thrist Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 jeg skal ha gjester ikveld, og skal servere ost/kjeks og vin. Har kjøpt inn hvitvin fordi jeg fant en som er så god, men det er vel egentlig rødvin som passer best - eller? 0 Siter
punkyB Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Jepp - det er rødvin som passer best. Hvis de andre har med vin selv og du har lyst på hvitvin så er det dog ingenting i veien for at du drikker hvit. 0 Siter
Bassisten Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Eg synst det er heilt greit med kvitvin f.eks dersom ein har piknik med ost & kjeks. Kvitvinen er definitivt betre enn raudvin i sola, men på generelt grunnlag ville eg servert raudvin på ein heimefest. - Fordi den er best - ikkje fordi det ikkje høver med kvitvin. Kva med å ha litt av kvart? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Jeg liker ikke hvitvin, så jeg drikker rødvin til alt. Ost også. Jeg fikk kjeft da jeg drakk det til reker, men så klarte jeg å finne en bok som sa man kunne det, og da var det OK. (akkurat som det forandret saken (smaken)) 0 Siter
punkyB Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Jeg liker ikke hvitvin, så jeg drikker rødvin til alt. Ost også. Jeg fikk kjeft da jeg drakk det til reker, men så klarte jeg å finne en bok som sa man kunne det, og da var det OK. (akkurat som det forandret saken (smaken)) En venninne av meg drikker whiskey til maten ..... poenget er vel at man skal drikke noe man liker først og fremst. Jeg hadde definitivt syntes det var rart med rødvin til reker. Jeg er så heldig at jeg drikker det meste !! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 En venninne av meg drikker whiskey til maten ..... poenget er vel at man skal drikke noe man liker først og fremst. Jeg hadde definitivt syntes det var rart med rødvin til reker. Jeg er så heldig at jeg drikker det meste !! Kompisen heiv innpå 15 av mine Budweisere, og sa etterpå med bølger i stemmen at han ikke likte det amerikanske tynne skvipet. Men han måtte få drekki det opp før han røpa det. Egentlig er det tsjekkisk, opprinnelig fra landsbyen Budoviche. Utrolig hva man får ned ? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Jeg foretrekker helt klart rødvin. Men på polet sier de at det er lettere å finne en hvitvin som matcher ost og kjeks, enn rødvin. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Jeg og venninna mi hadde ost og vin-kveld forrige fredag, og da drakk jeg rødvin og hun hvitvin. Selv synes jeg det passer best med rødvin, men smak og behag! 0 Siter
SierDuDet Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 Personlig foretrekker jeg øl til ost, og ville blitt rimelig snurt og i dårlig humør dersom verten ikke kunne tilby med en flaske Ringnes, rett fra kjølern. Man er da dannet. 0 Siter
birdie Skrevet 14. mai 2003 Skrevet 14. mai 2003 For seint nå, selvfølgelig - men man skal være forsiktig med rødvin til ost, fordi en del av dem "kolliderer" med osten smaksmessig (pga. tanniner i vinen). Dersom du spør på polet vil de nok dirigere deg i retning av rett vin dersom du absolutt vil ha rød. Hvit- eller gjerne portvin er safe til ost! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.