Gå til innhold

rødvin el.hvitvin til ost/kjeks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg synst det er heilt greit med kvitvin f.eks dersom ein har piknik med ost & kjeks. Kvitvinen er definitivt betre enn raudvin i sola, men på generelt grunnlag ville eg servert raudvin på ein heimefest. - Fordi den er best - ikkje fordi det ikkje høver med kvitvin.

Kva med å ha litt av kvart?

Jeg liker ikke hvitvin, så jeg drikker rødvin til alt. Ost også. Jeg fikk kjeft da jeg drakk det til reker, men så klarte jeg å finne en bok som sa man kunne det, og da var det OK. (akkurat som det forandret saken (smaken))

En venninne av meg drikker whiskey til maten ..... poenget er vel at man skal drikke noe man liker først og fremst. Jeg hadde definitivt syntes det var rart med rødvin til reker. Jeg er så heldig at jeg drikker det meste !!

Annonse

Ulv I Faarikaal

En venninne av meg drikker whiskey til maten ..... poenget er vel at man skal drikke noe man liker først og fremst. Jeg hadde definitivt syntes det var rart med rødvin til reker. Jeg er så heldig at jeg drikker det meste !!

Kompisen heiv innpå 15 av mine Budweisere, og sa etterpå med bølger i stemmen at han ikke likte det amerikanske tynne skvipet. Men han måtte få drekki det opp før han røpa det.

Egentlig er det tsjekkisk, opprinnelig fra landsbyen Budoviche.

Utrolig hva man får ned ?

For seint nå, selvfølgelig - men man skal være forsiktig med rødvin til ost, fordi en del av dem "kolliderer" med osten smaksmessig (pga. tanniner i vinen). Dersom du spør på polet vil de nok dirigere deg i retning av rett vin dersom du absolutt vil ha rød.

Hvit- eller gjerne portvin er safe til ost!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...