Gå til innhold

Når kan far ta ut permisjon?

Anbefalte innlegg

Gjest bertinea

Hei, prøver å orientere meg litt i trygdetatens papirer... Lurer på følgende:

Når må far ta ut permisjon? Kan han f.eks. vente et halvt år etter fødselen? Jeg er på attføring og studerer via nettet - altså hjemme, og blir værende hjemme etter fødselen, men med attføringspenger.

Jeg skal etterhvert i praksis, er det da mulig at far er hjemme med babyen, og får fødselspenger?

håper noen kan gjøre dette lit klarere for meg....;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104129-n%C3%A5r-kan-far-ta-ut-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, far kan godt vente til det ahr gått 6 mnd.han. HAn kan også vente til du har tatt hele din permisjon, før han tar ut sin. Trygdekontoret gir deg beskjed om når pappapermisjonen senest må tas ut. Det fikk i hveretfall vi beskjed om, så jeg har gått snart 80 uker nå, og pappan starter da åp sin. Han får også fødselspenger fra sin jobb/trygdekontor.

Håper du har fått svar på det du lurer på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...