Gå til innhold

Hage på balkongen

Anbefalte innlegg

Gjest Har ei grønne fingre

Håper noen her inne her grønne fingre og kan fortelle meg hvordan vi kan lage en liten "hage" på balkongen. Vi kan ikke ha balkongkasser, men jeg kan da ha blomter og sånn i potter osv.? Balkongen er syd og vestvendt.

Hvilke blomster bør vi ha? Takk for svar og tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101507-hage-p%C3%A5-balkongen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Snart grønne fingre

:)

Plant f.eks Eføy, den vokser veldig fort og har flott grønt bladverk som blir nydelig rødt og gult om høsten, sammen med Clematis som vokser en god del saktere men der du allerede i år skulle få vakre blomster.

Jeg noterer plantenavn for livet her. Har ikke anelse om noe sånt, men tar alle tips imot med takk. Kanskje vi legger ut et bilde i sommer, slik at dere kan se hvordan det ser ut. :)

Jeg noterer plantenavn for livet her. Har ikke anelse om noe sånt, men tar alle tips imot med takk. Kanskje vi legger ut et bilde i sommer, slik at dere kan se hvordan det ser ut. :)

Jordbær er også fint å dyrke på veranda, gjerne i sånn krukke med mange hull så du kan få mange planter på liten plass.

Krukker til å henge opp ser frodig ut og sparer plass.

Annonse

Spanske margeritter er min favoritt! Nydelige!

De kommer i en fantastisk lys lilla farge, med et mørkere "øye" i midten. De elsker sol, kommer opprinnelig fra Afrika, selv om det norske navnet henspeiler til Spania. De tåler mye sol og litt tørke.

Flott! :-)

Jordbær er også fint å dyrke på veranda, gjerne i sånn krukke med mange hull så du kan få mange planter på liten plass.

Krukker til å henge opp ser frodig ut og sparer plass.

Jordbær høres slett ikke dumt ut! :-) Flotte tips!!!!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...