Gjest DingDong Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 Jeg var uheldig, tok feil konvolutt og sendte en tom konvolutt i stedet for den med meldekortet i. Det oppdaget jeg neste gang jeg skulle sende og trengte en konvolutt. Meldekortet er så tynt at det ikke er lett å kjenne om det ligger i eller ikke. Jeg sendte det akterutseilte kortet med en gang. Nå ser jeg har de trukket meg kr 5000 pga forsinkelsen. De pengene trengte jeg sårt, og måtte velge mellom strømregning og husleiebetaling. Kan det være nødvendig å ilegge meg hele kr 5000 i "bot" for en slik forseelse ? Det er jo krise nå da. 0 Siter
tiliti Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 De kan trekke deg for det antallet dager som er mellom den fastsatte innsendingsdag og den dagen du sendte det. Jeg ville tatt opp saken med aetat. 0 Siter
Gjest DingDong Skrevet 12. mai 2003 Skrevet 12. mai 2003 De kan trekke deg for det antallet dager som er mellom den fastsatte innsendingsdag og den dagen du sendte det. Jeg ville tatt opp saken med aetat. Jeg sendte et brev til lokalavisen og aetat. 0 Siter
Gjest nickenick Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Syke og slitne folk har ikke lov å gjøre slike feil her i landet. aetat og Trygdekontoret derimot kan gjøre så mye feil de vil uten å bli straffet for det. Det er det de kaller 'den lille manns lov'. 0 Siter
Gjest nickenick Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Jeg sendte et brev til lokalavisen og aetat. Det er eneste muligheten til å få en reaksjon det, å henge 'pakket' ut i lokalavisa eller på TV. Da MÅ de liksom reagere, for syns skyld. 0 Siter
Tom Sawyer Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Hva med å gå over til elektronisk meldekort? Så slipper du jo slike feilsendinger i fremtiden. 0 Siter
Gjest DingDong Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Hva med å gå over til elektronisk meldekort? Så slipper du jo slike feilsendinger i fremtiden. Det er ike feilfritt det heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.