Gjest forvirret nå Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Synes det er så merkelig og må få luftet det litt her. Min eks-mann valgte å avslutte vårt 16 år lange ekteskap i fjor på denne tiden, vi har to barn på 3 og 5 år sammen. Etter at han flyttet har jeg ikke hatt kontakt med hans familie, synes det er unaturlig siden det hele tiden har vært en annen kvinne med i bildet som har hilst på hans foreldre. I dag opplevde jeg å få kritikk fra hans familie fordi jeg aldri kommer på besøk lenger, de sier de har mistet kontakten med barna. Er det virkelig mitt ansvar at våre felles barn skal ha kontakt med hans familie? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101650-forventninger-til-skilte-foreldre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sussi Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Hmmm, kan det være en teit måte å si at de savner deg på.....? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101650-forventninger-til-skilte-foreldre/#findComment-579901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg synes ikke det er ditt ansvar men opplever det samme som deg. Nå liker ikke jeg ex-svigerfamilien heller men de er hjertlig velkomne hvis de vil hilse på minstemann. Men de verken kommer eller ringer så kontakten er lik nesten lik null. Ikke engang presanger til jul og bursdag fra besteforeldrene. Kun den ene tanten som tar kontakt og da er jeg så hyggelig så. Ringer til og med dit innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101650-forventninger-til-skilte-foreldre/#findComment-579911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Antakelig er de usikre og synes det er vanskelig å ringe og ta kontakt med deg etter bruddet - mye vanskeligere enn det er for deg faktisk. Men nå har du fått et tydelig signal fra dem, som jeg syns du bør ta! Kan du ikke begynne å invitere dem, eller ringe og spørre om de kan være barnevakt eller ha ungene på besøk hos seg? Si til dem at du synes det er koselig at de savner ungene, og at de gjerne må få se dem oftere! Dersom eks-mannen din bare har vanlig samværsordning, synes jeg ikke det er så rart at barna ikke får sett svigerfamilien så ofte. Tross alt vil vel pappan gjerne være mest mulig sammen med barna sine den tiden han har dem. Dessuten er menn ofte ikke så flinke til å ivareta slike sosiale relasjoner som du nevner. Så ja, jeg tror det ville være bare fint om du tok litt mer av det ansvaret. Ikke minst for barnas skyld. Svelg stoltheten og kamelene eller hva det enn er som hindrer deg, og gjenoppta kontakten! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101650-forventninger-til-skilte-foreldre/#findComment-580047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forvirret nå (enda mer) Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Antakelig er de usikre og synes det er vanskelig å ringe og ta kontakt med deg etter bruddet - mye vanskeligere enn det er for deg faktisk. Men nå har du fått et tydelig signal fra dem, som jeg syns du bør ta! Kan du ikke begynne å invitere dem, eller ringe og spørre om de kan være barnevakt eller ha ungene på besøk hos seg? Si til dem at du synes det er koselig at de savner ungene, og at de gjerne må få se dem oftere! Dersom eks-mannen din bare har vanlig samværsordning, synes jeg ikke det er så rart at barna ikke får sett svigerfamilien så ofte. Tross alt vil vel pappan gjerne være mest mulig sammen med barna sine den tiden han har dem. Dessuten er menn ofte ikke så flinke til å ivareta slike sosiale relasjoner som du nevner. Så ja, jeg tror det ville være bare fint om du tok litt mer av det ansvaret. Ikke minst for barnas skyld. Svelg stoltheten og kamelene eller hva det enn er som hindrer deg, og gjenoppta kontakten! Lykke til! Nå har vi delt omsorg, han har barna like mye som meg. Jeg synes det er unaturlig å ha fortsatt kontakt med hans familie, de har aldri godtatt meg, bare stilt krav og anklaget meg for å ødelegge min eks sin karriere m.m. (siden vi fikk barn, etter HANS ønske..) Mens vi var gift stilte jeg opp og svelgte mange kameler for barnas skyld, mannen min sin skyld og fredens skyld. Nå ønsker jeg ikke å ha kontakt, og ble veldig forbauset over at det ble forventet av meg. Kanskje nok en ting å anklage meg for? Jeg synes at barnas far skal pleie barnas kontakt med sin familie, så kan jeg gjenoppta kontakten med min familie. Den ble stygt forsømt fordi min familie aldri var fin nok for han og hans familie. Er egentlig forbauset over at noen virkelig mener at dett er mitt ansvar. Hva da når hun som er åsak til skilsmissen blir husvarm i min eks svigermors hus, skal vi liksom begge troppe opp der da og pleie kontakten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101650-forventninger-til-skilte-foreldre/#findComment-580240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Nå har vi delt omsorg, han har barna like mye som meg. Jeg synes det er unaturlig å ha fortsatt kontakt med hans familie, de har aldri godtatt meg, bare stilt krav og anklaget meg for å ødelegge min eks sin karriere m.m. (siden vi fikk barn, etter HANS ønske..) Mens vi var gift stilte jeg opp og svelgte mange kameler for barnas skyld, mannen min sin skyld og fredens skyld. Nå ønsker jeg ikke å ha kontakt, og ble veldig forbauset over at det ble forventet av meg. Kanskje nok en ting å anklage meg for? Jeg synes at barnas far skal pleie barnas kontakt med sin familie, så kan jeg gjenoppta kontakten med min familie. Den ble stygt forsømt fordi min familie aldri var fin nok for han og hans familie. Er egentlig forbauset over at noen virkelig mener at dett er mitt ansvar. Hva da når hun som er åsak til skilsmissen blir husvarm i min eks svigermors hus, skal vi liksom begge troppe opp der da og pleie kontakten? Nei, jeg synes ikke det er ditt ansvar. Det kan du vel svare når foreldrene hans klager også ? At de får ta det opp med sønnen sin. Dessuten, hvis du skulle begynne å troppe opp der med barna, kan du vedde på at det er feil det også. "Damned if you do, and damned if you don't", heter det, og det har ihvertfall jeg fått erfare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101650-forventninger-til-skilte-foreldre/#findComment-580262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørkenvandreren Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Vanskelig den der. For mange unger er besteforeldre en berikelse, og det kan derfor være synd hvis denne kontakten brytes gjennom en skilsmisse. Men hovedsaklig er det din ex-mann sitt ansvar at barna fortsatt har kontakt med hans foreldre. Jeg ser at det reduserer mulighetene hvis han "bare" har vanlig samvær, men alternativet om at du tar ansvaret for denne kontakten, medfører at du plutselig kan komme tettere på ex-mannens liv og nye famlie enn hva som er ønskelig (for både ham og deg). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101650-forventninger-til-skilte-foreldre/#findComment-580273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Nei, jeg synes ikke det er ditt ansvar. Det kan du vel svare når foreldrene hans klager også ? At de får ta det opp med sønnen sin. Dessuten, hvis du skulle begynne å troppe opp der med barna, kan du vedde på at det er feil det også. "Damned if you do, and damned if you don't", heter det, og det har ihvertfall jeg fått erfare. Synes heller ikke dette er ditt ansvar. Min ex og jeg har delt samvær og jeg forutsetter at han tar med seg sønnen vår til foreldrene sine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101650-forventninger-til-skilte-foreldre/#findComment-580432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.