Gå til innhold

FU: hvilken hunderase er penest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

6

• vin

4

• flisa

3

• molli

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Litt enig med deg der ; men heller mer for den litt mere elegante ; altså Dobermannen !

Rotweilwer kommer som nummer 2 her ;o)

Dobermannen er også en veldig flott hund - og kanskje min "nr. 2".

Men det som gjør at Rotweileren er nr. 1 for meg er ikke bare det fysiske, men også det "mentale". En hund som er "tryggere på seg selv" skal du lete lenge etter:-)

Dette er selvfølgelig også individuelt og avhengig av opplæring/miljø, men jeg tror det er svært få hunderaser som har et så godt gemytt som Rotweilerne.

Eller så har jeg bare vært veldig heldig med alle de jeg har "kjent"?

Jeg hadde blant annet en som var min store lekekamerat og "barnepasser" fra jeg var 3 til jeg var 10 år hver eneste sommerferie på hytta.

Det er kanskje mitt beste barneminne:-)

Dobermannen er også en veldig flott hund - og kanskje min "nr. 2".

Men det som gjør at Rotweileren er nr. 1 for meg er ikke bare det fysiske, men også det "mentale". En hund som er "tryggere på seg selv" skal du lete lenge etter:-)

Dette er selvfølgelig også individuelt og avhengig av opplæring/miljø, men jeg tror det er svært få hunderaser som har et så godt gemytt som Rotweilerne.

Eller så har jeg bare vært veldig heldig med alle de jeg har "kjent"?

Jeg hadde blant annet en som var min store lekekamerat og "barnepasser" fra jeg var 3 til jeg var 10 år hver eneste sommerferie på hytta.

Det er kanskje mitt beste barneminne:-)

Ja , de er herlige !

Passet en rotweilwer i 2 uker for noen år siden.

Den var skikkelig smart og utrolig forsiktig overfor de 2 små ungene mine !

Vi hadde en Dobermann da jeg var liten , og det jeg husker best var da jeg fikk ligge med hodet mitt oppå den da barnetimen var på radioen ;o)

Gjest hårek21

Dobermann !

ja ja då er altså min hund finest da=)

har ikke noen rase hund men en blanding mellom to favoritter her.

rotweiler/dobbermann.

altså..

den er like kraftig som en rotweiler men har høyden og den slanke kroppen til dobbermann. ansiktet er litt lengre enn en rotweiler og den er bare helt nydelig=)

ikke fult dobbermann ansikt men en mellomting.

og den har pelsen til en rotweiler. ikke den korte som dobbermannen har.og til tross for at det er en tispe så blir jo det bare ett stort pluss i og med at tispene ikke blir så klumpete og at de blir større.

men ellers er begge min favoritt=)

Annonse

Ja , de er herlige !

Passet en rotweilwer i 2 uker for noen år siden.

Den var skikkelig smart og utrolig forsiktig overfor de 2 små ungene mine !

Vi hadde en Dobermann da jeg var liten , og det jeg husker best var da jeg fikk ligge med hodet mitt oppå den da barnetimen var på radioen ;o)

Slike minner er gode å ha:-)

Jeg fikk lov til å ri rundt på den mens jeg klamret meg fast til ørene...he-he. Og den forstod hvor gøy jeg syntes det var og ruslet i vei akkurat så lenge eller langt som jeg ønsket....

Min far fikk filmet det på den gamle 8mm'ern, og det er morsomt å se på nå (har heldigvis fått det kopiert over på et mer egnet format...:-)

Jeg tror det er viktig at unger kan få muligheten til å vokse opp med dyr, selv om jeg vet at det ikke er like enkelt for alle familier.

Selv har jeg alltid hatt dyr av ett eller annet slag, og det tror jeg at jeg vil fortsette med så lenge jeg lever.

rotweiler/dobbermann.

altså..

den er like kraftig som en rotweiler men har høyden og den slanke kroppen til dobbermann. ansiktet er litt lengre enn en rotweiler og den er bare helt nydelig=)

og den har pelsen til en rotweiler. ikke den korte som dobbermannen har.og til tross for at det er en tispe så blir jo det bare ett stort pluss i og med at tispene ikke blir så klumpete og at de blir større.

Det høres ut som en super blanding!

Har faktisk sett en slik blanding tidligere og det var en utrolig flott hund.

Heldig er du:-)

rotweiler/dobbermann.

altså..

Da har du nok en flott hund ;o)

Slike minner er gode å ha:-)

Jeg fikk lov til å ri rundt på den mens jeg klamret meg fast til ørene...he-he. Og den forstod hvor gøy jeg syntes det var og ruslet i vei akkurat så lenge eller langt som jeg ønsket....

Min far fikk filmet det på den gamle 8mm'ern, og det er morsomt å se på nå (har heldigvis fått det kopiert over på et mer egnet format...:-)

Jeg tror det er viktig at unger kan få muligheten til å vokse opp med dyr, selv om jeg vet at det ikke er like enkelt for alle familier.

Selv har jeg alltid hatt dyr av ett eller annet slag, og det tror jeg at jeg vil fortsette med så lenge jeg lever.

Ja, er ikke du sånn kattemann? :-)

Jeg ønsker meg undulat -men det passer dårlig når vi reiser vekk omtrent hver helg, - må innrømme at jeg orker ikke ansvaret.....kanskje jeg kan stoppe ut en? .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...