Gå til innhold

Eksem på øyelokkene

Anbefalte innlegg

Gjest det klør!

Jeg plages med eksem på øyelokkene. Dette eksemet flasser av, og klør. Derfor blir jeg gående rundt å klø meg i øynene hele tida. Har hatt dette i mange år, har nesten blitt vant med det. Har aldri tenkt på å gjøre noe med det.

Jeg bruker ikke sminke, så det kan ikke være det jeg reagerer på. Skjønner ikke hva det kan være? Noen som har noe liknende, og/eller kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10398-eksem-p%C3%A5-%C3%B8yelokkene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det klør!

Jeg plages med eksem på øyelokkene. Dette eksemet flasser av, og klør. Derfor blir jeg gående rundt å klø meg i øynene hele tida. Har hatt dette i mange år, har nesten blitt vant med det. Har aldri tenkt på å gjøre noe med det.

Jeg bruker ikke sminke, så det kan ikke være det jeg reagerer på. Skjønner ikke hva det kan være? Noen som har noe liknende, og/eller kan hjelpe meg med dette?

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære det klør

Eksem på øyelokkene som klør blir ekstra plagsomt fordi huden er så tynn der. Når du klorer deg øker det kløen og så klorer du deg enda mer. Slik kommer du inn i en vond sirkel som må brytes. Det finnes kortisonsalver som er spesielt beregnet på øynene - det kan være lurt å bruke en slik i noen dager eller opp mot en uke for å få bukt med eksemet. Senere bør du bruke en god, ikke parfymert fuktighetskrem for å holde eksemet mest mulig borte. Snakk med legen om muligheten for å få resept på en type hydrokortison øyesalve.

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære det klør

Eksem på øyelokkene som klør blir ekstra plagsomt fordi huden er så tynn der. Når du klorer deg øker det kløen og så klorer du deg enda mer. Slik kommer du inn i en vond sirkel som må brytes. Det finnes kortisonsalver som er spesielt beregnet på øynene - det kan være lurt å bruke en slik i noen dager eller opp mot en uke for å få bukt med eksemet. Senere bør du bruke en god, ikke parfymert fuktighetskrem for å holde eksemet mest mulig borte. Snakk med legen om muligheten for å få resept på en type hydrokortison øyesalve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...