Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Reidun1365380466

Jeg er ei dame på 56 år har store smerter i bena. Verker å brenner i tærne var hos lege nå fikk tabeletter som heter Voltaren har ikke tatt blodprøver.Leste her om podagra hvordan kan jeg få vite om det er det jeg har det er veldig like symtomer. Leste om Nutrilenk fiskebrusk er det noe som kan hjelpe meg? Er ikke glad i medisiner med bivirkninger blir svimmel å kvalm av de andre. Tror jeg har vann i kroppen hovner i ben og hender. Jeg blir veldig takknemlig for svar og hjelp fra dere.

Venlig hilsen Reidun.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104764-podagra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Hei og beklager at svaret har tatt tid ettersom jeg har vært på konferanse i USA. Smerter i tærne kan ha flere årsaker som revmatisme og andre tilstander i tillegg til podagra. Det som er typisk for urinsyregikt, som også kalles podagra, er at det rammer stortærne verst og her danner det seg en betennelse på grunn av små urinsyrekrystaller som irriterer vevet. Diagnosen stilles ved en blodprøve der mengden urinsyre i blodet måles og ved å ta en nåleprøvet fra selve det betente leddet. Sykdommen podagra kan i en del tilfeller bedres ved å endre kostholdet. Det er viktig å unngå store måltider med kjøtt og innmat, mens frukt og grønnsaker er gunstig. Noen pasienter rapporterer om god virkning av fiskebrusk mot mange former for leddplager, men de vitenskapelige bevis er sparsomme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104764-podagra/#findComment-616452
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...