Gå til innhold

Frisk

Gjest Katheinka

Anbefalte innlegg

Gjest Katheinka

Hei!

Har lest gjennom mange av innleggene her, og kjenner meg igjen. Jeg hadde bulimi i ti år, har vært frisk (iallfall helt symptomfri!) siden 1995. Når man står med begge beina plantet i en spiseforstyrrelse, virker alt håpløst, kaotisk og svart. Du finner ikke deg selv i all elendigheten, du bruker alle krefter på å spise (eller ikke spise), kaste opp, lyve (for at ikke andre skal se hvor ille det egentilg står til), fornedre deg, kanskje til og med stjele for å få råd til mat. Dette er på ingen måte bra for selvtilliten eller -respekten...

Jeg vil bare si at det går an å overleve spiseforstyrrelser, det går til og med an å bli helt frisk, å få et verdig liv. Det går an å få et normalt forhold til mat, spise is og sjokolade uten å forgå av dårlig samvittighet, gå i dager og uker uten å tenke på at du noen gang har vært syk. Det går an å få kontroll over økonomien sin. Ikke mist motet!

Jeg tenker på alle dere som har det så jævlig som jeg hadde det, og håper dere kommer dere ut av den vonde spiralen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10484-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katheinka

Hei!

Har lest gjennom mange av innleggene her, og kjenner meg igjen. Jeg hadde bulimi i ti år, har vært frisk (iallfall helt symptomfri!) siden 1995. Når man står med begge beina plantet i en spiseforstyrrelse, virker alt håpløst, kaotisk og svart. Du finner ikke deg selv i all elendigheten, du bruker alle krefter på å spise (eller ikke spise), kaste opp, lyve (for at ikke andre skal se hvor ille det egentilg står til), fornedre deg, kanskje til og med stjele for å få råd til mat. Dette er på ingen måte bra for selvtilliten eller -respekten...

Jeg vil bare si at det går an å overleve spiseforstyrrelser, det går til og med an å bli helt frisk, å få et verdig liv. Det går an å få et normalt forhold til mat, spise is og sjokolade uten å forgå av dårlig samvittighet, gå i dager og uker uten å tenke på at du noen gang har vært syk. Det går an å få kontroll over økonomien sin. Ikke mist motet!

Jeg tenker på alle dere som har det så jævlig som jeg hadde det, og håper dere kommer dere ut av den vonde spiralen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10484-frisk/#findComment-54378
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...