten faktura, og at jeg må sende fakturaen og at den da blir fortollet uten noe mer tull, men at jeg betaler et gebyr. Varen er tollfri med verdi kr 900. Tollvesenets sider er kaputt og henger seg opp med feilmeldinger. Håper noen har fått noe lignende og kan fortelle hva som skjer. Har sendt tullevesenet en epost, men svaret lar vente på seg. 0 Siter
Spenning Skrevet 20. april 2003 Skrevet 20. april 2003 Det blir ofte mye tull, de sender brev for å få tillatelse til å åpne den. De vil vite hva innholdet er og om det er gave eller vanlig innhold. De skal ha verdien av det, hvor det kommer fra og hvorfor du fikk den. De bruker eventyrlig lang tid til dette byråkratiet. Skulle pakka være tollpliktig får du ennå flere spørsmål og nå betale på forhånd hvis du ikke har betalingsavtale med tollvesnet. Man kan få ktrampe av mindre. I tillegg må du skrive en erklæring og skrive under. Rådet er skriv avsender, legg ved grønn innholdsdeklamasjon og skriv på ca. verdi.:-(( Lykke til. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. april 2003 Forfatter Skrevet 20. april 2003 Det blir ofte mye tull, de sender brev for å få tillatelse til å åpne den. De vil vite hva innholdet er og om det er gave eller vanlig innhold. De skal ha verdien av det, hvor det kommer fra og hvorfor du fikk den. De bruker eventyrlig lang tid til dette byråkratiet. Skulle pakka være tollpliktig får du ennå flere spørsmål og nå betale på forhånd hvis du ikke har betalingsavtale med tollvesnet. Man kan få ktrampe av mindre. I tillegg må du skrive en erklæring og skrive under. Rådet er skriv avsender, legg ved grønn innholdsdeklamasjon og skriv på ca. verdi.:-(( Lykke til. Pakka er sendt, så får vi se, jeg er forberedt på det verste :-) Rapport følger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.