Gå til innhold

Har dere tenkt på om dere skal donere organer..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• favn

17

• Taj Mahal

17

• Goliath

11

Mest aktive i denne tråden

tigertrollet

Enig. Man kunne kanskje også få til en time-share ordning?

Frem og tilbake er tross alt like langt!

Med vennlig hilsen

Nå er jeg meeeget skeptisk til time-share..

Men hvis det kun er organer in(n)vol(l)vert og ikke leilighet på Gran Canaria og 100 000kr/uka kunne det vært en interessant problemstilling.

På ukesbasis.

tigertrollet

Lungene mine er nok ok, men det ser stygt ut for levra, bukspyttkjertelen og nyrene.

Vi kunne kanskje bytta organer etter hvert?

1. stk lunge byttes mot passende bukspyttkjertel

Bill mrk. "bytteglad878"

Sikkert ingen som vil ha kroppen min etter jeg er død..

*snufs*

Hadde vært kult å blitt brukt til forskning da. Litt status der en havner, sikkert.

"Yeah, skrotten min ble brukt til forskning den, da!"

Nå er vel bukspyttkjertler på lista over organer som transplanteres i likhet med hjerte, lunger, nyrer og lever(?) ettersom jeg husker.

Fin reportasje i Magasinet her i vinter hvor de fulgte en dame gjennom ventetiden og operasjon. Interessant.

Man bør ta stilling til om man ønsker å redde liv synes jeg da. En gang kan man trenge det selv..*bank i bordet*

:-)

hilsen et plutselig seriøst

Nå er vel bukspyttkjertler på lista over organer som transplanteres i likhet med hjerte, lunger, nyrer og lever(?) ettersom jeg husker.

Fin reportasje i Magasinet her i vinter hvor de fulgte en dame gjennom ventetiden og operasjon. Interessant.

Man bør ta stilling til om man ønsker å redde liv synes jeg da. En gang kan man trenge det selv..*bank i bordet*

:-)

hilsen et plutselig seriøst

Hva med bart? Kan det doneres? Noe forteller meg nemlig at jeg bør skaffe meg bart. Plutselig fikk jeg den følelsen av lyst på bart og skuffelsen er desto mindre når jeg tenker over hvor ekstremt dårlig jeg er fra naturens side i forhold til å gro bart.

Bart er jo også veldig inn for tiden. Er det ikke?

Bør jeg få meg bart?

Annonse

Lungene mine er nok ok, men det ser stygt ut for levra, bukspyttkjertelen og nyrene.

Vi kunne kanskje bytta organer etter hvert?

1. stk lunge byttes mot passende bukspyttkjertel

Bill mrk. "bytteglad878"

Sikkert ingen som vil ha kroppen min etter jeg er død..

*snufs*

Hadde vært kult å blitt brukt til forskning da. Litt status der en havner, sikkert.

"Yeah, skrotten min ble brukt til forskning den, da!"

Pøh! ;-)

Jeg kunne ikke engang være med på et forskningsprosjekt fordi legen mente at "resultatene fra deg kunne ikke overføres til mennesker"!

[Faktisk sant!]

Med vennlig hilsen

tigertrollet

Hva med bart? Kan det doneres? Noe forteller meg nemlig at jeg bør skaffe meg bart. Plutselig fikk jeg den følelsen av lyst på bart og skuffelsen er desto mindre når jeg tenker over hvor ekstremt dårlig jeg er fra naturens side i forhold til å gro bart.

Bart er jo også veldig inn for tiden. Er det ikke?

Bør jeg få meg bart?

Nei! Du som er imot skjeggvekst på damer bør da fatte og begripe at ingen damer vil la deg slippe til med bart;-)

Nei! Du som er imot skjeggvekst på damer bør da fatte og begripe at ingen damer vil la deg slippe til med bart;-)

Puh... Det var egentlig ganske betryggende å høre i og med at min sjeggvekst ikke akkurat er noe å hoppe i havet for...

Dvs... en stakkars Iraker med Saddam som sitt forbilde ville nok rimelig sikkert hoppet i havet dersom han hadde min evne til å gro bart :)

tigertrollet

Puh... Det var egentlig ganske betryggende å høre i og med at min sjeggvekst ikke akkurat er noe å hoppe i havet for...

Dvs... en stakkars Iraker med Saddam som sitt forbilde ville nok rimelig sikkert hoppet i havet dersom han hadde min evne til å gro bart :)

Jeg gruer meg til det blir på mote igjen med bart. For det kommer nok til tettbygde strøk utenfor trøndelag en gang ja...

:)

Jeg gruer meg til det blir på mote igjen med bart. For det kommer nok til tettbygde strøk utenfor trøndelag en gang ja...

Jeg er egentlig ikke så redd for at den moten skal ta helt overhånd.

Åge Aleksandersen og de andre i DDE har nok gjort mer skade for bartegutta en Hitler og Saddam til sammen!

Jeg hadde egentlig tenkt å være donor. Men det var før jeg tenkte på at jeg vil jo være i live på en måte, når de tar organene. Så det vil jeg ikke!

Hæ?

Tar de organene dine når du er i live?

Jeg hadde blitt jævla pissed om noen hadde prøvd å ta mine mens jeg fortsatt var en del av den menneskelige masse.

Annonse

Men på hvilken måte "eier" man kroppen etter at man har forlatt den??

(hei forresten! :o))

MVH

Hei Harry :)

Så koselig å "se" deg igjen! Har ofte tenkt på dere, og håper dere har det bare bra!

Det har ikke noe om hvem som eier sin døde kropp synes jeg, mer at andre skal vise de avdødde respekt også.

Hæ?

Tar de organene dine når du er i live?

Jeg hadde blitt jævla pissed om noen hadde prøvd å ta mine mens jeg fortsatt var en del av den menneskelige masse.

Hei SDD,

Du kan da se at det er flere her inne som har fått hjernen fjernet mens de fremdeles "lever"... ;-)

Med vennlig hilsen

Så du synes ikke det er nødvendig og vise avdødde respekt?

Hei,

Den største måten man kan vise noen respekt på er å la organer fra avdøde fortsette å leve.

Mener du seriøst at folk skal dø, fordi vi ikke skal ta organer fra døde mennesker?

Med vennlig hilsen

Skal vi slåss eller? Jeg er sikker på at jeg trenger den mer enn deg!

*spørre carma pent* Kan jeg vær så snill å få din lever? ;)

*hvisker*

Vi kan be om å få "låne" den, og så "glemmer" vi å lever den tilbake!

*slu*

Med vennlig hilsen

Ja, har donorkort i veska.

Har snakka med samboer også, og gitt han (og bare han) "rett" til å nekte hvis jeg dør og han synes det er helt totalt forjævlig. Sånn tror jeg ikke man vet på forhånd. Men det er nok lettere å være pårørende og være positiv til donering post mortem hvis en vet helt sikkert at avdøde selv ønsket det!

*kryssefingrabankibordet* håper det ikke blir aktuelt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...