Litjen Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg lurer på om noen har peil/erfaring på om akupunktur (eller andre alternative metoder) kan hjelpe til med en slik "kronisk" tilstand? Ettersom jeg har forstått danner det seg cyster (som produserer testosteron) i eggstokkene fordi eggene ikke modnes og "slippes" hver måned som normalt. Jeg er 25 år og ønsker meg barn i løpet av de første årene. Jeg har gått på Diane p-piller lenge og holdt de verste virkningene av PCOS unna, men pga depresjon har jeg sluttet m Diane siste 5 mnd. Nå florerer ting jeg trodde jeg hadde "vokst av meg" opp igjen. Ønsker å gjøre noe med dette, men ser ikke ut til at skolemedisin hjelper meg med annet enn et valg mellom onder... Anyone?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103138-akupunktur-mot-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Vil bare fortelle om mine erfaringer. Prøvde homeopati for å få litt mer stabil menstruasjonssyklus. Det funket ikke. Prøvde akupunktur, det funket ikke. Og jeg er ihuga fan av begge deler, + at jeg gikk til erfarne og kvalifiserte utøvere av yrkene. Til slutt var barneønsket så stort at jeg ble operert. Og da ble jeg gravid 4 mnd etterpå. 6 mnd etter fødselen ble jeg jammen meg gravid igjen. Etter det har menstruasjonen vært nogenlunde stabil (i hvertfall sammenlignet med slik den var før). De andre symptomene har jeg fremdeles (hårvekst og overvekt). Men det er ikke dermed sagt at slik behandling ikke virker på deg. Både homeopati og akupunktur er veldig individuelle behandlingsformer, så jeg ville ikke nølt med å prøve. Men merker du ikke noen endring i løpet av 1/2 års tid, så ikke vent lenger. Ellers skal fotsoneterapi være gunstig ved PCO. Fikk ikke prøvd det selv, men det kan kanskje du? Lykke til i hvertfall! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103138-akupunktur-mot-pcos/#findComment-594033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjen Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Vil bare fortelle om mine erfaringer. Prøvde homeopati for å få litt mer stabil menstruasjonssyklus. Det funket ikke. Prøvde akupunktur, det funket ikke. Og jeg er ihuga fan av begge deler, + at jeg gikk til erfarne og kvalifiserte utøvere av yrkene. Til slutt var barneønsket så stort at jeg ble operert. Og da ble jeg gravid 4 mnd etterpå. 6 mnd etter fødselen ble jeg jammen meg gravid igjen. Etter det har menstruasjonen vært nogenlunde stabil (i hvertfall sammenlignet med slik den var før). De andre symptomene har jeg fremdeles (hårvekst og overvekt). Men det er ikke dermed sagt at slik behandling ikke virker på deg. Både homeopati og akupunktur er veldig individuelle behandlingsformer, så jeg ville ikke nølt med å prøve. Men merker du ikke noen endring i løpet av 1/2 års tid, så ikke vent lenger. Ellers skal fotsoneterapi være gunstig ved PCO. Fikk ikke prøvd det selv, men det kan kanskje du? Lykke til i hvertfall! Takk for svar! Godt å høre at det endte godt med familieforøkelse for deg. Jeg skal prøve ut alternativer til Diane, hvertfall, det er sikkert. Operasjon blir nødløsningen hvis alt annet svikter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103138-akupunktur-mot-pcos/#findComment-594104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille tuppen! Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Takk for svar! Godt å høre at det endte godt med familieforøkelse for deg. Jeg skal prøve ut alternativer til Diane, hvertfall, det er sikkert. Operasjon blir nødløsningen hvis alt annet svikter. Hei Litjen! Jeg gikk til en behandler som utførte reflexologi og øreakupungtur på meg. Jeg fikk mindre cyster. Dette var mitt eneste problem. Ble gravid etter 4 mnd sammen med pergotime. Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103138-akupunktur-mot-pcos/#findComment-775894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.