Gå til innhold

Feil pris,hva kan jeg kreve?

Anbefalte innlegg

Lottemor1365380387

Jeg satt og kikket på solfaktor.com.

Der fikk jeg se en reise til 425 kr for en uke i Tunisia på et 5 stjernes hotell.

Jeg heiv meg jo selvfølgelig på med en gang.

Dette kunne ikke passe bedre for oss da det er akuratt når de skal rehabilitere vårt bad.

Men så viser det seg at de glemt en 0.

Dvs at turen koster 4250 kr pr prs.

Har jeg lov til å kreve turen til denne prisen?

Jeg har fått reisebekreftelsen på mail der det står at det kommer til å koste totalt 850 kr.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104928-feil-prishva-kan-jeg-kreve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde du virkelig at du ville få en uke til Tunisia for 425 kr?

En tur til Tunisia er fader ikke verdt mer heller. Personlig ville jeg ikke reist dit en gang til, om jeg hadde fått betalt for det.

Snakk om møkkasted. Det eneste som er fint, er stranden, resten er helt pyton. Pass deg for mennene der nede, og gå for all del ikke alene.

Annonse

petter smart

Sjekk om det står at de tar forbehold om trykkfeill o.l. Gjør de ikke det kan du kreve å få turen til den prisen, spesielt siden du fikk en bekreftelse på dette.

Men sannsynligvis gjør det det, slik at du ikke kan kreve å få turen til den prisen, men de kan heller ikke kreve at du betaler mer. Det er opp til deg.

Ellers kunne jo alle oppgi latterlige lave priser for så å si at de var feil og kreve hva som helst av deg. Og slik er det jo ikke.

Du trenger ikke betale.

Lottemor1365380387

Sjekk om det står at de tar forbehold om trykkfeill o.l. Gjør de ikke det kan du kreve å få turen til den prisen, spesielt siden du fikk en bekreftelse på dette.

Men sannsynligvis gjør det det, slik at du ikke kan kreve å få turen til den prisen, men de kan heller ikke kreve at du betaler mer. Det er opp til deg.

Ellers kunne jo alle oppgi latterlige lave priser for så å si at de var feil og kreve hva som helst av deg. Og slik er det jo ikke.

Du trenger ikke betale.

Takker for svar :)

Lottemor1365380387

En tur til Tunisia er fader ikke verdt mer heller. Personlig ville jeg ikke reist dit en gang til, om jeg hadde fått betalt for det.

Snakk om møkkasted. Det eneste som er fint, er stranden, resten er helt pyton. Pass deg for mennene der nede, og gå for all del ikke alene.

Oki,takk for erfaring.

Hotellet ligger ved stranden så jeg regner med at jeg ikke skal bevege meg så langt:)

petter smart

Jeg mener det finnes bestemmelser som sier at "om at det er åpenbart at prisen ikke er korrekt" kan man ikke forvente å få varen/tjenesten til en slik pris.

Kontakt ditt nærmeste forbrukerombud/forbrukerkontor for konkret informasjon.

Det stemmer det, men de kan heller ikke kreve at du betaler det prisen skulle vært.

Ulv I Faarikaal

HVis du ikke blir påført tap på grunn av det, og handelen ikke er gjort, dvs bekreftet av selger, har du ingen rett.

Jeg ble selv solgt en 3 kg boks med sjokolade for kr 180, mens prisen egentlig var 180 pr kg. Butikkfolka prøvde å stoppe meg etter at jeg hadde betalt og kreve meg for resten, men da var det for sent. Hadde de kommet før jeg betalte, kunne de hatt rett.

Lottemor1365380387

HVis du ikke blir påført tap på grunn av det, og handelen ikke er gjort, dvs bekreftet av selger, har du ingen rett.

Jeg ble selv solgt en 3 kg boks med sjokolade for kr 180, mens prisen egentlig var 180 pr kg. Butikkfolka prøvde å stoppe meg etter at jeg hadde betalt og kreve meg for resten, men da var det for sent. Hadde de kommet før jeg betalte, kunne de hatt rett.

Hei Ulven.

Jeg har fått bekreftelsen på mail.

Der står det:

Bekreftet pris:

Antall Beskrivelse

Pris pr person Totalt (NOK)

2 Basispris for Melia El M. Palm Marina 425.00 850.00

1 Tredjepersonsrabatt voksen for Melia El M. Palm Marina 25.00 25.00

1 Full Fare Price 0.00

Totalt 875

Der står det at hvis den blir printet ut så er dette en bekreftelse på at bestillingen er bekreftet.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei Ulven.

Der står det:

Bekreftet pris:

Antall Beskrivelse

1 Full Fare Price 0.00

Totalt 875

Der står det at hvis den blir printet ut så er dette en bekreftelse på at bestillingen er bekreftet.

Du burde ha en sak der ja. Men spørsmålet er om prisen er så lav at du bør forstå at den er feil ?

Jerniakatalogen kom ut med pris på en fin maskin til kr 625 som også manglet en null, men kundene som skulle ha prisen fikk ikke medhold i markedsrådet den gangen. Hadde det vært 10% feil, så måtte vi solgt til den prisen om vi skulle selge, men da kunne vi selvsagt være utsolgt eller bare la være å selge. Kunden ville ikke lide noe tap av den grunn.

Fra den tid jeg hadde faget "reklame" på videregående så husker jeg en sak hvor en dame fikk kjøpt en pels til en råbillig pris fordi det var uteglemt en 0.

Butikken fikk så mye PR at salget gikk til himmels etter dette.

Du bør høre med Forbrukerrådet. Det med at "prisen er åpenbart for lav", kan være noe som taler for at du ikke får reisen til den prisen.

Ulv I Faarikaal

Hei Ulven.

Der står det:

Bekreftet pris:

Antall Beskrivelse

1 Full Fare Price 0.00

Totalt 875

Jeg ville prøve å sende brev til øverste sjefen før jeg begynte å krangle med ansatte i en slik sak, det kan hende sjefen ser at det kan bli dårlig reklame om du setter himmel og jord i bevegelse.

Lottemor1365380387

Jeg ville prøve å sende brev til øverste sjefen før jeg begynte å krangle med ansatte i en slik sak, det kan hende sjefen ser at det kan bli dårlig reklame om du setter himmel og jord i bevegelse.

Jeg har ikke hørt noe fra dem.

Jeg tar egentlig sorgene på forskudd,så nå er det bare å vente å se ombilleten kommer i posten :)

Ville bare sjekke hvor sterkt man egentlig står i en slik sak.

Og du er jo en av de jeg betegner som meget oppegående så derfor takker jeg for svar :)

Lottemor1365380387

Fra den tid jeg hadde faget "reklame" på videregående så husker jeg en sak hvor en dame fikk kjøpt en pels til en råbillig pris fordi det var uteglemt en 0.

Butikken fikk så mye PR at salget gikk til himmels etter dette.

Du bør høre med Forbrukerrådet. Det med at "prisen er åpenbart for lav", kan være noe som taler for at du ikke får reisen til den prisen.

Ja prisen er utrolig lav :)

Men jeg får vente å se hva som skjer.

Takk for svar :)

Ulv I Faarikaal

Jeg har ikke hørt noe fra dem.

Jeg tar egentlig sorgene på forskudd,så nå er det bare å vente å se ombilleten kommer i posten :)

Ville bare sjekke hvor sterkt man egentlig står i en slik sak.

Og du er jo en av de jeg betegner som meget oppegående så derfor takker jeg for svar :)

Sett meg på saken, og de skulle ønske at de aldri var født.

Kunden fra helvete.

På danskebåten hylte tyverialarmen i døra og de påsto jeg hadde stjålet noe. Det hadde jeg ikke. Etter alt rabalderet jeg laget (Ulv flekket virkelig tenner da) fikk jeg blomster, konfekt, gratis middag og turen refundert som plaster på såret for den ydmykende butikktyv-behandlingen. At vi lo oss skakke på lugaren etterpå må du ikke si til noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...