Gå til innhold

Engel med skit på vingan...

Anbefalte innlegg

Min kjære datter på femten - snart seksten- sto i dag på stuegulvet, helt kledd i hvitt foran en karaokekveld på byen. Med moderlige stolthet betraktet jeg henne, og fant at hun så ut som en "engel".

Plutselig ut av intet dukket det opp en sang i hodet mitt, og den har satt seg fast. Nå er jeg på desperat leting, og med fare for å snuble i åndsverkloven, tar jeg likevel sjansen på å spørre om det er noen av dere der ute som kjenner en sang som handler om-ja nettopp- "en engel med skit på vingan".

Den er gammel - hvem som synger den vet jeg ikke, men den er på nordnorsk.

Jeg ønsker meg tekst, evt. link til hvor jeg kan finne den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101629-engel-med-skit-p%C3%A5-vingan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Sjødyr

Jeg vil se den femten - snart sekstenåring som har helt rene, krittvite vinger....

Det hadde i hvertfall ikke jeg da jeg var femten, hadde du ?

Åjo, de finnes nok,men det spørs jo hva du legger i ordet rene krittvite vinger?Litt uskyldig moro vil ikke skitne til vingene ifølge mine kriterier, men skyldig moro derimot...

Hva jeg selv hadde vil jeg ikke dele med hele DOL,alle ukebladene(hvis jeg er uheldig) og deg ; )

Men man lærer dog av sine feil,om man hadde litt sot på vingene!

Gjest Sjødyr

Åjo, de finnes nok,men det spørs jo hva du legger i ordet rene krittvite vinger?Litt uskyldig moro vil ikke skitne til vingene ifølge mine kriterier, men skyldig moro derimot...

Hva jeg selv hadde vil jeg ikke dele med hele DOL,alle ukebladene(hvis jeg er uheldig) og deg ; )

Men man lærer dog av sine feil,om man hadde litt sot på vingene!

Og om du lurer, her har du litt fra min kriterieliste(jenter)

(har utelatt kriminelle ting):

Usyldig moro:

Drikke litt(med måte) en gang iblandt,men aldri drikke seg full.Tulle uskyldig med gutter.

Skyldig moro:

Stadig drikke seg drita,gjøre alvorligere ting med gutter.

(har utelatt kriminelle ting)

Gjest Unit Five fan for 20 år siden.

Tusen takk , nå har jeg vært og hørt på den , morsomt :)

Får lete videre etter texten.

Førr du e ængel med skit på vingan- e full av fan og halv av vann- du har gjort aille rætte tingan- du har fasade så går det an.... *nynner*

Og om du lurer, her har du litt fra min kriterieliste(jenter)

(har utelatt kriminelle ting):

Usyldig moro:

Drikke litt(med måte) en gang iblandt,men aldri drikke seg full.Tulle uskyldig med gutter.

Skyldig moro:

Stadig drikke seg drita,gjøre alvorligere ting med gutter.

(har utelatt kriminelle ting)

"Mine barn har de reneste vingene" sier myrsnipe-mora.

"Hun har vel litt skit på vingene, hun også" tenker den realistiske versjonen av mora.

"Jeg håper hun har litt renere vinger enn jeg hadde" - tenker kua som husker at hun har vært kalv !!

"Mine barn har de reneste vingene" sier myrsnipe-mora.

"Hun har vel litt skit på vingene, hun også" tenker den realistiske versjonen av mora.

"Jeg håper hun har litt renere vinger enn jeg hadde" - tenker kua som husker at hun har vært kalv !!

Jeg skjønner pointet ditt, men om du har litt dårligere erfaringer selv,så oppdrar du vel ungene dine på en måte som gjør at de har de beste forutsettninger til ikke og begå de samme bommertene som du selv gjorde.Du innprenter,informerer og formaner gang på gang på gang, til de blir svett i øra.De blir lei av deg der og da ja,men de kommer til og takke deg en dag for at du aldri ga opp.Gjør du dette er det stor sjanse for at ungene kommer gjennom ungdomstida med, om ikke kritthvite vinger, så kansje bare litt smuss på vingene som lett kan børstes vekk når de blir voksne.Istedet for det motsatte,brennmerket for livet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...