Gå til innhold

Hjelp, jeg tiltrekker meg nerder!

Anbefalte innlegg

Gjest Ina Mette

Hva kommer det av at enkelte mennesker tiltrekker seg nerder og sånne "lonere"?

Jeg er en sånn en. For all del,jeg tiltrekker meg heldigvis andre og flotte gutter og, men jeg har altså denne velutviklede evnen til å tiltrekke meg sånne nerder...Hva tror dere det kommer av at enkelte har så "draget" på nerdene?

(Selvsagt vet jeg noe av grunnen, for det forteller venninnene mine meg - og jeg har jo litt selvinnsikt, men la meg høre hva dere der ute tror?)...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105039-hjelp-jeg-tiltrekker-meg-nerder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

12

• Ulv I Faarikaal

6

• Pappa Bjørn

5

• En_Mamma

4

Man tiltrekkes ofte av personer som er nogenlunde like en selv.

Ergo vil jeg da gjette på at du er en jente som en "nerd" automatisk vil gå utifra at han har draget på.

Nerden har sikkert blitt mobbet av pene jenter og gutter i hele oppveksten, så da sier det seg vel egentlig selv at han ikke plukker fra øverste hylle.

Det er her du kommer inn i bildet.

Gjest Ina Mette

Ergo vil jeg da gjette på at du er en jente som en "nerd" automatisk vil gå utifra at han har draget på.

Nerden har sikkert blitt mobbet av pene jenter og gutter i hele oppveksten, så da sier det seg vel egentlig selv at han ikke plukker fra øverste hylle.

Sier du det?

Interessant teori....

Heldigvis for meg trenger jeg ikke si meg enig i alle teorier... ;-)

Du trenger selvsagt ikke å si deg enig i teorien. Det er lettere å fortrenge noe som muligens er fakta.

Hvorfor er en nerd en nerd? Sannsynligvis fordi han alltid har blitt sett på som en nerd av deg og andre, noe som resulterer i en ond sirkel hvor vi får en gutt eller jente som gjemmer seg bak skolebøker, dataspill, blir usosial, osv.

Han er et resultat av sånne som deg.

Det er da med et visst fårete gliss jeg konstanterer at du plutselig har blitt en jente som gutter med dårlig selvtillit tiltrekkes av.

Gutter med dårlig selvtillit er tross alt ofte ikke de som prøver seg på de flotteste jentene.

Annonse

Blæh! Den var teit.

De prøver seg på henne fordi hun er en intelligent jente som de skjønner det kan være bryet verdt å forsøke og sjarmere på intelligent vis.

Alle som har vært på sånne 10 år etter fester vet at det er nerdegutta det har blitt noe av. De som var kjekke og kule på ungdomsskolen bor i hjembygda, tok ikke utdannelse, og ble ikke høyere enn de var da. Nemlig.

Blæh! Den var teit.

De prøver seg på henne fordi hun er en intelligent jente som de skjønner det kan være bryet verdt å forsøke og sjarmere på intelligent vis.

Alle som har vært på sånne 10 år etter fester vet at det er nerdegutta det har blitt noe av. De som var kjekke og kule på ungdomsskolen bor i hjembygda, tok ikke utdannelse, og ble ikke høyere enn de var da. Nemlig.

Tull.

Det er i hvert fall ikke mitt inntrykk av de såkalte "nerdegutta", men nå høres det jo ut som om du kommer fra en bygd og isåfall har du rett.

Der dropper de kule gutta ut av skolen etter niende klasse og begynner å jobbe på den lokale Essostasjonen og blir der resten av livet, mens alle som fullfører videregående med gode karakterer regnes som "nerder".

Isåfall har vi rimelig forskjellige definisjoner av en "nerd".

De såkalte "nerdene" jeg vet om er fortsatt "nerder", preget av en oppvekst hvor folk så på dem som nettopp "nerder".

Da hjelper det lite at de kanskje tjener mye penger i databransjen. Damer får de uansett ikke grunnet dårlig selvtillit i forhold til alt annet enn jobben sin.

Og disse gutta er et resultat av nettopp de som ser på dem som "nerder". Man blir tross alt ikke født sånn, men preget av omgivelsene som ikke har vært snille mot dem.

Tull.

Det er i hvert fall ikke mitt inntrykk av de såkalte "nerdegutta", men nå høres det jo ut som om du kommer fra en bygd og isåfall har du rett.

Der dropper de kule gutta ut av skolen etter niende klasse og begynner å jobbe på den lokale Essostasjonen og blir der resten av livet, mens alle som fullfører videregående med gode karakterer regnes som "nerder".

De såkalte "nerdene" jeg vet om er fortsatt "nerder", preget av en oppvekst hvor folk så på dem som nettopp "nerder".

Da hjelper det lite at de kanskje tjener mye penger i databransjen. Damer får de uansett ikke grunnet dårlig selvtillit i forhold til alt annet enn jobben sin.

Og disse gutta er et resultat av nettopp de som ser på dem som "nerder". Man blir tross alt ikke født sånn, men preget av omgivelsene som ikke har vært snille mot dem.

Hm. Jeg tror det er nerdete å sitte så mye på Doktor Online som enkelte unge menn gjør.

Pass på! :)

Neida. Jeg er ikke fra noen bygd, og det med bygd er kun et eksempel, det kunne like gjerne vært å bli boende på Røa. Jeg mener argumentet mitt holder like godt i byer.

Jeg tror man blir spart for mye hvis man har briller og tannregulering gjennom store deler av ungdommen.

Nerd er vel en ok rolle å ha. Særlig hvis det kan være en nerde-gjeng. Uansett er det bedre enn "gangsta" "bitch" og "hore".

Tull.

Sier en mann som bruker hele livet på DOL uten engang å tjene noe på det. Bevares

Hm. Jeg tror det er nerdete å sitte så mye på Doktor Online som enkelte unge menn gjør.

Pass på! :)

Neida. Jeg er ikke fra noen bygd, og det med bygd er kun et eksempel, det kunne like gjerne vært å bli boende på Røa. Jeg mener argumentet mitt holder like godt i byer.

Jeg tror man blir spart for mye hvis man har briller og tannregulering gjennom store deler av ungdommen.

Nerd er vel en ok rolle å ha. Særlig hvis det kan være en nerde-gjeng. Uansett er det bedre enn "gangsta" "bitch" og "hore".

"Nerd er vel en ok rolle å ha. Særlig hvis det kan være en nerde-gjeng. Uansett er det bedre enn "gangsta" "bitch" og "hore"."

Og nettopp derfor mener jeg at din definisjon av en "nerd" er noe rar.

Disse såkalte gansta'ne, bitch'ene og horene er tross alt populære. Det er ikke nerder. De er mobbeobjekter, og blir selv av de som ikke mobber dem blir de sett ned på.

Jeg har noe i mot den slags mennesker som gjør dette, enten de er mobbere eller de som "mobber" i stillhet uten å fysisk stå for det vi tradisjonelt ser på som mobbing, men likefullt lar dem stå utenfor og ikke vil ha noe med dem å gjøre.

Bare det å skrive innlegget som jenta over her gjorde ser jeg på som nedverdigende i forhold til disse menneskene.

Det er tross alt - etter mitt syn på ting - rimelig forkastelig å i det hele tatt begynne å definere enn gruppe mennesker på måten jenta over her gjør, når hun spør om "hvorfor det alltid er disse som faller for henne", og i tillegg må begynne å unnskylde seg med at "også flotte gutter faller for henne".

Patetisk, rett og slett.

Jeg husker vi hadde en jente i klasse på barneskolen. Du husker sikkert det du også, da alle hadde en sånn jente som var jææææævla fin og som alle gutta ville ha. Virkelig drømmen. Ingen mobbet mer enn henne. Fy faen for en bitch, og hun ble likefullt like av alle andre i klassen. Hun var "klassens stolthet" og hadde til tross for ung alder holdninger om andre mennesker som ikke var jævla pene eller kjekke, som man knapt finner hos nazister.

Jeg så henne på toget for ikke så jævla lenge siden, etter å ikke ha sett henne siden ungdomsskolen, og fy faen for et helvete av et kvinnfolk som satt der nå når tyngdekraften, rynker og alt dere jenter frykter mest av alt i forhold til utseende, hadde nådd henne igjen.

Jeg fikk noen kommentarer av denne jenta på barneskolen, noen virkelig stygge selv om jeg ikke var en som ble mobbe, men noe jeg likevel husket i mange år, og tro meg. Når jeg nå så hennes forfall og så hvordan faenskapet så ut; åh, jeg koste meg.

Noe så jævlig også.

Hun fikk som fortjent. Jeg fikk et par kommenterar som jeg husket i mange år, selv uten at jeg noengang har opplevd mobbing på kroppen, og tør derfor knapt å tenke på hva de faktiske mobbeobjektene sitter igjen med nå, 15 år etter at hun virkelig mobbet og så ned på dem.

Jeg følte meg ikke engang slem når jeg koste meg da jeg så henne.

Tiden innhentet henne og hun fikk som fortjent! :)

Annonse

Jeg tjener penger mens jeg er her.

Jeg vet du er på jobb, men du er her!!!

Og det er du også når du har fri. Du er fullstendig hekta og nerdete på det området.

Du er nok garantert like hekta på DOL som enkelte andre kan være på mat.

Og ikke søren om du hadde klart 14 dager uten å skrevet på DOL. Abstinensen ville ligget tjukt utenpå :-)

Jeg vet du er på jobb, men du er her!!!

Og det er du også når du har fri. Du er fullstendig hekta og nerdete på det området.

Du er nok garantert like hekta på DOL som enkelte andre kan være på mat.

Og ikke søren om du hadde klart 14 dager uten å skrevet på DOL. Abstinensen ville ligget tjukt utenpå :-)

Der tar du feil. Men siden det er lite jeg kan gjøre for å bevise det så er det ikke noe poeng i å gå inn på den diskusjonen.

Pappa Bjørn

Hehe, du er faen ikke sann.

Hehe, du er faen ikke sann.

Hehe, men det er jo sant.

Forskning viser da at vi tiltrekkes av folk som er nogenlunde like en selv, eventuelt noen vi tror vi er like.

Hadde en jente skrevet inn her og sagt at hun ikke fattet hvorfor det bare var de aller kjekkeste guttene som falt for henne, så ville de fleste skrevet at det nok var fordi hun var pen selv.

Nå vet jo ikke jeg noe om denne jenta, men spør man så får man svar.

Hehe, men det er jo sant.

Forskning viser da at vi tiltrekkes av folk som er nogenlunde like en selv, eventuelt noen vi tror vi er like.

Hadde en jente skrevet inn her og sagt at hun ikke fattet hvorfor det bare var de aller kjekkeste guttene som falt for henne, så ville de fleste skrevet at det nok var fordi hun var pen selv.

Nå vet jo ikke jeg noe om denne jenta, men spør man så får man svar.

Ps. Jeg tiltrekker meg bare kjekkaser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...