Gå til innhold

FU Stjernetegn og kjærlighet

Gjest værkvinne på jakt etter det rette tegnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

13

• tigertrollet

12

• nolte

5

• SierDuDet

3

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Jeg er kreps.

Men på trass og på grunn av en påståelig person, leste jeg en hel bok med beskrivelser av alle stjernetegnene. Jeg fant 3 tegn som passet omtrent halvveis på meg og ingen av dem var krepsen ! Jeg fikk da til svar at jeg ikke er en typisk kreps, men hva faen er jeg da ?

En berømt britisk astrolog fikk 12 personer født i ulike stjernetegn og skulle plassere dem riktig. Han fikk spørre om alt unntatt når de er født og hvilket stjernetegn de er født i. Han skulle bare har 4 riktige for å vinne 10.000 pund. Dette var på BBC i 1994.

Hvis han tok en feil, ble det jo egentlig to feil da det samtidig ble en til som ikke kunne plasseres riktig.

Han plasserte like så godt _alle_ i feil tegn.

"Tror du på at enkelte stjernetegn passer bedre sammen enn andre?"

Nei, så skada i hue er jeg ikke.

Jeg er for øvrig løve.

Jeg er litt interessert i stjernetegn, og blir i blant litt fascinert av, at personer passer nifst bra inn i de mest typiske sidene i stjernetegnet sitt.

Du er en typisk løve, SDD.

Jeg er kreps.

Men på trass og på grunn av en påståelig person, leste jeg en hel bok med beskrivelser av alle stjernetegnene. Jeg fant 3 tegn som passet omtrent halvveis på meg og ingen av dem var krepsen ! Jeg fikk da til svar at jeg ikke er en typisk kreps, men hva faen er jeg da ?

En berømt britisk astrolog fikk 12 personer født i ulike stjernetegn og skulle plassere dem riktig. Han fikk spørre om alt unntatt når de er født og hvilket stjernetegn de er født i. Han skulle bare har 4 riktige for å vinne 10.000 pund. Dette var på BBC i 1994.

Hvis han tok en feil, ble det jo egentlig to feil da det samtidig ble en til som ikke kunne plasseres riktig.

Han plasserte like så godt _alle_ i feil tegn.

Dette er vel en slik "vandresak", som astrologi-skeptikere ofte griper til. Som regel har de som har møtt en oppegående astrolog, fått stilt et komplett horoskop, fått en del veldig sterke bekreftelser på at astrologien HAR en forbløffende treffsikkerhet.

Annonse

lalala1365380457

jeg er vekt og typen min er jomfru..(født måneden før meg)

stjernetegn som er før og etter hverandre skal visst være bra sånn kjærlighetsmessig, noe med forståelse for hverandre.. man gjenfødes visst i stjernetegnet etter seg, og livet før var man stjernetegnet før seg så derfor har man en forståelse og kjenner de i de stjernetegnene elns..

om jeg tror på det er noe helt annet.. er vel litt overtroisk, men jeg må si jeg var mer opptatt av å lese hva mitt stjernetegn bød på når jeg var singel enn hva jeg er nå..gidder omtrent ikke å lese stjernene nå, så kanskje det bare var litt desperasjon søken for positive utsikter fra stjernene..

jeje...

Ulv I Faarikaal

Dette er vel en slik "vandresak", som astrologi-skeptikere ofte griper til. Som regel har de som har møtt en oppegående astrolog, fått stilt et komplett horoskop, fått en del veldig sterke bekreftelser på at astrologien HAR en forbløffende treffsikkerhet.

De bruker de samme triks som andre som spør i fortid og framtid, gamle og smarte illusjoner. Det er skrevet bøker om dette. Det brukes mye psykologi, statistikk og viten om hjernens tankemønstre og oppfatning akkurat som tryllekunstnere.

Jeg er ikke så glad i Skepsis, men denne herren Sandvik er god til å forklare:

http://www.skepsis.no/tema/astrologi/sandvik1.html

Jeg er litt interessert i stjernetegn, og blir i blant litt fascinert av, at personer passer nifst bra inn i de mest typiske sidene i stjernetegnet sitt.

Jeg aner ikke hva en typisk løve er, men dersom man tror at jeg og min personlighet er formet av diverse sternetegn, så har man ikke mye bakkekontakt.

Ulv I Faarikaal

Hvorfor er ikke jeg en typisk kreps ? Er det fordi det hele er en illusjon og at man skal se illusjoner fra riktig kant og med riktig holdning for å oppfatte det riktig ? Slik som tryllekunstneren som vil vi skal stå foran han og ikke bak, og som lurer oss til å se dit men ikke dit ?

Jeg tror vel ikke på det når det gjelder kjærlighet, men jeg tror på det når det gjelder personlighet. Og siden jeg er født på skillelinjen mellom kreps og løve er det duket for en skikkelig identitetskonflikt :-)

Det som har skjedd er at jeg var en typisk kreps, men blir mer og mer løve etter som tiden går :-)

Annonse

De bruker de samme triks som andre som spør i fortid og framtid, gamle og smarte illusjoner. Det er skrevet bøker om dette. Det brukes mye psykologi, statistikk og viten om hjernens tankemønstre og oppfatning akkurat som tryllekunstnere.

Jeg er ikke så glad i Skepsis, men denne herren Sandvik er god til å forklare:

http://www.skepsis.no/tema/astrologi/sandvik1.html

Nå prater han om SPÅDOM da, det betyr at han mangler en del kunnskap. Ingen seriøs astrolog snakker om spådom, de betoner sterkt at et horoskop er en GJENSPEILING, som kompletterer arv/miljø.

Hvorfor er ikke jeg en typisk kreps ? Er det fordi det hele er en illusjon og at man skal se illusjoner fra riktig kant og med riktig holdning for å oppfatte det riktig ? Slik som tryllekunstneren som vil vi skal stå foran han og ikke bak, og som lurer oss til å se dit men ikke dit ?

Nå er det kanskje ikke en selv, men folk i ens nærmeste omgivelser, som bør bedømme treffsikkerheten. Det at vi ønsker å ha andre egenskaper enn de vi EGENTLIG har, er et ikke ukjent fenomen.

Har du fått stilt et omfattende horoskop, basert på fødested og nøyaktig fødetidspunkt?

Sånn DOL-messig, så ligner du en kreps... de er ofte litt over middels intelligente, og har en herlig humor, men litt "sarte" innerst inne. Vanntegn, vet du...;-)

Jeg aner ikke hva en typisk løve er, men dersom man tror at jeg og min personlighet er formet av diverse sternetegn, så har man ikke mye bakkekontakt.

Jeg hadde vel omtrent samme ståsted som deg for noen år siden, dette var tyll og tøys. Men etter å ha fått stilt to komplette horoskop, av to ulike astrologer, så ble jeg til de grader en tviler...treffsikkerheten ER nifs..

En smule temperament, og et ønske om å tre fram, dvs synes i terrenget, er typisk for løver.

Jeg spanderer et horoskop på deg, SDD ;-)

Jeg hadde vel omtrent samme ståsted som deg for noen år siden, dette var tyll og tøys. Men etter å ha fått stilt to komplette horoskop, av to ulike astrologer, så ble jeg til de grader en tviler...treffsikkerheten ER nifs..

En smule temperament, og et ønske om å tre fram, dvs synes i terrenget, er typisk for løver.

Jeg ser på dette som like seriøst som religion. Ingen logikk, bare vill synsing om at noe utenfor vår kontroll er skyld i vårt liv og hvordan vi er som personer.

Noen skylder på Gud mens andre skylder på en eller annen stjerne :)

Ulv I Faarikaal

Nå er det kanskje ikke en selv, men folk i ens nærmeste omgivelser, som bør bedømme treffsikkerheten. Det at vi ønsker å ha andre egenskaper enn de vi EGENTLIG har, er et ikke ukjent fenomen.

Har du fått stilt et omfattende horoskop, basert på fødested og nøyaktig fødetidspunkt?

Sånn DOL-messig, så ligner du en kreps... de er ofte litt over middels intelligente, og har en herlig humor, men litt "sarte" innerst inne. Vanntegn, vet du...;-)

Og hvis jeg ikke er kreps allikevel ? Jeg er kjent for å være litt uberegnelig m h t stjernetegn, hopper litt hit og dit.

Ulv I Faarikaal

Siden du selv har bestilt horoskop, må du ha en grunn for å ha gjort det. Da har du også en hang til å tro på slikt, ellers hadde du ikke brukt penger på det.

Når du har brukt penger på det, så må du forsvare det på en måte, du kan ikke så lett si at dette var bare tull.

Ulv I Faarikaal

Stjernene har flyttet seg siden systemet ble oppfunnet, og en løve kan nå være en jomfru, ikke sant ?

Hvordan har man kompensert for det ? Hvordan virker det inn på menneskene ? Jeg tror ikke man har endret kartet, men bruker det samme gamle og håper ingen fokuserer for mye på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...