Gjest (Anonymous) Skrevet 20. november 2000 Del Skrevet 20. november 2000 Etter at jeg retunerte fra 4 ukers reise til Asia juli 99 fikk jeg en merkelig stikkende hodepine samt masse gurglig og gass i magen. Har vedvart siden. August 2000 ble jeg diagnostisert med sannsynlig Strongyloides innfeksjon. Denne viser seg sjelden i avfroringstester og diagnosen ble stilt med bakgrunn i blod antibody test sendt til et laberatorie med spesialisering i trope medisin. Diagnosen ble baser paa en EIA IgG som viste 1.02, men i folge en bok jeg har "The Travel & Topical Medicine Manual," saa regnes kun diagnostic titer >1.32 som positiv (denne boken sier imidlertid ikke noe om eksakt hva slags test det er snakk om). Etter 2 behandlinger, en med Thiabendazole (3 dager) og en med ivermecticin (2 dager), siste for ca 4 uker siden foler jeg meg noe bedre, men har fortsatt en del mage problemer. Hodepinen derimot forsvant helt. Mitt sporsmaal A) har du informasjon om normalverdier for strongyloides EIA test? Jeg leser at Strongyloides antibody test kan cross reagere med endel andre parasitter. Hvilke er disse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10209-strongyloides-innfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 20. november 2000 Del Skrevet 20. november 2000 Etter at jeg retunerte fra 4 ukers reise til Asia juli 99 fikk jeg en merkelig stikkende hodepine samt masse gurglig og gass i magen. Har vedvart siden. August 2000 ble jeg diagnostisert med sannsynlig Strongyloides innfeksjon. Denne viser seg sjelden i avfroringstester og diagnosen ble stilt med bakgrunn i blod antibody test sendt til et laberatorie med spesialisering i trope medisin. Diagnosen ble baser paa en EIA IgG som viste 1.02, men i folge en bok jeg har "The Travel & Topical Medicine Manual," saa regnes kun diagnostic titer >1.32 som positiv (denne boken sier imidlertid ikke noe om eksakt hva slags test det er snakk om). Etter 2 behandlinger, en med Thiabendazole (3 dager) og en med ivermecticin (2 dager), siste for ca 4 uker siden foler jeg meg noe bedre, men har fortsatt en del mage problemer. Hodepinen derimot forsvant helt. Mitt sporsmaal A) har du informasjon om normalverdier for strongyloides EIA test? Jeg leser at Strongyloides antibody test kan cross reagere med endel andre parasitter. Hvilke er disse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10209-strongyloides-innfeksjon/#findComment-53451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niels Erik Landmark, Lege Skrevet 21. november 2000 Del Skrevet 21. november 2000 dette ble avansert infeksjonsmedisin.Strongyloides er noe de fleste av oss sjelden møter.Ditt symptom var hodepine men er ofte ikke det mest arketypeiske.Dette er en mark som penetrerer huden.Marken utskilles bl a i avføringog man får den oftest gående barbent der den kommer gjennom huden,også intakt hud.Den vandrer så til lunger og gir sykptomer herfra.Videre ned til tarm.Det er riktig at avføringsprøver kan være problematisk,men må ofte gjentas.Jeg har ikke funnet spesifikke data på det du spør om.Imidlerid har du fått adekvat behandling.Når det gjelder kryssreagering er en dette en av flere marksykdommer og en kryssreagering mot disse finner jeg logisk og naturlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10209-strongyloides-innfeksjon/#findComment-47323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niels Erik Landmark, Lege Skrevet 21. november 2000 Del Skrevet 21. november 2000 dette ble avansert infeksjonsmedisin.Strongyloides er noe de fleste av oss sjelden møter.Ditt symptom var hodepine men er ofte ikke det mest arketypeiske.Dette er en mark som penetrerer huden.Marken utskilles bl a i avføringog man får den oftest gående barbent der den kommer gjennom huden,også intakt hud.Den vandrer så til lunger og gir sykptomer herfra.Videre ned til tarm.Det er riktig at avføringsprøver kan være problematisk,men må ofte gjentas.Jeg har ikke funnet spesifikke data på det du spør om.Imidlerid har du fått adekvat behandling.Når det gjelder kryssreagering er en dette en av flere marksykdommer og en kryssreagering mot disse finner jeg logisk og naturlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10209-strongyloides-innfeksjon/#findComment-54199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.