Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn

Vi har en trådløs Siemens Gigaset som har vært helt topp. Perfekt lyd, ikke noe dill-dall eller fancy lamper og knapper, rett og slett en skikkelig brukstelefon. Men nå begynte batteriet å bli slitent så vi måtte kjøpe et nytt et. Jeg dro til Elkjøp siden de skal være billigst på dem.

Batterier til telefonen var de tomme for, men de kom inn til uken. Jeg spurte om prisen som var 298. Dette syntes jeg var mye så jeg spurte for morro skyld om prisen på en ny tilsvarende telefon med batteri. Komplett kostet den 299, altså en hel krone mer for batteri, telefon, base, laderadapter og alle kabler. Denne hadde de også på lager så jeg kjøpte likegodt ny telefon selv om den andre er helt tipp-topp dersom den får et nytt batteri.

Høres dette riktig så ufornuftig ut eller er det bare jeg som synes dette var helt ko-ko?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103358-tr%C3%A5dl%C3%B8s-idioti/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det samme med mobil. Det er billigere å kjøpe ny telefon enn å kjøpe nytt batteri, ihvertfall med mindre du har en jævla dyr mobiltelefon.

Batteriet på mobilen holder for meg ca ett år, ergo skifter jeg mobil en gang i året.

Men så kjøper jeg heller ikke de dyre faenskapene heller.

Jeg trodde for øvrig at min trådløse var død for noen uker siden, og at jeg måtte skifte batteri. Det som da skjedde var at jeg mistet den hardt i bakken, og plutselig fungerte den igjen.

Jeg sier ikke at dette vil fungere for deg, men det er utvilsomt verdt et forsøk!

Det er det samme med mobil. Det er billigere å kjøpe ny telefon enn å kjøpe nytt batteri, ihvertfall med mindre du har en jævla dyr mobiltelefon.

Batteriet på mobilen holder for meg ca ett år, ergo skifter jeg mobil en gang i året.

Jeg trodde for øvrig at min trådløse var død for noen uker siden, og at jeg måtte skifte batteri. Det som da skjedde var at jeg mistet den hardt i bakken, og plutselig fungerte den igjen.

Jeg sier ikke at dette vil fungere for deg, men det er utvilsomt verdt et forsøk!

Du skriver: "Jeg sier ikke at dette vil fungere for deg, men det er utvilsomt verdt et forsøk!"

Jeg synes det er slemt av deg å "miste" Pappa Bjørn i bakken, for å sjekke om han fungerer bedre etterpå! ;)

Med vennlig hilsen

Annonse

Du skriver: "Jeg sier ikke at dette vil fungere for deg, men det er utvilsomt verdt et forsøk!"

Jeg synes det er slemt av deg å "miste" Pappa Bjørn i bakken, for å sjekke om han fungerer bedre etterpå! ;)

Med vennlig hilsen

Jeg tviler sterkt på at Pappa Bjørn vil fungere bedre om noen kaster han hardt i bakken og mannen går på en smell, men for telefoner funker ofte dette. F.eks. kaster jeg stadig min (støtsikre, sier'em) Nokia 5100 (eller noe sånt) i bakken hvis den er vrang, og jeg angrer aldri på det.

Jeg kjøpte mobilbatteri til 150 kr elns på Biltema. Til nokia 3310.

Pappa Bjørn

Jeg tviler sterkt på at Pappa Bjørn vil fungere bedre om noen kaster han hardt i bakken og mannen går på en smell, men for telefoner funker ofte dette. F.eks. kaster jeg stadig min (støtsikre, sier'em) Nokia 5100 (eller noe sånt) i bakken hvis den er vrang, og jeg angrer aldri på det.

Jeg tviler sterkt på at noe klarer å løfte meg høyt nok til å slenge meg noe som helst sted jeg. Føler meg rimelig trygg med kiloene mine akkurat nå.

Annonse

• 3 uker senere...

Jeg kjøpte mobilbatteri til 150 kr elns på Biltema. Til nokia 3310.

Jippi - flaks at jeg kom over denne tråden, da! Mitt batteri har vart i to og et halvt år, nå lader det ut i løpet av første samtalen...

(litt filler'n også, siden gubben har lovet meg ny mobil og jeg har lagt min elsk på den Nokiaen med fotomuligheter...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...