laguna1365380434 Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Lurer litt på en ting.. Har lest noen helt forskjellige innlegg her inne der jeg synes uforholdsmessig mange av holdningene som har fremkommet grenser til å være reaksjonære og kvinnefiendetelige.. Prater da i hovedsak om div sex tråder av typen antall sexpartnere, litt om hvordan damer skal oppføre seg ute, og ikke minst om aborttråden.. Regner meg som svært avslappet i henhold til feminisme, kanskje fordi jeg heldigvis sjelden møter situasjoner som utfordrer meg på disse områdene.. Men ærlig talt, her har det da kommet opp arkaiske holdninger i det siste? Som jeg håpet døde ut for mange tiår siden?? Det hadde vært interesannt å vite hvor mange her inne som synes at menn kan være med å bestemme: 1. Hvor mange sexpartnere en dame bør ha hatt. 2. Når damer bør kunne gjennomføre en abort. 3. Om damer kan more seg ute uten å bekymre seg for hvor vidt menn får lyst på dem.. Og hvor mange som er enig med meg i at kvinner selvfølgelig bestemmer helt og holdent over sin egen kropp seksualitet og f.eks påkledning... Jeg ble veldig nysgjerrig. Det er svært lenge siden jeg har hørt denslags ytret, og lurer på om det er representativt å mene her.. i min vennekrets har jeg ikke hørt noen som er i nærheten av å mene slikt, og den består ikke av hardcorefeminister og myke menn... 0 Siter
Gjest nysjerrigpia Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Hvor finner jeg denne abort tråden, tror jeg gikk glipp av den. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Skrevet 22. april 2003 Hvor finner jeg denne abort tråden, tror jeg gikk glipp av den. På samme forum, eldre innlegg 2 ganger, :"abortens velsignelser":) Har ikke lest alt (den er laaang), men fikk med meg litt skumle saker... 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 SELVFØLGELIG bestemmer kvinner over egen kropp og eget liv! Tror ikke det er mange menns om er i tvil om det lenger, til tross for at de er litt tøffe i kjeften når de snakker om slike saker. De verste tøflene er gjerne de som er tøffest blant kameratene, vet du. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Skrevet 22. april 2003 SELVFØLGELIG bestemmer kvinner over egen kropp og eget liv! Tror ikke det er mange menns om er i tvil om det lenger, til tross for at de er litt tøffe i kjeften når de snakker om slike saker. De verste tøflene er gjerne de som er tøffest blant kameratene, vet du. Jeg mener også at det er helt selvfølgelig! Men etter å ha lest litt her nylig virker det ikke så selvfølgelig som ønskelig.. Både kvinnenick og mannenick har ytret for meg skumle og mystiske meninger.. Og det på rammealvor ser det ut til..Men en kan jo håpe.. menn som bruser seg og er tøffe er noe annet og plager meg lite.. Hvis det derimot er blitt vanelig med slike holdninger uten at jeg har merket meg det synes jeg det er kjipt.. 0 Siter
Gjest raknet Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Det er,og virker som det alltid vil bli slik at kvinner risikerer og få horestempel om de har seg med en håndfull menn.Likestillingen vil aldri komme en løssluppen kvinne tilgode.Så den holdningen vil aldri endre seg, det finnes kansje noen få menn som har endret holdning til dette,men bare et fåtall.Ingen menn bestemmer hvordan en kvinne skal oppføre seg, men de dømmer frigjorte kvinner veldig hardt,så da har de vel innvirkningskraft på kvinners avgjørelser og dermed også deres oppførsel?Kvinner innretter seg altså etter menns holdninger, for ingen vil vel ha et dårlig rykte... Jeg selv synes at kvinner må få kle seg som de lyster, klærne har vel heller ingenting med oppførselen og gjøre?Jeg synes også det er en selvfølge at menn skal respektere kvinner uansett hvilken påkledning de ha når de er ute på byn.Det skulle da bare mangle!!! Abort synes jeg begge partene må avgjøre sammen. Ellers... 0 Siter
Gjest Alinann Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Jeg mener også at det er helt selvfølgelig! Men etter å ha lest litt her nylig virker det ikke så selvfølgelig som ønskelig.. Både kvinnenick og mannenick har ytret for meg skumle og mystiske meninger.. Og det på rammealvor ser det ut til..Men en kan jo håpe.. menn som bruser seg og er tøffe er noe annet og plager meg lite.. Hvis det derimot er blitt vanelig med slike holdninger uten at jeg har merket meg det synes jeg det er kjipt.. Desverre er det ikke bare menn som dømmer kvinner, men kvinner slenger dritt og stempler hverandre selv også,fakta faen! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Skrevet 22. april 2003 Desverre er det ikke bare menn som dømmer kvinner, men kvinner slenger dritt og stempler hverandre selv også,fakta faen! Jepp.. Sier jo det jo, har funnet påde feminine og maskuline signaturer på innlegg jeg tolker til å ha direkte skummelt kvinnefiendtlig innhold.. Trodde ikke det var vanlig i 2003..Litt sjokka.. 0 Siter
Grip Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 På samme forum, eldre innlegg 2 ganger, :"abortens velsignelser":) Har ikke lest alt (den er laaang), men fikk med meg litt skumle saker... Det er nok sikkert skumle saker, ikke minst for småunger. 1 av 4 blir jo tatt livet av før de blir født. Så joda, det er skummelt. Men det var kanskje ikke det du tenkte på? 0 Siter
Gjest Alinann Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Jepp.. Sier jo det jo, har funnet påde feminine og maskuline signaturer på innlegg jeg tolker til å ha direkte skummelt kvinnefiendtlig innhold.. Trodde ikke det var vanlig i 2003..Litt sjokka.. Ja, det stemmer!Ser nå at du skrev jo akkurat det,sorry at jeg er litt sløv! Har du lagt merke til holdningene at når en gutt/mann høvler over en hel horde er han en pikenes Jens eller rundbrenner.Gjør en kvinns det samme er hun brennmerket nesten som en tyskertøs resten av livet, ala hore osv.Ære være likestillingen,må si vi har kommet langt.Mens kvinner må tenke på ryktet sitt samme hva de gjør, kan menn gjøre som de vil og lyster! 0 Siter
favn Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Jeg tror du, jeg og andre kvinner skal være glade for at endel av de reaksjonære mannslingene som frekventerer dette foraet er ikke-eksisterende i vår omgangskrets, jobbmiljøer osv. Dette er menn jeg seriøst mener barn og kvinner må beskyttes mot. Heldigvis er rasen utdøende på nasjonal basis. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Skrevet 22. april 2003 Det er nok sikkert skumle saker, ikke minst for småunger. 1 av 4 blir jo tatt livet av før de blir født. Så joda, det er skummelt. Men det var kanskje ikke det du tenkte på? Nei det var ikke det jeg tenkte på. Å samenligne små fostre som aborteres med fødte mennesker er en hån mot livet. Jeg synes selvfølgelig og fint at kvinner får bestemme selv hvor vidt de er klare for det voldsomme ansvaret det innebærer å bli noens forelder. dette er det BARE kvinnen som skal bestemme. Det er fint hvis forholdet til barnefaren er så godt at de kan komme til enighet, men kvinnen har definitiv og selvfølgelig vetorett. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Skrevet 22. april 2003 Ja, det stemmer!Ser nå at du skrev jo akkurat det,sorry at jeg er litt sløv! Har du lagt merke til holdningene at når en gutt/mann høvler over en hel horde er han en pikenes Jens eller rundbrenner.Gjør en kvinns det samme er hun brennmerket nesten som en tyskertøs resten av livet, ala hore osv.Ære være likestillingen,må si vi har kommet langt.Mens kvinner må tenke på ryktet sitt samme hva de gjør, kan menn gjøre som de vil og lyster! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Skrevet 22. april 2003 Jeg tror du, jeg og andre kvinner skal være glade for at endel av de reaksjonære mannslingene som frekventerer dette foraet er ikke-eksisterende i vår omgangskrets, jobbmiljøer osv. Dette er menn jeg seriøst mener barn og kvinner må beskyttes mot. Heldigvis er rasen utdøende på nasjonal basis. :-)! Veldig enig! Godt å høre at du tror uvesenet er på tilbakegang! Jeg blir storøyd når jeg ser sånt.. Tror en onkel av meg, på over seksti mener litt sånt, men det er også det eneste jeg har støtt på av denslags, på 10-15 år, utenfor dette forumet! 0 Siter
Grip Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Jeg tror du, jeg og andre kvinner skal være glade for at endel av de reaksjonære mannslingene som frekventerer dette foraet er ikke-eksisterende i vår omgangskrets, jobbmiljøer osv. Dette er menn jeg seriøst mener barn og kvinner må beskyttes mot. Heldigvis er rasen utdøende på nasjonal basis. Her hever du deg riktig bra ut over det gemene pludderet. Skikkelige sjikaner er det altfor lite av. Bra jobba. 0 Siter
Bassisten Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Her hever du deg riktig bra ut over det gemene pludderet. Skikkelige sjikaner er det altfor lite av. Bra jobba. Du følte deg truffet, ja? :-) 0 Siter
Grip Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Nei det var ikke det jeg tenkte på. Å samenligne små fostre som aborteres med fødte mennesker er en hån mot livet. Jeg synes selvfølgelig og fint at kvinner får bestemme selv hvor vidt de er klare for det voldsomme ansvaret det innebærer å bli noens forelder. dette er det BARE kvinnen som skal bestemme. Det er fint hvis forholdet til barnefaren er så godt at de kan komme til enighet, men kvinnen har definitiv og selvfølgelig vetorett. Du skriver: "Å samenligne små fostre som aborteres med fødte mennesker er en hån mot livet." Dette må være en av dagens beste; Å stille spørsmålstegn ved dagens praksis med å avlive 15000 menneskefoster årlig, skal altså være en hån mot livet? Jaja. .... PS. Hadde du tenkt ut alt det der selv? 0 Siter
Bassisten Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Nokre middelaldermenn er det kanskje her, men i all hovudsak trur eg dei er tøflar som tar ut frustrasjonane sine her og provoserer for provokasjonen si skuld. 0 Siter
Gjest selje Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Det er nok sikkert skumle saker, ikke minst for småunger. 1 av 4 blir jo tatt livet av før de blir født. Så joda, det er skummelt. Men det var kanskje ikke det du tenkte på? Det er sant at det med jevne mellomrom kommer tilsyne arkaiske holdninger her når det gjelder veldig mange ting. Også politikk. Og veldig fort karakteriseres de som mener noe annet for horer (Saddamhorer...), sosialister, nazihomser osv. Mange fluer i en smekk, med andre ord. Ettersom de fleste vi møter andre steder verken har homse eller sosialist som skjellsord, for å nevne noe, blir man temmelig overrasket. Til tider også nokså spyferdig. Da holder jeg meg unna DOL en lang stund. 0 Siter
Grip Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Du følte deg truffet, ja? :-) Veeel...eg må nok seie at eg hadde ei kjensle av kven favn sikta til. Eg kunne difor ikkje dy meg og måtte gje honnør for god sjikane. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.