Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har over flere år vært plaget av perioder med dårlig ånde.Det siste halvåret har problemet vært ekstremt.

Jeg kjenner selv jeg har en dårlig smak i munnen og jeg kjenner det i svelget og nedover halsen.Jeg kan puste fra munnen og opp til nesen og kjenne den dårlige ånden.Problemet ligger i noen små gule klumper som sitter seg fast oppover halsen.Jeg hvet ikke hva disse klumpene er for noe.Ofte kjenner jeg at de sitter der og kan jeg kan harkke dem opp for og bli kvitt dem.Tidligere for noen år tilbake da dette egentlig ikke var et stort problem kunne jeg se klumpene sitte bak i halsen og jeg kunne prike dem ut med f.eks en brille stang eller et suge rør.Nå kan jeg ikke se dem lengre,men jeg kjenner jo at dem er der både på ånden og som nevnt at jeg kan harkke dem opp ved enkelte tilfeller.

Det siste halvåret har jeg også benyttet plast tenner/plate for og hindre at tennene mine vokser ut i skjeive posisjoner etter flere år med tannregulering.Når jeg sover med disse plast tennene øker jeg spytt mengden i munnen betraktelig og jeg kjenner jeg svelger mye mer spytt enn vanelig.Hver morgen når jeg vokner har jeg alltid en dårlig smak i munnen som følger av den store spytt mengden.Denne smaken har også fått en dårlig innvirkning på ånden min,det kan virke som det er en mildere versjon av den ånden jeg får når jeg har disse klumpene i halsen.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101565-d%C3%A5rlig-%C3%A5nde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Øiulf

Har lest noe om slike 'gule klumper' før på noen legesider. Mener det ble anbefalt å klemme dem ut. Ta en tur til legen din, så kanskje han kan hjelpe deg til å unngå flere slike klumper.

Ellers går det an å få kjøpt midler på apoteket mot dårlig ånde. Sugetabletter. Men det er kanskje for mer 'normale' tilfeller av dårlig ånde.

Har du prøvd å furgle med Vademecum-vann. Det er jo sterkt desinfiserende. Mener å huske at det var noe pussgreier i disse klumpene som gjorde at det luktet så vondt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101565-d%C3%A5rlig-%C3%A5nde/#findComment-579108
Del på andre sider

Annonse

Har lest noe om slike 'gule klumper' før på noen legesider. Mener det ble anbefalt å klemme dem ut. Ta en tur til legen din, så kanskje han kan hjelpe deg til å unngå flere slike klumper.

Ellers går det an å få kjøpt midler på apoteket mot dårlig ånde. Sugetabletter. Men det er kanskje for mer 'normale' tilfeller av dårlig ånde.

Har du prøvd å furgle med Vademecum-vann. Det er jo sterkt desinfiserende. Mener å huske at det var noe pussgreier i disse klumpene som gjorde at det luktet så vondt.

Lykke til!

Nei,har ikke prøvd og gjøre noe med problemet enda.Får ta å stikke til lege da.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101565-d%C3%A5rlig-%C3%A5nde/#findComment-579426
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...