Gå til innhold

Når kan jeg sette på varmekablene på "nytt" bad?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Fikk pusset opp badet i mars/april. Badet var klart til bruk 11.04. Har fått lagt inn varmekabler i gulvet, men fikk beskjed om å ikke bruke disse på en stund.. men hva er en stund? Nå har det da gått en stund? Er jo over en mnd. siden det var klart...

De har også klistret på en teipbit der det står "ikke rør" over av og på-bryteren til varmekablene, men uten noen dato som vi kan forholde oss til.

Noen som har lagt varmekabler og har peiling på dette? Hvorfor kunne de ikke brukes med en gang?

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor tykk betongen er over. Men du kan trykt sette den på nå. Vi fikk beskjed om å sette den på fullt, for så å regulere lettere etterpå hvor vi ville termostaten skulle stå. Men om du gjør som mrxx sier, er du nok på den sikkreste siden ;)

Gjest Pricilla

Hvis gulvet er flislagt må kablene stå av i en mnd så limet får herdet seg ferdig..

:o)

Ok! Takk for svar!

Da furer ejg opp i kveld.. Gulvet er jævlig kaldt... *grrrr* ikke har vi armeovn på bedet helelr, å stå der barbeint om morran trøtt og frossen er ikke noe særlig.. : )

Kommer an på hvordan det er gjort. Rørleggeren som kanskje skal ta vårt bad, sa åtte uker.

Men du - fikk du tatt hele badet fra grunnen av ? Pigget opp gammelt gulv og sånn ? Kan jeg spørre om hvor lang tid det tok, og hva det kostet ? Har du noen erfaringer å dele ?

Annonse

Kommer an på hvordan det er gjort. Rørleggeren som kanskje skal ta vårt bad, sa åtte uker.

Men du - fikk du tatt hele badet fra grunnen av ? Pigget opp gammelt gulv og sånn ? Kan jeg spørre om hvor lang tid det tok, og hva det kostet ? Har du noen erfaringer å dele ?

Jeg fikk pusset opp badet for 3-4 mnd siden - riving av gammelt bad - bytte av sluk , oppbygging av nytt gulv med varmekabler - innebygging av badekar - fliser - innebygd do , dvs. sånn som henger på veggen - nedsenking av tak m. spotter , det meste ble gjort !

Kom på ca. 120 000 kr. Må sies at badet er knøttlite, men det er vel mest fliskostnader som påløper ekstra ved større bad.

Det tok 2-3 uker , da var det et firma som tok seg av alt - jeg leverte nøklene og flyttet ut mens de holdt på.

Jeg fikk pusset opp badet for 3-4 mnd siden - riving av gammelt bad - bytte av sluk , oppbygging av nytt gulv med varmekabler - innebygging av badekar - fliser - innebygd do , dvs. sånn som henger på veggen - nedsenking av tak m. spotter , det meste ble gjort !

Kom på ca. 120 000 kr. Må sies at badet er knøttlite, men det er vel mest fliskostnader som påløper ekstra ved større bad.

Det tok 2-3 uker , da var det et firma som tok seg av alt - jeg leverte nøklene og flyttet ut mens de holdt på.

Jeg tror ikke du bor så langt fra meg. Hvem var det som gjorde jobben ?

Gjest Pricilla

hadde flislagt bad fra før, men det var stygt. Jeg leier leiligheten da, og styret i blokka hadde bestemt at alle badene skulle pusses opp. Det er på 4 kvm ca. De reiv vekk alle fliser, og fjerna røret som gikk gjennom alle etg. så vi kunne titte opp og ned til naboene. HELE leiligheten ble nedstøva! Selv om vi hadde plast hengende over døråpningen fra gangen (doen er i gangen) og inn til stua. + at vi har ganske lang og smal stue, men vinduskarmene og veggene innerst i stua var fulle av murpuss.

Til og med inne i kjøkkenskapene oppi glassene var det murpuss! Selv det er enda en egen før til kjøkkenet.

Vi fikk beskjed om at det kom til å ta 3 - 4 uker, men det tok 6, nesten 7. Men var nok mye pga sommel fra arbeiderne + at de dreiv med andre leiligheter samtidig. Men fint ble det, men fy f.. for en møkkajobb å flytte hjem igjen!

Dekk alt du kan GODT med plast, (DVD-spillern min er ødelagt pga støv, selv om tv-bordet var pakka inn i plast).

Pris vet jeg ikke siden det ikke er vi som betaler... Var polakker som gjerde det, men de var ikke SÅ nøye.. De har klart å lage DET hakket i parketten i stua? da! Ikke kejsønner jeg hvordan... Pluss at de borra høl gjennom veggen fra badet til gangen.. Ikke pent det heller.

hadde flislagt bad fra før, men det var stygt. Jeg leier leiligheten da, og styret i blokka hadde bestemt at alle badene skulle pusses opp. Det er på 4 kvm ca. De reiv vekk alle fliser, og fjerna røret som gikk gjennom alle etg. så vi kunne titte opp og ned til naboene. HELE leiligheten ble nedstøva! Selv om vi hadde plast hengende over døråpningen fra gangen (doen er i gangen) og inn til stua. + at vi har ganske lang og smal stue, men vinduskarmene og veggene innerst i stua var fulle av murpuss.

Til og med inne i kjøkkenskapene oppi glassene var det murpuss! Selv det er enda en egen før til kjøkkenet.

Vi fikk beskjed om at det kom til å ta 3 - 4 uker, men det tok 6, nesten 7. Men var nok mye pga sommel fra arbeiderne + at de dreiv med andre leiligheter samtidig. Men fint ble det, men fy f.. for en møkkajobb å flytte hjem igjen!

Dekk alt du kan GODT med plast, (DVD-spillern min er ødelagt pga støv, selv om tv-bordet var pakka inn i plast).

Pris vet jeg ikke siden det ikke er vi som betaler... Var polakker som gjerde det, men de var ikke SÅ nøye.. De har klart å lage DET hakket i parketten i stua? da! Ikke kejsønner jeg hvordan... Pluss at de borra høl gjennom veggen fra badet til gangen.. Ikke pent det heller.

Takk, jeg gleder meg vilt...

Hadde allerede funnet ut at pc-en må flyttes, eller kanskje kobles helt ned. Den står rett utenfor badedøren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...