Gjest Kristine Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Jeg har i mange år vært plaget med atopisk eksem og pollen allergi. Eksemen har variert gjennom årene, men har nå økt det siste året. Jeg er flittig bruker av fuktighetskremer, antihistaminer, kortison salver og lysbehandling, men sykdommen går nå utover livskvaliteten. Jeg har nå blitt mer interessert i andre behandlingsformer, siden skolemedisinen bare bedrer symptomene i perioder. For en uke siden oppsøkte jeg homeopat og har begynt med et preparat som heter Pulsatilla. Jeg har hverken opplevd bedring eller forverring. Finnes der homeopatiske medisiner som kan lindre plagene mine? Spesielt er det kløe, hissig rødhet og tørr hud som er problemet. Jeg er også interessert i hvilken grad forskjellige matvarer kan påvirke symptomene. Jeg forsøker å holde meg unna sitrusfrukter, skalldyr og tomater, men har ikke opplevd matvareallergi med symptomer som oppkast og diare. Kan matvarer allikevel påvirke sykdommen min? Jeg har lest om matvarer som skaper varme kan ha en negativ innvirkning. Dette er bl.a. krydret mat, sjokolade, farget smågodt, tomater. Hvordan fører disse matvarene til at symptomene øker, og finnes der andre matvarer som ikke er bra for meg? Jeg tar imot alle gode råd som kan øke livskvalieten min 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10154-atopisk-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristine Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Jeg har i mange år vært plaget med atopisk eksem og pollen allergi. Eksemen har variert gjennom årene, men har nå økt det siste året. Jeg er flittig bruker av fuktighetskremer, antihistaminer, kortison salver og lysbehandling, men sykdommen går nå utover livskvaliteten. Jeg har nå blitt mer interessert i andre behandlingsformer, siden skolemedisinen bare bedrer symptomene i perioder. For en uke siden oppsøkte jeg homeopat og har begynt med et preparat som heter Pulsatilla. Jeg har hverken opplevd bedring eller forverring. Finnes der homeopatiske medisiner som kan lindre plagene mine? Spesielt er det kløe, hissig rødhet og tørr hud som er problemet. Jeg er også interessert i hvilken grad forskjellige matvarer kan påvirke symptomene. Jeg forsøker å holde meg unna sitrusfrukter, skalldyr og tomater, men har ikke opplevd matvareallergi med symptomer som oppkast og diare. Kan matvarer allikevel påvirke sykdommen min? Jeg har lest om matvarer som skaper varme kan ha en negativ innvirkning. Dette er bl.a. krydret mat, sjokolade, farget smågodt, tomater. Hvordan fører disse matvarene til at symptomene øker, og finnes der andre matvarer som ikke er bra for meg? Jeg tar imot alle gode råd som kan øke livskvalieten min 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10154-atopisk-eksem/#findComment-53230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Kjære Kristine. Du hadde mange spørsmål og det er vel naturlig fordi atopisk eksem er en langvarig og plagsom lidelse. Jeg har jobbet sammen med alternative terapeuter i tverrfaglige sentra i mange år og min erfaring er følgende: Mot pollenallergi anbefaler jeg desensibilisering med fortynnede pollenekstrakter noen uker før sesongen starter. Det kan være for eksempel Rhinoplex serien som selges uten resept. Når symptomene starter kan deretter homøopaten hjelpe deg med en behandling som passer med dine symptomer. Mot din atopiske eksem anbefaler en periode med tilskudd av GLA syre (kapsler med en omega 6 fettsyre i minst 3 uker) sammen med sink (60 mg) og vitamin E 350 mg. Til utvendig bruk kan du forsøke Tyrolersalve som du får kjøpt i helsekosten. Det kan være vanskelig å finne noen bestemt allergi som årsak til atopisk eksem, men de vanligste synderne er melk, egg og gluten. Jeg vil anbefale deg å først snakke med homøopaten før du forsøker noe av ovenstående. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10154-atopisk-eksem/#findComment-46433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Kjære Kristine. Du hadde mange spørsmål og det er vel naturlig fordi atopisk eksem er en langvarig og plagsom lidelse. Jeg har jobbet sammen med alternative terapeuter i tverrfaglige sentra i mange år og min erfaring er følgende: Mot pollenallergi anbefaler jeg desensibilisering med fortynnede pollenekstrakter noen uker før sesongen starter. Det kan være for eksempel Rhinoplex serien som selges uten resept. Når symptomene starter kan deretter homøopaten hjelpe deg med en behandling som passer med dine symptomer. Mot din atopiske eksem anbefaler en periode med tilskudd av GLA syre (kapsler med en omega 6 fettsyre i minst 3 uker) sammen med sink (60 mg) og vitamin E 350 mg. Til utvendig bruk kan du forsøke Tyrolersalve som du får kjøpt i helsekosten. Det kan være vanskelig å finne noen bestemt allergi som årsak til atopisk eksem, men de vanligste synderne er melk, egg og gluten. Jeg vil anbefale deg å først snakke med homøopaten før du forsøker noe av ovenstående. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10154-atopisk-eksem/#findComment-53309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.