Gå til innhold

oi, broren min har fått seg en mye eldre dame...

Anbefalte innlegg

Gjest Donderi

Broren min dro akkuratt hjem til ferie og fortalte at han hadde fått kjæreste. Men det var et "problem", hun er 34 år og han 21.

Jeg vet ikke helt hva slags holdning jeg har til det, jeg er egentlig frisinnet sånn og faller helst for eldre gutter selv. Men det likevel fjernt å tenkte på at når han er ferdig med utdannelsen sin er hun 40 år. Jeg tviler, og tror ikke forholdet kommer til å vare så lenge, men jeg redd for at han tar dette seriøst. Foreldrene mine syntest han er naiv og har gitt meg streng beskjed om å ikke spre "nyheten", det ville ikke leve opp til den perfekte fasaden mor prøver å skape og hun er redd for at han vil sitte igjen med barn.

Han har aldri vært i noe forhold før, jeg tror egentlig ikke han har noen form for "erfaring" med damer. Men på den annen side sier han at han ikke faller for damer på sin egen alder, av di han klarer ikke å snakke med dem. Og dama hans skal vist være fin og ikke se eldre ut enn 24 år. På måten han beskriver henne, så høres hun "ung" ut både fysisk og psysisk. Men alderen er jo på mange måter et problem. Jeg sa til han " ha det moro, men ikke regn med at dette blir et langt og serriøst forhold, hun er sikkert klar for å etablere seg med barn og mann snart, og det er jo ikke du". I ettertid syntest jeg at dette var dumt sagt, for jeg kjenner jo ikke denne dama.

Hva er deres holdning på et slikt forhold? Jeg er "bare" 18 år selv, og føler ikke at jeg har erfaring eller innsikt nok til å gi han råd. Skal jeg bare drite i det og alt gå sin gang, eller ville dere ha prøvd å overtale han til å stoppe. Eller "ta til vit" som foreldrene mine sier.

Hilsen

Fortsetter under...

Dette er helt uproblematisk, spør du meg. Jeg er 28 (jente) og gift med en på 22 selv, og vi skal nå ha barn. Gjett hvem det er som fra dag 1 gjerne ville ha barn.. Det var ikke meg, og den gangen var han såvidt 19 :)

Så det er forskjell på modenhet hos mennesker. Kanskje broren din er mer moden enn dere tror? Mannen min har aldri hatt noe til felles med det som er typisk for sin alder. Noen ønsker trygghet og nære forhold, og da kan det være ok å finne noen som er litt eldre enn seg. Enten man er jente eller gutt.

Hei,

For det første tror jeg det er lite du *kan* gjøre med det. Jeg tror ikke han vil lytte til deg (eller andre) uansett.

For det andre så er han 21 år, og voksen. Hans forhold til denne kvinnen er like "gyldig" som alle andre forhold. Det er mange forhold som overlever med store aldersforskjeller.

Så med mindre det er åpenbart maktmisbruk i forholdet (hvilket det ikke later til, etter det du skriver) så synes jeg du skal være glad på din brors vegne at han har funnet noen!

Med vennlig hilsen

Olala :-)

Jeg tror det eneste dere oppnår ved å bry dere oppi - komme med velmenende formanende ord, er å skyve bror/sønn vekk fra dere. Eventuellt blir han så på hugget i forsvar at det ender med uvennskap.

La han finne ut av dette selv, noe annet tror jeg neppe nytter allikevel.

Verre ting kunne skjedd, for å si det sånn :)

Broren din er nok en praktisk fyr, og det er nok mang en 21 åring som skulle vært i han sine sko. Her har han tross alt en eldre, erfaren dame, som kan lære han opp innen all verdens seksuelle aktiviteter.

La de kjøre på, og han tar nok etter hvert til vett og finner seg en på sin egen alder, men først vil han bli såpass opplært og dreven at han kan imponere disse yngre jentene sønder og sammen.

Rutinert spør du meg!

Annonse

;-)

Jeg er sammen med en som er 14 år eldre, jeg er dame , han er mann. Kan ikke se at det du sier om broren din er noe problem. Slutt og bland dere i hva slags valg han og kjæresten gjør, det har dere ingenting med. De er begge voksne og må få oppleve sine egne erfaringer. det har bare negativ hensikt å tro at dere kan få han til å bytte mening. Ta vel imot kjæresten hans, det vinner dere på i lengden. Og for all del ikke overse henne eller snakk negativt om henne. Og glem aldri at det er deres valg alene, ikke deres.

La de få holde på i fred, og vær heller støttende hvis forholdet skulle ta slutt (mens han ikke ønsker det).

Ved å være fordømmende, risikerer du bare å støte broren din fra deg, og det ønsker du vel ikke?

Jeg uttaler meg på bakgrunn av at jeg er i et lignende forhold nå - jeg er 21. Men her går aldersforskjellen "rette veien".

Vær glad på din brors vegne for at han har funnet noen! :-)

Gjest her og

Broren min er sammen med en som er ti år eldre, det har han vært fra han var 20. De er det beste paret jeg vet om, kommunikasjon på topp, hun er moden nok til selv å vite hva hun trenger og vil etc.

Vet ikke om det har noe med alderen å gjøre - sikkert ikke - men broren min og svigerinnen min er et fantastisk par. De har nå vært sammen i fem år og har en liten datter.

Har et samboerpar i familien der han er 39 og hun 23, de ble sammen for 3 år siden. De har barn sammen og et veldig stabilt og seriøst forhold. Selv er jeg 32 og oppfatter henne ikke som såpass mye yngre enn meg, faktisk er det vel oftere jeg spør henne til råds enn motsatt! Og mentalt sett virker de to ganske jevnaldrende! :-) Hun moden for alderen, og han moden, men ungdommelig til sinns. Så - alder er ikke alltid vesentlig. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...